Ow en Essie, ik heb het idee dat ik de kleine soms wel voel. Maar dit is echt maar af en toe. Volgens VK kon het wel, maar zou ik het pas achteraf echt kunnen zeggen haha.
@ Noosa: Begrijpelijk dat je een veilige, frisse en schone badkamer wilt. Heb je al veel babyspullen gekocht? Of moet je nog heel veel? Wij moeten nog wel aardig wat. Morgen wordt de kinderwagen, maxi cosi en reistas bezorgd. Ben benieuwd. Ik durf ook steeds niet te zeggen of ik de kleine voel. Zijn het mijn darmen of is het echt de kleine? Hihi.. dat kunnen we inderdaad pas achteraf beoordelen. Is je buik inmiddels weer flink gegroeid?
Lijkt me zo'n bijzonder gevoel, je kleintje voelen! Ik had de vorige keer een afscheurkalender gekregen. Met iedere dag een nieuwtje of tip of wat dan ook over/voor de zwangerschap. Ik heb er toen niets mee gedaan, afgelopen week heb ik em op de toekomstige babykamer gehangen. Ga ik net beneden naar de wc (ga ik normaal nooit, loop meestal naar boven, daar staan ook m'n MvM flessen) heeft Vl. Die kalender beneden in de wc opgehangen! Want dan kan iedereen meekijken zegt ie. Haha zo leuk!
Ahh thee wat lief! Zijn er al meer mensen op de hoogte? Essie, wij hebben wel al redelijk wat. Kinderwagen, maxicosi, wipper, ledikantje, campingbedje, box, badje, voedingskussen. Maar dat komt ook doordat we veel krijgen/kunnen lenen. Anders waren we nooit zo hard gegaan haha. Buik gaat nu ook groeien! Nog even en er is geen twijfel over mogelijk. Nu kunnen mensen nog denken: heb je nou zo'n raar figuur of ben je zwanger. Maar ik moet zeggen het ligt heel erg aan mn kleding. In een rokje heb ik bijna geen buikje, maar een shirtje en broek..poef! Daar is hij haha
Nee alleen onze beste vrienden en mijn werk, ouders enz willen we het dinsdagavond gaan vertellen, met de echo foto! En voor dinsdag komt er toch niemand hier. Die kalender hangt dus wel veilig haha, anders had hij em nog niet opgehangen. Leuk dat je al zo veel hebt! En handig dat je zoveel kan krijgen/lenen! Scheelt toch een hoop geld. Willen jullie eigenlijk weten of je een jongen of een meisje krijgt? (of had ik dat al gevraagd?) Hoe is het eigenlijk met cherry? En de andere dames?
Super leuk moment Thee om het dan te vertellen! Ook erg spannend Maar komt allemaal goed! Ja we willen graag weten of het een jongetje of meisje is. Daarom hebben we vooral alle basis dingen al, maar qua aankleding, kleren etc. nog niks gekocht. Dat wordt losgaan 9 december haha! O en gister bij de Hema al wat kledinghangers, hydrofielluiers/washandjes en manicuresetje gekocht. Je moet toch ergens beginnen haha
Wil je wachten tot de 12 weken met spulletjes kopen of niet? Ik vond het echt doodeng en heb nu pas het idee dat ik "legaal" voor spulletjes mag gaan zoeken haha. Wilde wel eerder, maar durfde nog niet (wat een watje he!)
@ Noosa: Zozo, jullie hebben inderdaad al aardig wat spulletjes zo bij elkaar. Leuk hoor. Ik ben nu op marktplaats aan het snuffelen. Heb gister bij 2 mensen een bod gedaan op een set van ledikant en commode en net een bod gedaan op een box met lade en op wieltjes. Leuk dat je buik nu echt gaat groeien. Bij mij ligt het er ook echt aan wat voor kleding ik aan heb. Maar ik draag altijd wel strakke kleding dus dan zie je het toch wel. Hihi.. @ Thee: Wat leuk dat je mannetje die kalender beneden in de wc heeft opgehangen. Ik heb op mijn telefoon een zwanger app. Hier krijg ik elke dag een tip van de dag en elke week weer info over wat er nu gebeurd met de ontwikkeling van de baby. Ook erg leuk! Super spannend dat jullie het dinsdag aan een aantal mensen gaan vertellen.
