De Baby Babbelaars (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Goedemorgen schatten,

Wat een kut nacht. Ineens wakker geworden 's nachts en was zeiknat van het zweet. Geen idee waar dat ineens vandaan kwam.
    Ook had ik gisteravond nadat ik mijn kaaspizzabop had steeds enorme dorst. Dit heb ik nu nog. Niet normaal. Komt denk ik door de zoute pizza. Zou dat kunnen? Op mijn zwangerschapsapplicatie kreeg ik als tip van de dag: wakker worden van de dorst? Bel je vk! Maar denk dat dit gewoon door de pizza komt.
    Ik zou vanochtend sporten, maar dit sla ik nu even over. Doe nu even relaxed. Straks ga ik ff naar mijn ouders toe en daarna naar een vriendin. Dus nu ff nog in de Relaxedmodus.

Hoe is het met jullie allemaal lieffies?

2. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hele dikke knuffel voor jou Bianca! Ik denk ook aan je en hoop ook ontzettend dat je heel snel zwanger mag zijn meis!!! En dat verloren gevoel herken ik wel meis, heb ik ook een tijdje gehad. Daarom kletsen we ook over andere dingen hoor! Want je moet het wel gezellig blijven vinden hier ;). Geldt ook voor Blijevrouw en Lovely... Oh meiden, ik hoop zo dat we binnenkort met z'n allen over baby's kunnen kletsen!!!

Nogmaals dikke kus meis! En veel succes!!

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik denk dat de VK dat zegt met het oog op eventueel zwangerschapsdiabetes (denk ik?), maar waarschijnlijk komt de dorst door die pizza meis. Even in de gaten houden. En lekker nog even in de relaxmodus blijven :p, heerlijk! Het is ook veeeeeels te koud om naar buiten te gaan. Brrrr. Gevoelstemperatuur van -15...

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Gooooood morning!

Ook hier een super dikke vette knuffel voor bianca! Blijf positief meis!

@Troel: hoe je kindje ook in bed ligt, probeer je geen zorgen te maken over wiegendood. Ze weten gewoon niet waarom er kindjes overlijden door wiegendood (goh.. Lekker luchtig onderwerp ook zo om half 9 in de ochtend ;))
    Zo'n beetje het gevaarlijkste wat je nu kan doen is je kindje op de buik leggen te slapen. Iedereen van onze leeftijd is als baby zijnde juist op de buik gelegd omdat toendertijd rugligging als zeer gevaarlijk werd beschouwd :$
    Met andere woorden: men weet het gewoon niet! En dus kan je er ook vrij weinig aan doen. Probeer je aan de basis richtlijnen vast te houden, maar dan nog, als je kind dat niet wil, net als dat jongetje in mijn voorbeeld wat alleen maar op de buik sliep, dan heb je niets te willen en zul je die richtlijnen moeten laten varen.
    En juist bij buikslapers is zo'n aerosleep matrasje wel erg fijn! Ookal is het nog niet bewezen dat het ook daadwerkelijk helpt, het zal er in ieder geval voor zorgen dat je als ouder/moeder zijn er een beter en rustiger gevoel bij hebt. En dat is ook heel wat waard! (want je gaat jezelf en je kindje knettergek maken als je iedere 5 minuten gaat kijken of hij nog wel goed ligt....)

Waarschijnkijk komt je dorst van de pizza Es! Geen zorgen om maken, merk je dat je in de loop van de dagen dorst blijft houden dan is het misschien handig als je wel de vk belt. Maar vooralsnog denk ik dat het je pizza is geweest
    Leuk he die zwangerapp! Mijn 'tip van de dag is' heb je een super decolleté? (geen tip dus, maar een vraag) en die beantwoorde vl met: nou en of!
    Dus...... Mijn vent heeft een super decolleté :D Of zou hij dan toch de mijne bedoelen?

Sjeeeeeee wat is het koud he! Volgens het weerdingstation in de achtertuin is het -8,6 :$ brrrrrrrr

Yeah! Het is februari! Om meerdere reden ben ik daar heel blij om!

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik ben ook blij dat het februari is! Vind januari best een deprimerende maand... Nu komt de lente dichterbij! Vandaag weer werken Thee?

6. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Thanks lieverds!! Ik zal me niet druk maken. Vond de tip van mijn zwangerapp wel toevallig namelijk. ;)

@ Gizzie: Is het echt zo koud buiten?! Bizar!! Ik ben blij dat ik nog in bed lig. Dan moest je zeker ook flink krabben?
    Hoe bevalt je toettoet tot nu? Wel een fijn ding zeker?

@ Thee: Vandaag 18 weken zwanger!!!!!! :D Joehoeeee!! Hoe voelt dat nu? Heerlijk hè?! Echt waanzinnig gaaf! Ben benieuwd hoe het met jullie jongetje is! ;)
    Hahahaha! Die vraag over de decolleté heb ik ook gehad in mijn app! Geweldig!! Hihi! Nou die dingen zijn echt wel flink gegroeid zeg. Niet normaal. En straks ben ik weer het vrouwtje met iniemienies! :( Dus ik geniet er maar even van!

7. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ja echt he! Ik vind januari ook maar niets...
    En in februari staan nu allemaak super leuke dingen gepland, ik heb er zin in!

Ik ga vandaag een nieuwe poging doen om te gaan werken, ben benieuwd, ik verwacht er niet te veel van jammer genoeg.

8. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @ez: jaaaah 18 weken alweer! :) time flies! Ons jongetje (;)) doet het goed! Kreeg vanmorgen een plopje, zo leuk! Nog een week en een dag en dan weten we of iedereen gelijk heeft, of dat ze :)D) iedereen goed voor de gek heeft gehouden :D ik kan in iedergeval bijna niet meer wachten!

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oeh, echt spannend Thee. Zou wel de grap van de eeuw zijn als er gewoon een klein meisje in je buik aan het zwemmen is, haha. Super dat je nu ook plopjes begint te voelen! Lijkt me een heerlijk gevoel. Staat het taartmoment met je (schoon)ouders inmiddels gepland?

Essie, heb gek genoeg helemaal niet hoeven krabben! Het is denk ik erg droge lucht, dat vriest niet aan. Autootje bevalt super, ben er erg blij mee. Lig je nu nog lekker in je warme bedje? Oh, wat lag dat lekker vanochtend zeg...

10. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hier hoeft ook niemand te krabben gelukkig! Op zich ook wel lekker, het vriest zo hard dan hoef je meestal niet te krabben!

@giz: taart moment gaat helaas niet door! We hebben op donderdagavond om 20:00 uur de echo, ik kan dan op z'n vroegst vrijdagmiddag de taart bestellen, en die is dan zaterdag klaar. Maar de nacht van vrijdag op zaterdag gaan mijn ouders met vakantie voor 2 weken.
    Dus of we moeten zorgen dat we ons 2 weken niet verspreken (wat nogal moeilijk gaat worden denk ik) want ik zou het niet leuk vinden als iedereen het al weet behalve mijn ouders. Of we zeggen het dus gewoon meteen.
    We hebben er nog aan zitten denken om op vrijdag avond dan maar iedereen laten komen voor beschuit met muisjes, maar dan is schoonmoeders aan het werk.
    Dus nu gaan we iedereen maar gewoon bellen als we donderdagavond thuis zijn!
    Iedereen dan nog langs gaan heeft ook geen zin want we zijn pas laat thuis. Om 20:00 uur de echo, maar bij het inplannen vroegen ze of we er bezwaar tegen hadden dat een stagiaire de echo maakt, onder supervisie natuurlijk. Vinden wij geen probleem, alleen dan duurt de echo minstens een uur, omdat het dan allemaal wat langzamer gaat ( he wat vervelend nou..... Moeten we nog langer naar ons kindje kijken!)
    En daarna moet ik nog bloed prikken. Dus het zal op zijn vroegst 21:30 zijn dat we thuis zijn, en eigenlijk verwacht ik nog iets later.
    Dus we gaan iedereen maar gewoon bellen! Niet zo persoonlijk misschien, maar 2 weken wachten is me te lang!

11. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Thee: Rustig aan doen hoor met werken.
    Ohw, wat schattig dat je vanochtend een plopje voelde van de kleine man. :p;) Bijzonder he?! Ik ben ook reuze benieuwd of ons gevoel gelijk heeft. ;) Super spannend.
    Hoeveel voedingsbh's wordt aangeraden om te hebben? Hier moet ik ook nog voor shoppen. Hihi..

