De Baby Babbelaars (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    O en Essie..ik vind 2 uur en 125 euro een hoop geld!! Ik heb 130 euro betaald voor 9 lessen (9 uur in totaal). Dit is wel in groepsverband....ik denk dat je ook nog wel goedkopere dingen kunt vinden. Misschien even de VK bellen voor extra informatie?

2. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    He Noosa!

Fijn dat het goed is gegaan gisteravond! Willen jullie graag thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Ja, kaart inderdaad maar bij de VK aan. Dan hoor je van haar dat je rustig aan moet doen en ben je hopelijk weer gerustgesteld.

3. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag thuis bevallen. Fijn in mijn eigen vertrouwde omgeving met alleen vriend en verloskundige (en evt. kraamhulp). Eigen douche etc.
    Maar mocht het zo zijn dat het toch ziekenhuis word zal ik daar niet verdrietig om zijn, dan is het zo. Maar mijn wens is om thuis te bevallen.

4. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Noosa: Ja, dat zweten van vannacht was echt super vervelend. :( Bah! Ik ga zo lekker lang douche. Hihi.. :p Maar dit was ook de eerste keer dat ik het heb tijdens de zwangerschap. Normaal heb ik het alleen als ik ziek ben. Dus ben benieuwd of het nu voortaan zo gaat. Ik ben normaal gesproken echt een koukleun. En nu tijdens de zwangerschap zit ik meer te zeuren dat ik het te warm heb. Echt bizar. Haha.. m'n man snapt echt niks meer van mij af en toe. ;):p
    Fijn dat de cursus weer goed is gegaan gister en inderdaad erg leuk dat je LEVENSPARTNER ook mee ging gister! ;) Wat is de taak van de man dan bij bevallen? Kan je daar wat meer over vertellen?
    Die cursus dat zijn dan 2 lessen en dan van 2 uur lang en dan € 125,- De website is vanbuiknaarbaby.nl
    Als we zo'n cursus doen willen we het echt samen doen. Niet met andere erbij. En die cursus is dan overdag, wat voor ons nu ook goed kan nu we toch thuis zitten.
    Inderdaad aangeven hoor die harde buiken bij de vk.

@ Gizzie: Inderdaad wel goed om even uit te zoeken bij je verzekering wat je nu wel of niet vergoed krijgt. Dalijk kom je ineens voor grote verrassingen te staan. Nooit grappig nie.
    Een zwangerschapscursus wordt helaas niet vergoed nee. :(

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hello swesters..

@Essie vind het idd ook een hoop geld voor 2 lessen, terwijl noosa er 9 lessen voor heeft gekregen!! Zou idd eens bij je vk vragen voor meer info..

@Noosa wat fijn dat jjullie zoveel hebben opgestoken gisteren van de cursus, en wat super dat ml zoveel vragen stelde! Volgens mij zou die van mij zich erg ongemakkelijk hebben gevoeld op zo'n cursus hihi niets voor hem..

@Gizzie wat een leuke ideetjes heb je meid !! Ik zou niet weten hoe we het zouden vertellen tegen die tijd, iedereen weet dat we er mee bezig zijn vooral nu ik in de mmm zit. En als iemand het me dan zou vragen en ben zwanger zou ik een glimlach van oor tot oor hebben hihi..

@Thee ah wat jammer dat je idee van de taart niet door kan gaan, maar ik zou het ook geen 2 weken geheim kunnen houden hoor!! Ben zoooo benieuwd naar jullie welpje... ik denk ook een jongen :p

@blijevrouw heb je al de uitslag van je examen meid?

@lovely hoe is het met jou lieverd? Lang niets meer van je gehoord?

6. Troel

Troel Niet meer actief

Ess ik heb heel veel aan zwangerschapsyoga.. echt top!! Alleen betaal ik maar 10 euro per les (per uur dus) ..... 125 voor 2uur is veel hoor!! Mischoen als je op zwangerschapsyoga/gym zoekt? Ipv cursus?

7. Troel

Troel Niet meer actief

Mijn zwangerschaps'cursus' wordt wel gedeeltelijk vergoed!!

8. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bianca88 en Troel: Wij willen sowieso een privecursus doen als we een cursus doen. Die zijn zoals ik op internet lees vaak duurder.
    In totaal zijn het 4 uren en dat in totaal kost € 125,-. Ik zit ook op een andere website te kijken en daar betaal je voor een privecursus € 30,- per uur. Dat is dan een cursus op maat. En dit zijn ook cursussen die hier in de buurt gegeven worden. Dat vind ik ook wel weer fijn. Pff... ik weet het niet. Hahaha.. maar als ik al die info zo hoor van jullie is het dus echt wel leerzaam.

9. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ess, ja dan heb je idd prive les dat is altijd duurder.
    Ik raad het iig wel aan om iets te doen als dat binnen jullie budget past. Ik ga iig een stuk zekerder mijn bevalling in.
    De vrouw van de cursus vertelde da mannen wat ze te wachten staat, hoe een bevalling gaat, welke fases er zijn en bij welke je wanneer en hoe moet ademhalen.
    Verder werd er op gehamerd dat de man er voor de vrouw moet zijn (logisch) maar ook dat hij voor de vrouw spreekt. Haar wensen duidelijk maakt op het moment dat de vrouw dit zelf niet meer kan/wil/durft.
    Dat het belangrijk is dat de vrouw zo ontspannen mogelijk de bevalling in gaat en dat de man daar dan dus ook een belangrijke taak in heeft.
    Verder werd hij gewaarschuwd ;) dat niet alle vrouwen even aardig zijn tijdens een bevalling, dat hij het aan moet gevan als hij zich niet goed voelt (dat hij dan gaat zitten ed....want als hij flauwvalt gaat alle aandacht naar hem en niet meer naar de vrouw haha), dat de vrouw kan gaan overgeven (en dat ze dus het beste licht verteerbaar voedsel kan nemen tijdens de bevalling ed) en nog meer van dit soort weetjes.
    Verder is er uitgelegt wat hij kan doen bij rug en beenweeen.

Zo heel verhaal haha :p

Bianca88, hij stelde niet heel veel vragen hoor maar was wel heel oplettend ed. Ik had verwacht dat hij zich ook ongemakelijk zou voelen (wat ik me helemaal kan begrijpen) maar dat was dus niet zo.

Troel, yoga lijkt me ook super!! Ik heb voor dit gekozen omdat mijn fysio dit ook geeft en me dat een fijner idee gaf. Anders was ik denk voor de yoga of zwangerschapszwemmen gegaan.

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @essie ohja prive zal idd duurder zijn. Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt en wat binnen jullie budget past. Als ze in die 4 uur net zoveel info geven dan in die 9 uur dan is het wel waarde voor je geld.

Ohh lieverds ik ben zenuwachtig voor de uitslag zo pfff wat als het niet goed is ?

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Positief blijven meis! Als er iets niet goed zou zijn, hadden ze dat op de echo ook al wel gezien denk ik. Maar ik snap dat je zenuwachtig bent hoor lieverd. Mag je om 12.00 uur bellen? Of wordt jij gebeld?

12. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @es: bied je kraamzorg instelling geen cursussen aan? Ik doe mijn cursus namelijk via de kraamzorginstelling, en die is gratis.

Ik ga ontzettend voor je duimen bianca! Tussen 12 en half 1 toch he? De uitslag? Pfffff zenuwslopend dit!

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wacht even, dat was misschien een domme opmerking van me. Krijg je nu ook de uitslag van je man z'n zaad? Hoe dan ook, erg spannend inderdaad!

En ik duim met Thee mee!!!

14. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Volgens mij de uitslag van het zaad onderzoek. Toch? Nou ga ik ook twijfelen!

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    En uitstrijkje, toch?

16. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @gizzie nee alleen van uitstrijkje, weet eigelijk niet wanneer ik van het zaad uitslag krijg. Vraag ik zometeen meteen ook. Op echo konden ze niet zien, in uitstrijkje zien ze meer ;) bohhh ze kunnen ieder moment bellen!!

17. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Heel veel succes meis! Schrijf je vragen op hè, anders vergeet je ze zo. Dikke knuffel!!

18. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ow sorry! Mijn schuld, dan zit ik er naast! Pffff ik zit gewoon echt met je mee in spanning... Mijn duimen maken overuren nu!

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Jullie raden trouwens nooit wat ik zit te eten :$

20. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Bianca!! Mijn duimen draaien voor je!

Nou hier net terug van de VK....tis ander gesprek geworden dan normaal haha. Dan is het heel luchtig en alles even snel...
    Nu eerst vertelt over harde buiken. Ze zei zelf: je doet volgens mij al heel rustig aan dus blijf dat ook doen. Ook vroeg ze of ik vaak een gespannen baarmoeder had, ik vroeg me zelf ook al af of daar verschil in zat. Dat is dus ook een teken van dat ik iets teveel doe.
    Conclusie: kan niet meer doen dan ik nu al doe en moet het gewoon in de gaten houden. Warmte kan versoepeling geven aan baarmoeder dus lekker in bad/warme douche.
    Toen bloeddruk meten...tot 3x toe was deze iets te hoog. Dus over n stikkie plassen voor evt. eiwitten in urine. Dit was gelukkig niet het geval.
    Nu moet ik dinsdag weer bloeddrukmeten en kijken of het dan iets beter is.
    Ook hier kan ik verder niks aan doen aangezien ik me al rustig hou. Verder wel een blaadje gekregen met symptomen erop..en als ik die signaleer dan moet ik de VK bellen.
    Niks om me druk te maken zei ze, maar ze is het liever allemaal voor.
    Prima allemaal, ik probeer het naast me neer te leggen en relaxed en rustig de komende weken in te gaan.

Maar stiekem zou ik wel even kunnen huilen....

Gelukkig was met de kleine alles goed! Buik goed gegroeid, maar 1 kg aangekomen sinds laatste keer, hartje klonk prachtig :D en hij ligt met zijn hoofd naar beneden, ruggetje links en zn voetjes lekker rechts bij mn ribben.
    Wat ben ik daar dan weer blij om! Dan doe ik met liefde de komende weken rustig aan, als het met hem allemaal maar goed gaat!

Sorry voor mijn ego verhaal, maar moet het even van me afschrijven!

Deel Deze Pagina