Nou eigenlijk meer tot we het echt algemeen bekend hebben gemaakt dat we een kindje krijgen. Wat erop zal uitdraaien dat dat inderdaad bij een week of 11/12 gaat gebeuren. (na de termijn echo dus!) Maar dat is meer omdat Vl. En ik hier in het dorp allebei redelijk bekend zijn door ons werk. Ik kom natuurlijk heeeeel veel gezinnen tegen en/of hun familieleden. En door Vl's werk weten ook veel mensen wie ik ben. Of althans, dat ik de vriendin ben van ..... Dat heeft er voor gezorgd dat ik steeds de zwangerschapstesten en vitaminepillen ergerns anders ben gaan kopen. Het is hier toch een dorp, en er heerst heel erg een 'ons kent ons' mentaliteit. De vorige keer wilde we de MK stil houden (er wisten ook niet veel mensen überhaupt dat ik zwanger was) en toch kreeg ik bij de appie in de rij van de kassa te horen: "ik wil jullie veel sterkte wensen.... Ik hoorde het van die en die en het lijkt me vreselijk. Maar hoe komt het zo, ik wist niet eens dat je zwanger was" en daar sta je dan met je b*k vol tanden.... Goh... Wat is het toch stil gehouden allemaal We hebben nu zo iets van: laat eerst ons maar even genieten van dit prille gelukje in mijn buik. Vanaf dinsdag mag de familie meegenieten van ons geheimpje, en dan zien we wel weer verder. Dus ik ben nu steeds dingen aan het uitzoeken op internet haha. En zodra iedereen het weet: ga ik losssssssss! Hema here i come! Haha
ja alleen FF geeft 9 aan... maar ik had gister gewoon al echt helder rood bloed. ik bedoel, mijn baarmoeder is zich al aan het opschonen. ik ga wel stoppen met tarwekiem olie. kijken wat het doet BB heeft me verteld dat sinds ze haar maansteentje draagt haar lf ook 2 dagen korter is.. zit zo te twijfelen om die ook de deur uit te doen. ik bedoel dit word ronde 7.. het is nog niet zo lang, maar op een gegeven moment wil je er alles aan doen. @ essie: ja? om de 2/3 dagen? hmm dan gaan we dat ook maar eens proberen.. en rond de eisprong dan? haha tell me! @ thee: thnx meid.. komt goed! net als voor allen andere meiden hier, het is soms zooo frustrerend maar het komt goed.
@ Thee: Logisch dat jullie het nu nog stil houden hoor, jullie prille gelukje. Wat verwoord je dat mooi. Inderdaad pas met 11 of 12 weken bekend maken, na de termijnecho. Maar nu lekker op internet neuzen is altijd leuk. Hihi... wij hebben zelf nog helemaal geen babykleertjes gekocht. Dat gaan wij echt pas doen als we weten wat het geslacht is. Hihi... We zijn zooo benieuwd. Hebben jullie een voorgevoel voor wat het geslacht zal zijn of niet? Natuurlijk is het allebei welkom, maar vaak hebben de a.s. ouders toch al een gevoel van wat het geslacht zou kunnen zijn. @ Eva: Ja, wij deden het om de 2 a 3 dagen. Ik had toen op een vrijdag een positieve ovutest en toen pas 's nachts de liefde bedreven en op zondag had ik m'n eisprong. En daartussen niet de liefde bedreven. Op maandag hebben we het toen nog een keer gedaan. En toen in 1x raak. Je kan het altijd proberen. Ik had toen gelezen dat bij om de 2 a 3 dagen sex de zaadkwaliteit beter is. Mij lijkt dat het om de dag ook gewoon goed is, maar je kan dit altijd proberen. Kijk mijn FF maar eens.
@ Eva: Proberen kan altijd inderdaad. Ik hoop dat het bij jou ook mag werken. Het is je zo gegund meis!
Wij hadden ook 2 a 3 keer in de week seks....behalve voor mn eisprong. Toen 2x op n dag haha....Het kan vele kanten op. Ik hoop het zo voor je Eef, dat het snel raak is bij jullie. Hmm VL komt net thuis...met een McKroket...hoe blij kan je een zwangere vrouw maken
@ Eva: Graag gedaan lieverd!! Het is je gewoon zo gegund. Ik had het ook wel veel op internet gelezen dat de zaadkwaliteit vaak beter is bij om de 2 a 3 dagen sex hebben. En het maakt het ook wel erg spannend, want je verlangt zo erg naar elkaar. @ Noosa: Jammie!!! Heerlijk zeg. Ik krijg gelijk trek in een big mac! Hihi.. heb net lekker een groot stuk appelkruimelvlaai op.
@ essie: ja inderdaad... ik twijfel nu zo om mn maansteentje weg te doen.. omdat ie bij BB ook al haar lf korter had gemaakt @ Troel: Lief van je! dankjewel x