@Gizzie: je bent terug!! (srry zie je berichtje nu pas ) Bedankt voor je felicitatie meis! Ben er zelf nog helemaal ondersteboven van @Lovelybabe: balen dat je je zo voelt meis. Zo voelde ik me ook de dag voordat ik posi testte...dus misschien ist wel een goed teken Spannend!
@lovelybabe: oh zie nu pas dat je nog op je ei wacht...misschien komt t door je eitje dat je je zo voelt?
lovelybabe wat rot dat je je zo voelt!! ik herken t wel, zo voelen vlak voor je eitje... Succes!! ik wacht af op de leuke hyves/facebook mailtjes ik doe t dan ook!! @ evaa ik kan je foto niet zien op mn mobiel haha vast wel op mn laptop!!
@ Alle newbie zwangeren (en degenen die het willen weten): Ik heb ik het begin enorm last gehad van onzekerheid. Achter elk steekje zocht ik iets. Tot de eerste echo met 9 weken heb ik continu in zenuwen gezeten of het wel goed zat. Later ga je je zorgen maken als je eens niets voelt.... 1 tip: de tijd tussen de 12-weken en 20 weken echo was voor mij te lang, daarom met 16 weken een pretecho tussendoor gedaan. Dat was het geld meer dan waard en fijn om te weten dat alles nog goed is!!! Afgelopen weekend al 3 ploppen gevoeld. Vandaag in de wachtkamer bij de HA met de hand op mijn buik gezeten en nu nog duidelijker beweging gevoeld! (babytje schijnt op de warmte van je hand af te komen) Echt heel speciaal.... Dames, probeer zo veel mogelijk te genieten van je zwangerschap. Zolang je niet misselijk of enorm moe bent... Ik ben blij dat ik in het begin tenminste heb kunnen genieten! Dikke knuf aan alle lieverds hier! **KNUF**
@MayD: bedankt voor het delen van jouw verhaal. Dat stelt me al meer gerust. Mannetje en ik kunnen ook al niet wachten tot de eerste echo. En we hebben ook besloten om pretecho's te laten maken. Maar eerst natuurlijk de eerste echo en afspraken afwachten . @Lovelybabe: weet je wat heel erg bij mij hielp bij eipijntjes en ongi pijntjes...een hittepit en warne kruik. Niet te heet opwarmen en lekker op je buik. Of gewoon in mn nek om mn lichaam gewoon wat te ontspannen.
Wat gaaf MayD dat je al plopjes voelt! Heerlijk gevoel lijkt me dat! Ik denk dat die onzekerheid heel normaal is, en dat het ook allemaal onzeker zal blijven. We hebben nou eenmaal geen buikluikjes om naar binnen te gluren.... Ik zou pas met 11 weken de eerste echo krijgen, dat zou volgende week zijn. Eerlijk? Ik vond het een drama dat ik zo lang moest wachten! Ik voelde me ontzettend goed, dus het enige bewijs dat ik zwanger was, waren 2 dagen misselijkheid, en ik was moe.... Het lijkt me zo vele male tastbaarder als je via een echo hebt kunnen zien dat er echt een klein mini mensje zit! Ik ben nu al heel blij dat ik de volgende keer met 6 à 7 weken al een echo zal krijgen. Kan ik toch mooi eerder al spieken (al had ik natuurlijk 100 x liever nu nog zwanger geweest) Ik vond het vorige week al wonderbaarlijk dat ik het restant van het vruchtzakje zag! Ben ook heel blij dat dat restantje er nog zat, dat we dat hebben kunnen zien. Voor ons het enige 'tastbare' bewijs dat er echt een korreltje gezeten had. Anderhalve dag later was mijn baarmoeder bijv al schoon, op wat slijm na. Dan had je me alles wijs kunnen maken, maar nu hebben we echt gezien dat er iets zat! Wij hadden ook al besloten om pretecho's te laten maken, anders vond ik het ook te lang duren. Zeker voor vriend. Als vrouw ga je op een bepaald moment de plopjes voelen, voor vriend duurt dat nog veeeeeel langer! Echt meiden, geniet van alles! Alles kan zo anders lopen. Zoveel klachten als MayD heeft gun je ook niemand. Kan me voorstellen dat het genieten dan ook moeilijk wordt
