Goedemorgen ladies, @Essie en Evaa: heel veel succes op julie eerste werkdag! Wat moet het spannend zijn! @Cherry: ookal spannend. Ben benieuwd of je ergens in de buurt terecht kan. Leuk hoor, deze dingen. @MayD: de 29ste is nog een eind weg. groot gelijk meid, gewoon doen wat je kan en lekker jezelf voorop stellen. @Troel: geniet van je weekend!!! Zeker geklust of niet... op je wijnavond Alle andere dames: *zwaai* Ik heb een lekker weekend acter de rug! Zaterdag de verjaardag van mijn super cute buurjongetje. Hij is 2 geworden. Is een mixje tussen Angolees, Surinaams en Arubaans...echt een heel mooi mannetje en zo lief... je begrijpt vast dat mijn rammelende eierstokken in heel Nederland te horen waren....pff.... Daarna een (buiten)festival. Heel jammer van het weer, maar heb lekker staan dansen. Was echt weer een keer nodig om uit mijn dag te gaan! En zondag een paar visites gedaan; schoonmoeder, zwager...'s avonds even op de bank gelegen en hopla het is weer maandag! Verder geklust (ofcourse) en sinds gister wat steekjes in mijn buik. Geen idee of dit van mijn ei is, maar we gaan het zien. Verder absoluut geen eetlust... dat is een beetje vreemd he... Het is dus klussen deze week en afwachten tot de 30ste. Nog maar 4 daagjes werken en dan lekker vakantie. Ik kan echt niet wachten!!!! Liefs
@MayD: ja klopt, maar ivm wat medische dingetjes ga ik liever even langs de HA en de HA heeft een lijst met vk bij mij in de buurt, dus vandaar @Lovelybabe: oh dát hoorde ik dus...jouw rammelende eierstokken hahaha. Het weekend is echt voorbij gevlogen he? Hoop dat t deze week een beetje mooi weer word -x-
Cherry succes bij de HA! We horen t wel! Noosa ook leuk om jou te zien!!!!!!!!!! Lijkt me spannend om te klussen indd! Na gelukkig ging t goed en heb je dat ook weer overwonnen ja! Haha... Voel je je verder goed? Voel je überhaupt al iets?
Zo, de eerste halve werkdag na de vakantie zit er weer op! Nu wordt het hoog tijd om weer eens te komen kletsen . @Evaa en Essie: heel veel succes vandaag op jullie eerste werkdag!!! @Troel: hihi, vind het echt leuk dat ik je nu gezien heb! Dan heb je tenminste ook een goed beeld van elkaar. En Troel is knap!! . Haha. Voel je nu nog steeds steekjes in je buik? Zou het een vervroegd eitje kunnen zijn? @Noosa: hele mooie testjes meis! Nu hopen dat je snel een afspraak/echo hebt bij de VK. Hoe reageerde je vriend bij de postieve zwangerschapstest? Hebben jullie samen getest? Leuk hoor, dat speentje! Voor een man is het toch best raar lijkt me. Als vrouw zijnde voel je van alles. Ik denk inderdaad ook dat het besef pas echt komt bij de eerste echo. @Bianca88: sorry meis, maar ik ben even kwijt hoe jouw cyclus verloopt. Nog geen ongi, maar ook geen posi test begrijp ik? Op welke dag in je cyclus ben je nu? Echt een leuke tip trouwens! Was ik zelf ook al van plan. Je hebt van die leuke zwangerschapsboeken waarin je van alles op kunt schrijven. Lijkt me idd erg leuk als je dat later nog eens terug kunt lezen. @CherryBelly: succes vandaag bij de huisarts! We horen vandaag vast wel hoe het gegaan is . Begint de misselijkheid nu een beetje te komen? Hihi, even geen McDonalds is niet zo erg. @Theeleutje: goh, dan hebben jullie inderdaad alweer snel een posi ovutest! Fijn dat jullie er allebei weer klaar voor zijn. Ik hoop voor jullie dat het weer snel raak mag zijn!! Heb trouwens geen Hyves meer, pas geleden opgezegd. Alleen Facebook. Doe jij daar iets mee? @BrotherBear: hoi, ik ben Gizzie . Ben 28 jaar en sinds 13 juli gestopt met de pil. Voor jou is het spannend! Al een paar dagen overtijd zie ik? Leuk dat je op zo'n hoog niveau handbal speelt! Maar dan is het inderdaad wel belangrijk om op tijd te weten of je wel of niet in verwachting zou zijn. @MayD: lastig dat je pas aan het einde van de maand weer terecht kunt bij de fysio. Ik las laatst iets in jouw stukje over zwangerschapsdepressie? Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat dat bestond. Wel van postnataal natuurlijk. Is dit iets hormonaals of kun je er wel hulp voor krijgen bij een psycholoog? @Lovelybabe: jij hebt een leuk weekend achter de rug zo te lezen! Je buurjongetje klinkt idd erg schattig, hihi. Vandaar ook de hevig rammelende eierstokken . Aan je banner te zien wordt er flink geklust deze dagen . @Blijevrouw21: hoe gaat het met jou? Volgens mijn banner zou ik morgen een testje mogen wagen! Maar ik wacht zeker af tot woensdag. Misschien word ik morgen of woensdag wel gewoon ongi. Kun je trouwens ook 's avonds testen, of moet het met ochtendurine? Als het 's morgens moet doe ik het pas zaterdag (als ik nog niet ongi ben). En anders woensdagavond (dan zijn we 12,5 jaar samen). Vindt het echt spannend. Afgelopen week was ik ontzettend moe, een paar keer misselijk, meer last van puistjes, haaruitval, vochtiger daar beneden (dat had Cherry ook volgens mij). Maar het kan ook ontpillen zijn, of mijn schildklier. Allemaal hormonaal. Ik ga steeds uit van mijn eisprong twee weken geleden, maar misschien heb ik me wel vergist? Of ingebeeld? Ik had wel slijm waarmee je draden kunt trekken, maar ik lees hier dat het soms om erg lange rubberachtige draden gaat??? Dat had ik echt niet. Hele kleine draadjes tussen mijn vingers...Ik weet nu in elk geval waarom dat tempen handig is! Dan weet je tenminste zeker dat je een eitje hebt gehad. Daar gaan we dan maar weer (voor mezelf): ONTSPAN, ONTSPAN, ONTSPAN!!!
Hey lieve meiden, Cherry: ik ben benieuwd wat de huisarts zegt! Verder heb ik net al de VK gebeld, bedacht me opeens dat ik die de hele dag natuurijk kon bereiken. Toen ze vroeg wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest (4 juni) zei ze meteen: dan moeten we zo spoedig mogelijk ene afspraak maken. Nu krijg ik as. maandag al een echo!! Man wat snel Ik vind het super spannend... Ik had natuurlijk kunnen zeggen dat aan het tempen was en dat ik bij de clear blue test 2-3 weken stond maarja ze ging zo snel en eigenlijk vind ik het wel heel erg fijn dat ik zo snel kan. Dan weet ik tenminste zeker waar ik aan toe ben en vanaf wanneer ik moet tellen...je zal nog wel niks zien. Ben dan iets minder dan 6 weken (volgens mijn berekening) maar wie weet zie je toch het hartje al.. Ben er helemaal hyper van! Denk dat ik het misschien ook nu wel mn locatiehoofd ga vertellen, ik moet toch zomaar weg op n maandagmiddag..wat zouden jullie doen? Troel & Cherry: leuk om jullie ook te zien Troel: ben ook erg moe, last van mn rug en zwaar gevoel in mn buik. Allemaal vage klachtjes dus haha..Maar het maakt het werken wel echt lastig (hele dag kinderen sjouwen, werk in kinderopvang).
@ Gizzie: je hebt postnatale en prenatale depressies. Deze ontstaan allebei onder invloed van hormonen... kijken of de gesprekken met de psycholoog helpen, anders wordt ik doorverwezen naar de POP-poli (samenwerking tussen psychiater en gyneacoloog). Over het testen: ik heb telkens 's avonds getest, omdat mijn ochtendurine niet geconcentreerd genoeg was. Spannend hoor meid.
@Noosa: wat fijn dat je maandag al terecht kunt bij de VK en meteen een echo krijgt!! Volgens mij kun je rond de 6 weken al wel een kloppend hartje zien. Ik hoop het, dat geeft weer die extra bevestiging! Tja, lastig. Ik zelf zou het echt pas vertellen na 12 weken, tenzij je eerder echt een buikje zou zien. Maar ik werk op kantoor en dat is fysiek niet zwaar. Jij werkt de hele dag met kleine kinderen (optillen, rond sjouwen). Misschien is het wel verstandig om alvast te vertellen aan je locatiehoofd, zodat ze er een beetje rekening mee kunnen houden. Hebben jullie het trouwens al aan jullie ouders verteld?
