Theeeee!!!! Dit weet jij vast wel! Ik had t al op t forum geplaatst maar dacht ineens dat weet thee misschien wel! Is het indd beter geen speen te geven als je ook borstvoeding wilt gaan geven? Weet je dat toevallig? of is t onzin? Feeling good nu je weet dat je een meiske krijgt?? Zooo leuk en lief!!!!
@ Troel: Heb jij weleens gehoord dat het beter is om geen speen te geven als men borstvoeding geeft? Dit is namelijk voor mij voor het eerst dat ik zoiets hoor. Of is het gewoon een vraag die ineens in je op komt? Hihi..
Ja en nee! Haha daar kan je niks mee he!? Het beste is om sowieso de eerste week geen speentje te geven als je borstvoeding wilt geven, omdat het zuigen aan de borst een hele andere manier is als het zuigen op een speentje. Dus dan heb je grotere kans op tepelspeen verwarring. Volgens de borstvoedingsmafia mag je zelfs helemaal geen speen geven.. Ik vind, en heb gemerkt tijdens het werken dat als je kindje goed de borst pakt (dus echt pas na een paar dagen!) je prima een speentje kan gebruike ! Stiching wiegendood en veilig slapen adviseren juist speengebruik omdat dat eventueel het risico op wiegendood zou kunnen verkleinen (is nooit bewezen hoor, het is enkel een theorie) Als je borstvoeding geeft en je wil (na een paar dagen) een speentje gebruiken kan je het beste die van Difrax pakken en dan het combi model. Afhankelijk van hoe groot je kind je en hoe groot te tepels zijn (met andere woorden, wat is hij gewend in zijn mondje te hebben? Een grote tepel of een kleine tepel?) kan je het beste de maat -2/+2 of vanaf dag 0 pakken. Maar dat weet je pas tzt natuurlijk. Het combi model lijkt meer op je tepel als het dental model, dental loopt iets schuin omhoog zeg maar. De speentjes van nuby en tommie tippie zijn ook erg goed trouwens! Als de speen maar een plat model heeft. (valt meteen bibi af, die heeft over het algemeen alleen maar dental modellen) (bibi speentjes zijn die speentjes met teksten erop als i love mama ed, difrax speentjes lijken een beetje op een vlindertje, misschien weet je dan welke ik bedoel)
Thanks meis! Ik voel me gewoon echt veranderen wat dat betreft! Ik, de nuchtere harry lag gisteren dik een half uur lang met een verliefde blik en een grijns van oor tot oor te staren naar dat scherm. De echoscopist bleef zich maar verontschuldigen dat hij zo hard moest duwen en porren (ons meisje wilde echt no way niet mee werken, eigenwijs ding! ) en ik had het niet eens in de gaten! En nu weer, zit ik als een verliefde domme gans naar dat scherm te staren, en kan wel blijven kijken inderdaad! Ik heb altijd geweten dat zwanger zijn en echo's zien ed veel met je kon doen, ben niet voor niets met pasgeborene gaan werken natuurlijk maar dat het zo intens is als het je eigen kindje is had ik niet gedacht
Troel, ik denk dat je zeker wel geholpen kan worden bij n zeer stuitje! Mn zus kreeg het ook in dr zwangerschap en heeft er nu soms nog last van (nichtje is 1,5). Maar goed zelf voel je het het beste! Ik moet verder even afkloppen, maar mn bi is erg stabiel en heb weinig last! .fysio zei dat door indalen je klachten minder kunnen worden en soms zelfs verdwijnen. Laten we t hopen! Duidelijke uitleg thee! Tnx! En wat een heerlijke fotos!!
Oooh Thee super!!! Dank je wel, je bent een engel! Hier heb ik wat aan! Ik ga jou advies opvolgen.. Dan kan ik al een paar spenen weg doen! Hiihi.. Had er al 5!! Gkregen vooral.. Maar ook wel 1 of 2 van difrax geloof ik!
@ Troel: pijn in stuitje EN schaambeen duidt echt op BI... ik zou toch echt bij de fysio langsgaan!!! @ Thee: mooie echo-foto's meid! @ Gizzie: IK WIL NIEUWS!!!
@ Thee: Heerlijk hoe je dat verteld en omschrijft. Zit er echt van te genieten. Hihi.. Van je eigen kindje zal het inderdaad veel intenser zijn. Zoo mooi. Het zijn ook gewoon echt super mooie echofoto's. Leuk en super gaaf dat VL ook super blij en trots is op zijn dochter. Geniet ervan samen hoor! Nu op naar 40!! Hoeveel flessen moet je hebben eigenlijk? Op de uitzetlijst van prenatal zie ik staan 4 flessen?! Maar waarom 4? En wat voor flessen worden aangeraden?
@ Essie: als je een buikfoto maakt, kun je misschien ook al zien dat je buik gezakt is... spannend hoor... nog 2 maandjes! Vannacht voor het eerst een ononderbroken nacht! Van 00.00 tot 6.30 uur geslapen en de laatste fles om 23.00 uur gegeven! Jippie... blij (voor zolang het duurt)
Meiden, heb 2 foto's van de badkamer in mn album staan...1 van de nog niet opgeknapte kant vd badkamer en 1 van de kant die nu af is. Mochten jullie het leuk vinden om te zien........
