Meer dan 24 uur geen ontlasting!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Klijntjuh, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Arme kleine Andy is sinds ik alleen op flesvoeding ben minder gaan poepen. Laatste keer was gistermiddag 5 uur! En dat was ook de enigste keer die dag.
    Hij heeft nu buikpijn en probeerd tervergeefs te persen. Er is een inimini hard keuteltje uit gekomen, en ook na stimulatie (thermometer) kwam er niet meer, maar heeft hij af en toe flink 'persdrang'.

Plasluiers zijn telkens helemaal vol....
    Ik ben sinds gister aan de infacol, maar het minder poepen is dus al van ervoor..

Iemand tips?? Wat kan/moet ik doen?

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik zou toch even de huisarts bellen en daarmee overleggen.Als het te lang duurt dan perst hij dalijk de boel kapot.
    Ook hoorde ik van mijn kraamhulp dat infacol ook kan zorgen voor verstopping.Lijkt mij in dit geval geen ideale combinatie maar daar kan je HA vast antwoord op geven.

Succes.

3. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Onze zoon poept ongeveer 1 keer per 3 dagen, ik geef ook volledige flesvoeding.
    Nu had ie al 4 dagen niet gepoept, overleg gehad met de ha. Deze adviseerde wat extra water toe te voegen aan de voeding, dus ipv 90 cc water 100 cc en tussendoor een klein beetje water te geven.
    Met resultaat dat hij 's middags een goeie poepluier had. Sinds gister zijn wij ook begonnen met infacol.

Zou morgen toch even contact opnemen met de ha.

4. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    De verloskundige komt morgen langs, dus vraag het ook wel even aan haar ;) En overmorgen komen ze van het CB langs.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Bij fles voeding is t normaal dat ze wat moeilijker poepen 1 keer in de 3 dagen moeten ze sowieso poepen bij flesvoeding

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    2 pruimen per dag

*grapje* :)

Als je zoon zijn flessen leegdrinkt, dan kun je er wat meer water in doen. Dat hielp goed bij Tim toen hij keuteltjes had. (nu wou ik dat hij weer keuteltjes had. foei wat een smeerbende iedere keer met zo'n bewegelijk kind)

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Meneer had vanochtent een heerlijke dikke volle smeuige gele luier!

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    aaah mooi :) heeft het zich vanzelf opgelost? Of heb je iets gedaan?

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als hij moeite blijft houden, zou je kindicol van vsm kunnen gebruiken.. maakt de ontlasting zachter..

10. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    stopje halen op basis van glecerine, dan komt het nadien wel!

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde meegemaakt. Sinds we geheel overgingen op flesvoeding, had onze dochter heel veel moeite met poepen. Ze zat constant te persen, maar er kwamen alleen maar windjes uit. Heel zielig. Ze poepte eens in de 3 dagen en dan vaak ook mbv thermometer. Extra water toevoegen hielp bij ons niet.
    Wij zijn overgegaan op Nutrilon Omneo voeding, aangezien ze ook veel last had van buikkrampjes (infacol hielp helemaal niets). Er stond op de verpakking dat je dit ook echt twee weken moet gebruiken, voordat je effecten ziet. En inderdaad: ze ging steeds vaker poepen en na twee weken poepte ze elke dag. Ook de krampjes zijn helemaal verdwenen. Het was even doorzetten, maar het gaat nu fantastisch. Voor ons echt een super goede voeding! Wie weet voor jullie ook :)

Deel Deze Pagina