Met Jelina na het CB geweest omdat ze geen fles meer dronk.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Veraenroy, Jun 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Hallo

Ik had al aangegeven dat Jelina haar flesjes niet meer wilde drinken, en het werd steeds erger. Nu zijn we vandaag na het cb geweest en ze hebben haar gewogen en we hebben een gesprek gehad. Ze woog 7440gr. Ze moest om 12 uur haar fles en we hadden om 12 uur de afspraak kon de arts ook meteen zien hoe het ging. Ze wilde dus weer niet drinken. De arts pakte een lepeltje en we hadden nutrix bij ons, dat moesten we bij de fles doen en van het lepeltje at ze dus wel haar pap op.

Wat blijkt nu, madam is de fles beu.

We hoeven haar geen fles meer te geven als ze niet wil, en mogen haar alleen pap van de lepel of melk uit de beker geven. Als ze in totaal maar 500cc binnen krijgt per dag. En dit aangevult met fruit en groente hap.

Groetjes Vera

2. gabje20

gabje20 Bekend lid

Jan 20, 2006
    597
    0
    0
    Gelukkig toch een oplossing gevonden dat ze wel de melk binnenkrijgt ! Eigewijs mevrouwtje ;) hihi

suc 6 !

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    NOu gelukkig weten jullie nu wat er aan de hand was. Madammeke weet dus precies wat ze wel en niet wil hihihi

4. Bianca21

Bianca21 Actief lid

Mar 26, 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    hmm.. hier hetzelfde probleem...
    wil ook de fles niet meer maar wel pap en alles.

hij krijgt ongeveer (maximaal 500 cc) aan flesvoeding binnen...

verdeeld over 3 flessen...
    Ik ben bang dat dit te weinig is.

wie weet dat?

Groetjes Bianca

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier precies hetzelfde en ik heb het gevraagd bij het cb afgelopen maandag. De verpleegkundige zei dat het komt omdat hij de melk zat is. Zij vertelde dat als hij per dag maar tussen de 300 en 400 cc binnen krijgt dat voldoende is. Ik hoef geen extra vitamines te geven. Ze zei ook nog dat yoghurt oid ook telt voor de hoeveelheid melk. Als ik dat erbij reken komt hij wel op 500 cc (max hoeveelheid op de leeftijd van 6 tot 8 maanden)

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Jelina krijgt nu 2 flessen van 250cc en rijstenbloem. 's ochtens en 's avonds
    Een snee brood met smeerkaas (incl. korstjes).
    Een potje fruit, 190gr
    Ze eet met de pot mee warm eten, (1 aardappel en wat groente)
    en als toetje een danoontje start.
    Tussendoor krijgt ze een rijstenwafel, en een bambix startkoekje en als drinken een klein beetje diksap met water.

Ik denk dat dit wel voldoende is (toch)?

Groetjes vera

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hebben we hier ook gehad, na een week of 2 was die gekke bui weer over en drinkt ze weer lekker uit de fles, wel zo handig!

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

@veraenroy, klinkt goed, hoor! Zo komt ze toch prima op voldoende zuivel!

Share This Page