Oh echt?? Hmmzzz dat klinkt niet fijn nee... Ik had juist gehoord dat een baby het fijn vindt om iets opzich te voelen, zo ligt ie veilig voor zn gevoel... Maaar ik bedoel niet dat ie helemaal ingewikkeld ligt hoor als een mummie.. haha.. zo'n ding dat ie niet kan omrollen.. maar dat kun je ook met een handdoek-rolletje voor elkaar krijgen..
Je gaat er niet vanuit, maar als (dikke vette als!) een kruikje gaat lekken houdt een aerosleep matras/dekje het warme water vast door de honing graat structuur waardoor je sneller kans hebt op verbrandingen. Bij een matrasje loopt het water meteen het matras zelf in en daardoor heb je minder kans op verbrandingen. Dit is echt een dikke vette 'als' maar zo moeten wij onze voorlichting daar over geven. Het eerste jaar mochten wij er niet eens mee werken Nu wel, mits we de voorlichting geven zoals wij die krijgen. Ik geef altijd de voorlichting zoals het moet maar laat het daarbij altijd aan de ouders over wat ze er mee doen. Ikke is geen politieagent niet! Maar goed, kruikjes gebruik je toch niet zo lang, meeste a terme baby's kunnen zich binnen een week al op temp houden (wat zeg ik, binnen een paar dagen al! Alleen net als nu met deze kou en pasgeboren baby's gebruik je soms langer een kruikje) Babyfoon met camera hebben wij ook! Vorig jaar ergens toen ik zwanger was van de mk zag ik een aanbieding in het blad 'ouders van nu' bij een anderhalf jaar abonnement kreeg je een babyfoon met camera gratis erbij. Totale kosten: 85 euro! Babyfoon kost 149,00 als je die zelf zou moeten kopen en hadden we nu dus gratis Heb em al uitgeprobeerd toen dochtertje van vriendin bleef slapen, werkt goed! En ideaal!
oke.. maar als ie nou met zn gezichtje op het handdoekje komt per ongeluk? ik bedoel je weet maar nooit hoe sterk je baby is! haha, niet meteen de eerste weken... maar toch.. ik weet het niet.. vind het moeilijk
Meeste baby's vinden het juist suler fijn om ingebakerd te worden! In de baarmoeder schrikken ze ook, daar hebben ze niet zo veel ruimte om te bewegen met de handjes. Ze zitten al snel tegen je baarmoederwand aan. Als ze geboren zijn, en ze schrikken dan gaan die handjes de wijde wereld in. Iets wat ze niet gewend zijn, want voorheen werden ze tegen gehouden. Juist dat schrikken buiten de baarmoeder is hardstikke eng voor ze! Door ze in te bakeren maak je de ruimte kleiner, waardoor ze minder schrik effect hebben. Maar er is wel een verschil tussen inbakeren en inbakeren! Wij mogen niet edht inbakeren, alleen strak inwikkelen. Voor het echte inbakeren moet je een cursus gevolgd hebben. Doe je dat namelijk verkeerd dan heb je kans dat je iets verkeerd doet met je spiertjes. Maar wat strakker inwikkelen/onder dekentje lekken werkt net zo goed hoor!
Ooooh op die manier thee! Snap ik! Maar schijnt de eerste week (en) niet nodig te zijn toch? aerosleep??
Nee klopt! Maar de meeste mensen willen em toch vanaf de eerste week al gebruiken! Vandaar ons advies (advies wat ook weer per instelling verschilt hoor. Wij zeggen A, misschien zeggen ze bij jullie wel B. Kijk anders eens op de site van veilig slapen, daar staat ook heul veul info over hoe je het beste een kindje in bed kan leggen! Weet zo niet of de aerosleep ook genoemd word daar. In ieder geval: 'veilig slapen' werkt samen met stichting wiegendood. Dat zijn de richtlijnen die ik ook mket volgen.
Oja! Dacht ik al! Je hebt ook van die dingen waar je t kindje op kan leggen zodat er iets tegen zijn zijkant ligt.. ken je die? Of zo een dat er een band over zijn buikje gaat.. wat is nu een goede om te gebruiken?
Heb ik al heeeeeel lang geleden een kraampakket aangevraagd bij mn verzekering maar heb m nog niet..... Of krijg ik die pas later? enne wie weet wat er in zit? Heb ik er wel wat aan?