@ Gizzie: Ik lig niet meer in bed. Ik lag maar te zweten nog steeds. Niet normaal. Ben er nu uit en heb net even ontbeten. :) Zometeen weer even 2 mandarijntjes eten. ;)
    Fijn dat je auto super bevalt. Ik vind het ook echt gave autootjes. Ik wil zelf zo graag een auto kopen. Maar helaas gaat dat nu niet. Ik heb nu samen met mijn moeder een auto. Dat gaat ook goed hoor, maar selluf een auto hebben is toch fijner. :p
    Hier zie ik dat de autoruiten ook niet bevroren zijn. Maar het ziet er echt mega koud uit buiten. BRRR!!

12. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh, dat is wel jammer. Vond het zo'n leuk idee! Maar inderdaad, twee weken stilhouden is ook niet te doen. En ik denk dat je ouders het wel heel leuk vinden om het te weten voordat ze op vakantie gaan. Dan maar een belrondje, ook leuk! Hè, wat vervelend nou dat jullie een uur naar jullie welpje (welpje was het hè ;)) 'moeten' kijken... Super!!

Ml vond het boekje van Kluun heel leuk. Hij zei, dat is leuk leesvoer voor op het toilet. Ik zei, nou doe dat maar niet. Je wilt het geheim houden of je wilt het niet...;). Ben ook begonnen in het boekje van Claudia de Breij. Haha, grappig zeg.

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hahaha ja erg vervelend een uur naaf welpje te moeten kijken! Pffff ik zie er nu al tegen op :D
    Iedereen leeft ook zo mee! Echt iedereen telt af tot volgende week!

Heb je een wc in de badkamer? Evt daar op de wc de boekjes lezen?
    Gaan jullie het tot aan de echo volgende week stil houden of tot de 12 weken? En heb je al bedacht hoe je het gaat vertellen? Ik vond dat zo'n leuk moment!!

14. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @es: aaah dat klinkt zo schattig! Plopjes van de kleine man!
    Voedingbh's: ik zou er denk ik voor in het begin 2 halen, en later als je borstvoeding goed op gang is gekomen en het lukt ook allemaal zou ik er wat bij gaan halen. Maar 2 in het begin is wel genoeg, als je er eentje vies hebt, zorg dan wel dat ie snel word uitgewassen, want zeker in het begin zal je nogal wat voeding gaan lekken!
    Je kan er nu al wel meer halen, maar straks lukt de borstvoeding niet en zit je met al die bh's te kijken, dat is ook zonde!

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Nou, wij hebben ieder een eigen wc :D. Haha. Ik doe mijn grote boodschap boven, en ml beneden... Ik vind het fijner boven, en hij beneden ;). Dus hij leest Kluun maar fijn in bed, haha.

Ik weet nog niet wanneer we het vertellen. Ben in elk geval blij dat ik het tot nu toe stil gehouden heb. Ik voel me nog zo onzeker en die roze wolk is nog ver te zoeken. Dan heb ik weinig zin in overenthousiaste opa's en oma's (hoe lief ook bedoelt!). Eerst maar eens de echo van volgende week afwachten en dan zien we wel verder.

Ja, we zijn nu een beetje aan het bedenken hoe we dat gaan doen. Het boekje van Opa en Oma Pluis vind ik schattig en toepasselijk want mijn vader is timmerman (staat een stukje over in). Maar het leek me ook wel grappig om een bord met beschuiten op tafel te zetten, even de gezichten afwachten, en dan zeggen dat we nog niet weten welke kleur muisjes erop moeten. Deze twee kwamen van internet, maar misschien dat we zelf nog wel iets leukers bedenken.

Hoe hebben jullie dat ook alweer gedaan?

16. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hahaha is net of ik mijn eigen verhaal lees! Wij hebben ook allebei onze eigen wc, ik boven, hij beneden! Hij vind de kleine ruimte beneden fijner, en ik vind juist de grote ruimte boven weer fijner :D

De eerste keer hadden we bij de babydump babyshirtjes gekocht met: mijn oma is toevallig de allerliefste erop, en sokjes waarop staat: i love opa.
    Vl had speciaal voor mijn vader nog een shirtje gekocht met daarop: mijn opa is mijn grootste sponsor (ons welpje heeft maar 1 opa, mijn vader dus. Vader vl leeft niet meer :()

En de 2de keer had ik kleine koffertjes gekocht. Beetje vergelijkbaar met deze die op de achtergrond staat heerlijke teddybeer baby finn met koffer Steiff | kinderen-shop Kleine Zebra
    En die had ik gevuld met een luier, speentje, slabbetje en knuffeltje en een echo foto van de 6 weken echo met de tekst: als ik wat groter ben, mag ik dan een keertje blijven slapen?

