Hoe checken jullie iemand van mp ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik wil wat kopen van iemand, maar sja weet niet, ik vertrouw het niet 100%. Mede omdat het best goedkoop is, wat hij aanbiedt. Het zijn een aantal merkbroeken voor 30 euro. Hoe kun je 'kijken/checken of iemand oke is? Hoe doen jullie dat? of doen jullie dat wel eens?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

misschien alleen door te googlen?. en als ik maar enigzins twijfel zou ik het persoonlijk niet doen;)

3. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Ik ga een product dat ik via MP koop altijd zelf halen. Eerst bekijken en dan pas kopen! Laten opsturen doe ik alleen in uitzonderlijke gevallen en met kleine bedragen....
    Het blijft toch moeilijk om te controleren of iemand betrouwbaar is. En zelfs al is iemand te goeder trouw, het kan gewoon tegenvallen...

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Als ik de achternaam weet check ik altijd hyves en facebook, aan iemands gezicht kan ik al vaak zien of het wel of niet te vertrouwen is.

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Doe ik ook :)
    En ik google bij wantrouwen altijd even de gegevens.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ik google altijd de gegevens. Vooral het rekeningnummer. Of die bekend staat bij internetoplichting et cetera.

Maar face book en Hyves is wel een goed idee zeg! Nooit aan gedacht.

7. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik ga het zelf ook meestal ophalen, maar als het me net even iets te verweg is en het is niet al te duur dan neem ik het risico om vooraf te betalen en dan afwachten of het binnenkomt.

Bij vooraf betalen vraag ik meestal ook hun adres gegevens, tot nu toe heb ik dat steeds gekregen en meestal ook in combinatie met een telefoonnummer en dan check ik altijd wel even of het nummer en adres in het telefoonboek bij elkaar klopt.

Het is bij mij nog altijd goed gegaan en heb altijd de spullen binnen gekregen en was ook altijd netjes. Alleen afgelopen week heb ik weer wat gekocht op afstand en toen las ik hier een ander topic en toen moest ik toch wel even slikken maar gelukkig is weer alles goed gegaan.

Groetjes Miranda

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    je kan bij marktplaats zien of iemand is gecontroleerd ( een groen vinkje bij de naam ) kijk ook hoelang hij al op marktplaats staat. meer weet ik eigenlijk niet

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ik let ook altijd op de achtergrond van de foto's, als ik zo'n zooierig, vies interieur zie, dan denk ik altijd al 'laat maar zitten', zo gaan ze ook met hun spullen en administratie waarschijnlijk om.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik check het niet...
    maar haal het altijd wel zelf op! laat het nooit opsturen....

want je kunt nooit aan iemand zien of ie betrouwbaar is of niet.. dat vind ik echt onzin om te zeggen dat je dat aan de hand van een foto zou kunnen zien....

maar tis toch vaak een risico die je zelf dan neemt...
    dus mocht je het echt niet vertrouwen dan zou ik het niet doen!

11. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    Ik koop ook wel veel via MP en kijk altijd even wat de adverteerder nog meer aanbiedt. Als ik bv. een boek van iemand wil kopen die nogal prijzig is en zie dat de betreffende persoon meerdere advertenties heeft waar o.a. kinderspeelgoed, kinderkleding, wat huishoudelijke dingen die makkelijk 2e-hands verkoopbaar zijn voor redelijke prijzen dan heb ik al gauw het idee dat het wel goed zit. Staat er een telnr. bij, bel ik altijd even. En idd googlen of op hyves kijken doe ik ook altijd wel.
    Had laatst een serie boeken van iemand gekocht die ook dansschoenen te koop aanbood. Vond de persoon ook op hyves en uit de krabbels kwam ze me over als heel betrouwbaar, dus dan durf ik wel te gokken dat het goed komt. Heb 's morgens geld overgemaakt, 's middags mail dat ze het geld binnen had en de volgende dag had ik m'n boeken.

12. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik koop meestal niet echt dure dingen via mp, dus ik check het bijna nooit...

maar ik verkoop zelf wel dieetspullen via mp en dan maken mensen soms ook zomaar 150 euro of meer over zonder dingen te vragen/checken...
    zou ik zo snel niet doen...

13. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
  14. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    grappig als ik mezelf intoets bij die site, komt er weinig te staan, heb wel facebook en hyves maar die plaatst die site niet..

15. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meestal halen we het zelf op, maar als het verstuurd moet worden (wat weinig voor komt) kijk ik ook altijd met de naam op Hyves :)

16. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Gisteren had ik een hele mooie zonnebril gezien van een nogal duur merk.
    Maar voor een spotprijsje!

Vandaag zag ik dat die advertentie van diverse dure merk zonnebrillen er af was gehaald.

Alleen stropdassen stonden er nog op van diverse dure merken.

Dus ik naar de mevr mailen of ze nog eens zo'n zonnebril binnenkrijgt.

Krijg ik daarna van MP zelf een mail dat die mevr zich mogelijk in het buitenland bevindt.

Terwijl er staat beuningen.:$

Geachte heer/mevrouw,

U heeft recentelijk gereageerd op een advertentie van een adverteerder die zich mogelijk in het buitenland bevindt. Het betreft uw reactie op de advertentie: * Versace * stropdas * str 066 * Nieuw !.

Als u niet in persoon kunt handelen, adviseren wij u om u te verzekeren van de goede bedoelingen van de adverteerder. Zeker wanneer de vraagprijs van het artikel erg aantrekkelijk lijkt. In de praktijk blijkt dat wanneer een vraagprijs te mooi lijkt om waar te zijn, deze dat vaak ook is.

Wees extra voorzichtig als u een e-mail ontvangt die geschreven is in gebrekkig Engels, of als er wordt aangeboden om te betalen met MoneyGram, Western Union Bank, HSBC Bank, Cheque of andere onbekende betaalmethoden.

Lees hier meer belangrijke tips over veilig handelen

Met vriendelijke groet,

Afdeling Gebruikersbescherming
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb toch de stap gewaagd en de 5 merkbroekjes voor Justin (lees vingino/retour/replay/tumble&dry) gekocht. Ik kreeg ze vandaag binnen en ze zijn nog in heel goede staat!! Stond er verbaasd over joh. Zo zie je maar weer..

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

als het om een klein bedrag gaat neem ik de gok. blijft het toch als je het niet zelf op komt halen. Maar als ik het bij voorbaat al niet vertrouw door de inhoud van de advertentie bijvoorbeeld dan koop ik het niet. duurdere dingen haal ik altijd af. dan wet ik gelijk of het goed is of niet.

Deel Deze Pagina