MayD wat fijn!! Vind dat Reneé het super goed doet al hoor!! Met af en toe een rommelnachtje tussendoor..
@ Essie: ik zou eerst eens kijken welke flessen het meest worden gebruikt en die goed aangeschreven staan en hier 1 of 2 van halen. Stel je kindje eet niet goed uit de door jou gekochte flessen, dan zit je niet met heel veel flessen opgescheept omdat je weer een ander soort moet zoeken. ALS je de gok wil wagen (en je geeft geen borstvoeding), heb je sowieso een 7 flessen nodig (want anders ben je elke halve dag aan het flessen-afwassen en steriliseren). Reneé drinkt uit de Tommee Tippee closer to nature flessen, die kun je ook prima met borstvoeding combineren en geven weinig valse lucht (dus weinig krampen). De flessen van Nuby en Chicco zijn hetzelfde, maar kosten 2x zoveel. Als je nog een goedkoop eBay-adresje nodig hebt voor de Tommee Tippee flessen, laat het me maar even weten. Ik heb van de TT flessen trouwens 4 kleine (150ml) en 10 grote (260ml) flessen.
Wat een heerlijke nacht May! Good job Reneé! Wat een mooie badkamer Noos! Helemaal mijn smaak! @Es: op naar de 40 inderdaad! Maar eerst maar eens jij, Noos, Cherry en Troela bevallen! Over de flessen: stond op de uitzetlijst van prenatal zei je he? Daar zit het het grootste 'probleem' doordat hun het op hun uitzetlijst zetten, hopen ze dat je dat bij hun gaat kopen geld net zo goed voor de andere babywinkels hoor!!! Ik zou er voor zorgen dat je er 2 hebt, dat is wel het minimale, maar voor in het begin genoeg. Kijk, je kan wel zorgen dat je 4 of 6 flessen hebt, maar wat nou als jullie meisje dat 'merk' niet fijn vind? Het ene kindje drinkt prima uit difrax, bij de ander is het een drama! Ik vind avent verschrikkelijk! En toch zijn er kindjes bij er alleen met avent goed drinken! Ik vind Tommie Tippie helemaal geweldig, maar ik heb ook genoeg kindjes gehad die alleen maar liepen te 'klooien' met die fles... Je kan er niets van zeggen! En dan hebben we het nog niets eens over de spenen die op die flessen horen. De ene drinkt goed uit een standaard speen, de ander drinkt alleen maar uit een 3 standen speen, de ander wil weer alleen maar een kersmodel. Soms is een gezin opstarten met flesvoeding (al moet ik officieel kunstvoeding zeggen ) nog moeilijker als opstarten met borstvoeding... Ga je beginnen met borstvoeding? Dan is 1 flesje sowieso al genoeg. Stel dat je je borstvoeding niet op gang krijgt en ze moet bijgevoed gaan worden zullen ze je adviseren dat via fingerfeeding of cuppen te doen. Dan heb je alleen een flesje nodig om de juiste hoeveelheid kunstvoeding aan te maken (als ze bijgevoed zal moeten worden heb je grote kans dat dat in het begin met kunstvoeding zal gebeuren, omdat je borstvoeding productie nog niet toereikend is om haar met afgekolfde voeding bij te kunnen voeden) en dan heb je echt genoeg aan 1 flesje! Maar wat dat betreft (welke flessen ga je gebruiken? Welke spenen moeten daar op zitten? Enz) is het grotendeels uitproberen zodra ze geboren is! Jullie meisje heeft, hoe klein ze ook is, nu al een eigen karaktertje en een eigen willetje (kijk naar onze eigenwijze madam ) en haar eigen voorkeuren! Wat dat betreft is het zelfs voor ons als kv's echt uitproberen! Ook wij moeten haar leren kennen! Met het verschil dat we precies weten wat alle opties zijn en wat er misschien wel zou kunnen werken en jullie daarin kunnen adviseren!
Tnx meiden! Het voelt ook echt als n hotelbadkamer nu haha. Morgen mogen we douchen, heerlijk! En dan nog 3 weken max en alles is af! Jippie!!! Handig die flessentips!! Zelf schaf ik 1 difrax fles aan dat mocht de bv niet aanslaan of werken we iig iets hebben. Zelf vind ik difrax fijner dan avent.
Ik had voor de geboorte van Reneé zo'n duopakje kant-en-klaar KV van Nutrilon in huis gehaald... Lang houdbaar, zit niet veel in en dat heb je sowieso wat in huis voor als het niet op gang komt.
Even gauw lieverds. Het hartje klopte! Ben wel minder ver zwanger dan gedacht. Nu 6 weken en 1 dag. Uitgerekend op 4 oktober (dierendag ). Ik kom morgen weer kletsen! Fijne avond!!