Echt zooo gaaf al die reacties!

17. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Thee: Wat jammer dat het taartmoment niet door gaat. :( Maar bellen is ook leuk. Ik kan wel begrijpen dat je het niet 2 weken langer nog stil wilt houden. Zoiets wil je juist graag delen met iedereen. ;)
    En echt beter dat er een stagiare bij is die de echo doet. Dit hebben wij ook gehad. Duurde allemaal heeeel lang. Maar dat vonden wij heeeeelemaal niet erg. Neem maar alle tijd die je nodig hebt hoor! :p;)
    Thanks voor de tip. Dan begin ik er gewoon mee om 2 voedingsbh's aan te schaffen. Zou inderdaad zonde zijn als het inderdaad niet mocht lukken en ik 4 van die bh's zou hebben.

Ik zit nu ineens te twijfelen om wel nog een cursus bevallen te doen. Ik zat gister op een website en zag dat het daar voor 2 lessen van 2 uur lang € 125,- euro kostte. Is dit heel erg veel? En is zo'n cursus echt heel leerzaam? Heb je er echt veel aan als je aan het bevallen bent?

18. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Gizzie: Spannend he de eerste echo. Kan me de onzekerheid ook zo goed voorstellen. Dit had ik ook.
    Maar er zijn zoveel leuke ideeën om het te vertellen aan de ouders. Wij hadden een fotolijstje gedaan in hartvorm en daarin een mooi versje geschreven. 'Je kan me nog niet horen, je kan me nog niet zien, maar als ik word geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?'
    Vonden mijn ouders errug leuk.
    Maar een bord met beschuit met muisjes op tafel zetten lijkt me ook super kick. Hahaha.. erg leuk om dan die gezichten van de mensen te zien. :p Geweldig lijkt me dat.

19. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Haha Thee, bij jullie hetzelfde dus! Ja, ik zit veel liever boven. Lekker ruim, dan kan ik beter ontspannen ;).

Dat is ook leuk, hoe jullie het verteld hebben! En het lijstje van Essie trouwens ook. Maar de beschuiten vind ik ook grappig. Nou ja, we hebben nog even om erover na te denken.

Essie, krijg je zoiets niet vergoed van de verzekering?

Dat moet ik trouwens eens uit gaan zoeken, wat je wel en niet vergoed krijgt. Heb af en toe al eens wat gelezen hier, maar weet niet of dat ook bij mijn verzekering (vgz) zo is.

20. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoo meiden hier ben ik!!

Bianca88, een hele dikke knuffel voor jou! Bedankt voor je uitleg..kan me voorstellen dat je je soms wat verloren voelt. Ongemerkt gaat het toch vaak over zwanger zijn.
    Ik gun het je zooooooo erg!! Knuffel voor jou.

Superleuk Gizzie om er nu over te denken hoe je het gaat vertellen :D

Ooooo thee wat is het toch vervelend zo'n echo ;) Wel super spannend hoor! Nog eventjes geduld.

Essie, genoten van je pizza?
    Dat erge zweten herken ik hoor! Heb het ook al een paar keer gehad dat ik 's nachts wakker werd en drijfnat was! Bahhh.
    Verder heb ik het zowiezo minder snel koud. We slapen nog steeds onder ons zomerdekbed (wel van dons) :O . Normaal duurde het minstens een kwartier voordat mijn voeten ed eens warm waren en nu zijn ze niet eens koud.

Gister partnerles gehad, super fijn om zoiets samen te kunnen doen. VL was ook mega geinteresseerd en stelde vragen. HIj zei: ik had nooit geweten dat ik ook nog zo'n belangrijke taak heb tijdens het bevallen. Dacht dat ik alleen een beetje met je mee moest puffen.
    We gaan samen een soort van geboorteplan op papier zetten zodat hij ook weet wat mijn wensen zijn en hij niet alles hoeft te onthouden haha.

Straks controle bij de VK. De harde buiken toch maar weer aankaarten...ben benieuwd hoor. Er zal niks verrassends uitkomen maar toch fijn om van een prof. te horen dat je rustig aan moet doen ipv dat het mijn eigen invulling is haha.

Deel Deze Pagina