Onze tweeling is met 35+4 geboren en hebben 13 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ze zijn nu sinds afgelopen maandag thuis en geef Nutrilon Standaard 1 voeding. 7 flessen van 60..... (ze wegen allebei nu rond de 5 pond) Dit werkt ontzettend goed voor Lotte. Alleen heeft Koen nogal last van spugen. Weet 1 van jullie of ik hiervoor nutriton mag gebruiken? Op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor prematuur baby's. Ik zou anders vandaag 38 weken zwanger zijn..... Ik hoop dat 1 van jullie het weet / ervaring mee heeft...
Ik heb dat ook gelezen. Die van mij is geboren met 36,2. Ik heb het pas gegeven toen hij over zijn uitgerekende datum was.. Zou anders even met de huisarts overleggen (even bellen) en anders is er vast wel een nutrilon-lijn die je kan bellen. Ik zou het niet geven voorlopig.
Dat zegt mijn gevoel inderdaad ook. Ik denk dus dat ik er maar even mee wacht. Maandag over een week moet ik toch met ze naar de KA en overleg daar wel even. bedankt voor je reactie
Heb het ook bij prematuur gezet hoor! Mijn mannen zijn met 34+6 weken geboren en hebben 14 dagen in het zh gelegen... Ik heb vanuit het ziekenhuis een recept gehad voor Nutrilon Nenatal 1, dat is dus dieetvoeding voor prematuurtjes! Ze zijn nu 2 maanden en we zijn nu langzaam aan het overstappen naar standaard! Dus 2 schepjes standaard en 2 schepjes nenatal. Heb 1 fles geprobeerd met alleen standaard maar die kwam er net zo hard weer uit hahaha Mss toch je ka even bellen en vragen over nenatal!
Ik dacht dat Nenatal alleen werd gegeven aan prematuren < 34 weken? Maar nutriton wordt in ziekenhuizen ook gewoon aan prematuren gegeven hoor! MIjn kindjes zijn geboren met 30+3 weken en mijn dochtertje heeft in het zkh al nutriton gehad. Je moet dan alleen minder toevoegen dan wat op de verpakking staat. Wij deden bij haar een half schepje op 120cc voeding.
In het zh is idd eerst geprobeerd standaard te geven... Dat kwam er bij beide heren net zo hard weer uit! Toen over gegaan naar nenatal en ging super! Schijnbaar konden hun maagjes het nog niet verdragen!
zoontje was dan geen prematuur...maar kreeg wel ontzettend last van zn darmen bij het gebruik van nutriton....veel scheetjes enz, super pijnlijke krampen...