goooooood morning!! hihi.. geen bloed geeft moed zeggen ze toch? Vanmorgen nog geen bloed gespot, voor wat het waard is althans
Trouwens jullie praten zo veel dat ik dat echt niet kan terug lezen elke keer. Het is echt geen onwil hoor of desinteresse oid. Ik vind jullie hoe dan ook wel lief ^^
Morning! @Thee: hey meis...vind t heftig maar ook bijzonder om je verhaal te lezen. Je bent zo open en dat vind ik erg knap en moedig. Kan me voorstellen dat wachten tot 11 weken voor een echo moeilijk was. Ik vind t nu al moeilijk om te wachten tot die 9 of 10 weken (weet nog niet wanneer ik een echo krijg ) En inderdaad die onzekerheid is er omdat ik behalve wat posi testjes geen tastbaar bewijs heb dat Bieboe er zit en dat ie op de goede plek zit. @Brotherbear: inderdaad meis...geen bloed geeft moed. Spannend hoor...je zou nog niet testen volgens mij..toch? Oh trouwens als iemand mijn hyve wil hebben, stuur maar ff een PB. Let wel op: niets over zwanger (worden) of dit forum posten op mn hyve niemand weet nog dat ik zwanger ben. -x-
Hey Cherry, Nee ik zou niet testen, maar stiekem moet ik wel als ik vandaag niet ongi wordt. Ik sport op relatief hoog niveau. Doe een contactsport en sta op het doel. Zou n iet weten of ik nu wel of niet moet stoppen, zodra het raak is. Zou het sowieso de eerste dertien weken ook niet willen vertellen.. dus dat wordt voor mij straks nog best een lastig verhaal .. @Thee, ik ben het helemaal met Cherry eens. Je laat ons op zo'n manier mee kijken dat wij er ook van kunnen "leren" en met je mee kunnen leven. Jij moet echt een sterke persoonlijkheid zijn.
Hey Cherry, Nee ik zou niet testen, maar stiekem moet ik wel als ik vandaag niet ongi wordt. Ik sport op relatief hoog niveau. Doe een contactsport en sta op het doel. Zou n iet weten of ik nu wel of niet moet stoppen, zodra het raak is. Zou het sowieso de eerste dertien weken ook niet willen vertellen.. dus dat wordt voor mij straks nog best een lastig verhaal .. @Thee, ik ben het helemaal met Cherry eens. Je laat ons op zo'n manier mee kijken dat wij er ook van kunnen "leren" en met je mee kunnen leven. Jij moet echt een sterke persoonlijkheid zijn.
@Brotherbear: hmm ja dat word wel lastig. Ik zou dan toch voor je eigen zekerheid en voor de veiligheid van een eventuele beebje testen. En als het zo ver is, kan je dan niet doen alsof je een blessure hebt opgelopen? Hahaha. Sorry ben gewoon aan t meedenken en ben soms in een melige bui...hormonen. Moest gister opeens huilen omdat mn man in zn eentje de vaatwasser aan t uitruimen was en ik moe op de bank zat hahaha. Vaag...
Dat klinkt als hormonen.. Ja die blessure zou goed kunnen, heb ik ook al bedacht. Punt is alleen dat we een verzorger hebben die dan de blessure behandeld.. Misschien moet ik hem dan maar in vertrouwen nemen ofzo..
Contactsporten waarbij je onverwacht iets in je buik kunt krijgen of waarbij gedoken moet worden kun je beter direct vermijden... Nu zal er de eerste 12 weken misschien niet zo heel veel kunnen gebeuren, maar daarna moet je er echt mee stoppen.
Ja ik denk dat je dat misschien wel moet doen. Vertrouw je die arts genoeg dat hij/zij t niet doorvertelt?
Ja op zich wel.. ken hem al een goed aantal jaar.. maar eerst maar eens zien dat het nu uberhaupt raak is.. ben nog steeds niet ongi.. en er zit ogenschijnlijk weinig aan te komen. MAar ga nu wel ineens rekenne.. 30 juli echt ineens super vruchtbaar slijm, dat was zondag de 31e al weer weg.. dus dan moet vandaag haast wel mijn nod zijn toch? Gezien mijn vorige cycli van 30 en 35 dagen? Ik zit nu op 31..