@ Noosa: misschien i.v.m. tillen toch degene inlichten die bepaalt wat jij wanneer doet... Al is het alleen al voor je eigen gezondheid.
Goh, dat wist ik echt niet. Ik vraag me alleen af wat een psycholoog/psychiater/gyn daar aan kan doen? Anti depressiva mag natuurlijk niet en het lijkt me dat gesprekken niet helpen aangezien het is ontstaan onder invloed van hormonen? Ik hoop voor jou dat je in elk geval iets van hulp kunt krijgen. Heb je er continue last van of komt het bij vlagen? Mooi, ik kan dus ook 's avonds testen begrijp ik. Als ik morgen/woensdag overdag nog niet ongi ben, gaan we dat woensdagavond doen. Brrr...
Ey Sweety's!!! @Gizzie: Ik ben indd nog steeds niet ongi of nog geen posi test. Ik zit nu op dag 141 van mijn cyclus (4mnd) *zucht*.. Ik word er nu toch wel een beetje moe van bah, maar ja er is niets aan te doen.. Denk toch dat ik mijn kuur volgende week moet gaan halen op bij de h.a voor het op te wekken.. Heb vandaag erg veel last van een hongerige maag, heb geen honger maar zo voelt mijn buik wel aan, knort af en toe en het is net of er iemand in mijn buik af en toe eens eens tegen mijn buik aan klopt van binnenuit vreemd.. Ik heb nog steeds veel last van moeheid en rugpijn, maar komt denk ik door het te veel werken voor mijn vakantie.. Ben er echt toe aan! @Cherry: Sucses meis bij de h.a xx Hey meiden hoe was jullie 1e werkdag?????????????????????
@Bianca88: jee, dag 141? Balen meis, dat het allemaal zo lang duurt. Misschien binnenkort toch maar eens met een kuurtje beginnen dan. Maar eerst lekker vakantie vieren?! Bij mijn beste vriendin heeft het ook een half jaar geduurd voordat ze menstrueerde. Daarna wel meteen zwanger. Dikke knuffel voor jou hoor!!!
@ gizzie, Meid wat spannend, en wat goed dat je kunt wachten met testen. Ik weet zelf niet wat ik in jou positie zal doen, zou natuurlijk wel een mooi cadeau zijn. Met mij gaat het wel goed hoor, zit alweer op dag 21 van mijn cyclus. Op de helft dus! Ik zit nog in spanning of ik wel/geen eisprong heb. Net even langs de lieve kindertjes op mijn werk geweest, ik mis het wel hoor! Volgende week mag ik weer aan de slag..
Ik ben wel al 1 keer ongesteld geworden na mijn ontrekkingsbloed, dit duurde toen 46 dagen. Echter erna niet meer. Een collega van mij ook 7 maand niet ongesteld erna zwanger, hopelijk loopt het bij mij ook zo af dan is het mij de moeite wel waard haha..
Pff 141 dagen alweer meid, en ik klaag al wanneer ik weer richting de 40 ga! Ik hoop dat het deze week alsnog vanzelf door komt, of misschien toch een positieve test. Heb je ook een ovu test gebruikt toen de gyn voorspelde wanneer je eisprong was? Of dat deze misschien toch later was? knuf!
Gebruik je ovutestjes, of niet? Ik denk dat ik die ga gebruiken de volgende ronde. Dan heb je toch wat meer zekerheid over je vruchtbare dagen. Jij werkt dus ook in de kinderopvang, net als Noosa? Leuk! Een goed teken dat je zegt dat je weer aan de slag MAG volgende week . Dat had ik ook vandaag. Vindt het niet erg weer te werken na 3 weken vakantie.
@blijevrouw: Nee ik gebruik geen ovu testjes, de gyn had het op gemeten en zei dat het toen die vrijdag of zaterdag geweest moest zijn. Later kon het niet zei zij.. Maar als dit het geval was hebben we toch goed geklusd.. En de zwemmers zijn 48-72 uur levend, hebben we nog een extra dag door gekregen.. Aan het klussen heeft het dit keer niet gelegen