Het beste is om de baby op zijn rug te leggen en er goed op te letten dat hij met de regelmaat zijn hoofdje draait, om afplatting te voorkomen. Sommige kindjes zijn geen rugliggers, of draaien amper met hun hoofd door voorkeurshouding. Het beste is dan om deze te gebruiken: Easy Sleep / zijligkussen, Kinderen en baby's, Antwerpen | Kapaza Kindje op zijn zij, met zijn rug tegen de lange kant, en zijn buikje tegen de korte kant. Zo ligt er niks voor het gezichtje. Belangrijk is dat je een kind nooit vast legt in bed! Allemaal ideaal en optimaal is het niet, maar ja, soms heb je niks te willen denk ik dan! Ik had laatst een kindje (hoor mij nou, laatst! Ik ben verdori 12 weken thuis geweest! ) en huilde en huilde maar in bedje. Op zijn rug, linker zij, rechter zij, maakte allemaal niet uit. Huilen! Tot ik em op zijn buik legde, toen sliep meneertje uuuuuren! Volgens 'veilig slapen' en stichting wiegendood levensgevaarlijk, want buikligging verhoogd get risico op wiegendood. Maar ja, wat moet je dan? Kindje niet op buik betekende de gewoon: niet slapen! En dan bedoel ik ook gewoon echt niet!! Dus ja, dan heb je niet veel te willen, dan moet de baby maar gewoon op zijn buik! (en ja we waren al naar een osteopaat geweest, er waren geen nek/rugwerveltjes verschoven waardoor de baby misschien pijn had. Manneke was tip top in volle blakende gezondheid!)
Aaaaaaaaaaah gossie... Ja dat kan natuurlijk ook!! En dan maar heel veel checken? Hoelang duurt t voor het zeg maar.... te laat is..?
Ja die eerste, easy sleep bedoelde ik! Die is dus wel goed... Thanx!!!! Straks Lasagne in de oven en dan weer naar yoga.. lekker! Ging net stofzuigen.. heeel rustig aan maar kreeg me toch steken in mn schaambotje.....! Kent iemand dat? Allemaal felle kleine steekjes... Wat is dat? Denk banden?
Jullie gaan steeds sneller hier !!!!!!!!!!!!!! @Gizzie: Wat fijn meid dat jullie volgende week vrijdag al de echo krijgen, spannend!!!! Hahah leuk die boekjes! @Delta Ja hihih ga echt als een speer Vind het zo leuk om te doen he!!! De tijd vliegt ook voorbij niet normaal heerlijk!!! Kan uren aan 1ding zitten frutselen hihi, en heb nog genoeg ideetjes gezien op internet @Mayd zijn jullie al bezig met klussen meid of wachten jullie nog 1 ronde? Want volgens mij was je ongi toch? @Thee ohhwww jeeej we krijgen bijnamen gelukkig heb ik de mijne nog niet zien langs vliegen @Essie Wat super dat alles goed was met jullie kleine meid, en wat is ze al gegroeid zeg!! Wel fijn zeg zoveel echo's!! Ik ben indd vanmorgen begonnen met provera.. dit 10 dagen lang dus nog ff @Noosa hoe was jullie avonddiner en de huwelijksnacht in de ballenbak verlopen meid??? Veel plezier vanavond bij de cursus met ML!
Bianca die driewieler ziet er super uit! Ben benieuwd hoe jij je de komende dagen gaat voelen.....moey je nu pas over 10 dagen weer terug? Sorry je hebt t vast al 100 keer vertelt... Avondje IKEA was gezellig, niet zo lang gebleven want was echt gesloopt! Dus lekker op de bank gehangen en in bed ons partnerschap gevierd haha. Ballenbak was toch iets te
@ Noosa: BI klachten zijn weg... heb alleen nog aan 1 zijde ischiasklachten... maar kan zijn dat die niet meer weggaan. Is niet zo erg. @ Essie: wat fijn dat de echo goed was. m.b.t. uiteindelijke geboortegewicht: Reneé werd ook op 3300 geschat en was uiteindelijk een 550 gram zwaarder... @ Theeleutje: je kunt de lakentjes rustig op 60% wassen hoor... alleen als je het daarna ook in de droger doet zou het kunnen krimpen, maar dat is verwaarloosbaar hoor. @ Bianca: mooie creatie weer!!! Ja, we gaan er gewoon weer voor... wie weet hoe lang het gaat duren voor het weer raak kan zijn. We doen wel relaxed aan hoor, niet van dat krampachtige... Ik voel me goed, mijn lijf voelt goed en ik zorg dat ik in beweging blijf en gezond eet... De rest zien we dan wel weer.