@ Gizzie: Over de intake, dat liet ik gewoon op me af komen. Ze willen van alles weten. Ik hoefde trouwens geen plasje mee te nemen. Dat is ook weer verschillend per vk. Ben inderdaad wel blij met die wat grotere boobies. Helaas is het maar tijdelijk. Druk werkdagje vandaag of valt het mee?
Ja, dat verschilt inderdaad per vk heb ik gemerkt. Bij deze vk willen ze dat je bij elke controle een plasje meeneemt. Oke, ik laat het maar gewoon op me afkomen! Ik heb het eigenlijk hartstikke druk, maar mijn concentratievermogen ligt op een erg laag pitje momenteel . Er zijn nu zoveel leukere dingen om me mee bezig te houden! . Maar ik ga nu toch maar weer eens wat doen, haha. Tot straks!
@ Troel: veel plezier vandaag met je ondertrouw! @ Bianca: heel veel succes meis, ik denk aan je! @ Noosa: als je beebje aanzienlijk lager ligt, zijn dit de indalingsweeën, de echte oefenweeën komen zo'n beetje vanaf week 34... @ Gizzie: voor zover ik weet wordt het vruchtzakje toch later de vruchtzak (Vliezen waar het vruchtwater en de beeb in zitten?)... Ik kan het mis hebben hoor. @ Essie: you go girl!!! Een valentijnswip... heb ik vanaamp ook wel zin in. Als je frambozenblad gebruikt als je al veel sport en aardig wat spieren hebt, kan het een tegengestelde werking hebben omdat het te spieren (en daarme ook de baarmoeder) stugger maakt. Een ander middel i.p.v. frambozenblad is CAULOPHYLLUM THALICTROIDES D6 (van VSM). Dat zijn homeopathische druppels ter verweking van de baarmoedermond. Maar let op: die mag je pas vanaf week 37 hebben!
@ Gizz: Jaaa, 32 weken. Gaat hard he?! Hihi.. Ik zou het inderdaad maar op je af laten komen. En over je vraag over de vruchtzak.. die moet je morgen maar eens aan je vk stellen. Ben ook wel erg benieuwd. Logisch dat je je moeilijk kan concentreren. Lekker op internet neuzen naar allerlei informatie en leuke dingen. Veeuul leuker! Lekker genieten hoor lieverd!!! @ MayD: Hihi... ik had er echt zin in gisteravond. Dus we gingen er gewoon voor. Hihi.. Wat weet jij toch veel over de zwangerschap en middeltjes enzo. Super bedankt voor alle info die je ons geeft! Zo fijn! Hmmm... jullie gaan vanavond naar de Griek. Lekkerrrrr! Eet smakelijk alvast. Heeft Reneé vannacht weer doorgeslapen?
Mayd ik weet het niet zeker of Beeb lager ligt..we zullen t donderdag zien op de echo! Ohh vanaaf grieks eten ben beetje jaloers!! Wat heerlijk!
Reneé heeft niet doorgeslapen, maar ik heb wel genoeg slaap gehad hoor. Madame heeft alleen niet de fles leeggedronken, ze had na de helft genoeg die muts. We gaan lekker naar de Griek vanaamp jammie! Tja, die middeltjes.... als je je zwangerschap aan het einde helemaal zat bent probeer je alles he? Ik weet ook niet of het aan de middeltjes ligt, maar ik heb helemaal geen vervelende bevalling gehad en zal die middeltjes bij een volgende zwangerschap zo weer gebruiken. @ Gizzie: om nog even op je vraag terug te komen: ik heb in Januari mijn ontslagbrief gestuurd en ben nu in afwachting van de exacte afhandeling van het ontslag. Ik ben er helemaal klaar mee en ben lekker blij de kleine full-time te kunnen moederen hahaha
Oh Grieks, daar heb ik ook zin in zeg. Dat zei ik toevallig van de week nog tegen mijn hubbie. Binnenkort maar eens heen gaan! Alvast veel plezier Mayd! Enne, als jullie het financieel aankunnen, groot gelijk meis! Geen gezeik van je werkgever, en gewoon lekker genieten van jullie kleine meisje.
Ik ga die middeltjes ook proberen...ben toch een theeleut dus kleine moeite! Zijn jullie bekend met die olie die het allemaal soepeler moet maken? Tegen inscheuren geloof ik...
Geloof me, die olie van Weleda helpt wel, maar je komt simperweg niet meer bij je doos... moeilijk om te smeren dus. Frambozenblad doet hetzelfde, alleen dan van binnenuit.
Haha nou dan toch maar aan de thee over een tijdje! Thee ik zie je! Hoe is het met je? Troel, ben jij al zenuwachtig voor vanmiddag? Haha
Hallo lieve dames! Fijne valentijnsdag! Troela! Today is the day! Geniet van jullie ondertrouw en het eten vanavond! Bianca, heel veel succes meis straks in het zkh, ik denk aan je en duim voor jullie! @grotere boobs: laat die dingen alsjeblief stoppen met groeien zeg! Ik weet niet waarom ik mijn jas maar moeilijk dicht krijg, vanwege een grotere buik of vanwege m'n boobs vl vind het allemaal wel grappig geloof ik @valentijn: wij gaan vanaaf samen romantisch *kuch* het kamertje in elkaar zetten. Het word vandaag tussen 12 en 16 geleverd. Ben zo benieuwd! @ikweetnietmeerwiehetvroeg: nee ik heb sinds zaterdag niet meer gewerkt, morgen ga ik weer beginnen voor 6 dagen, maar dan wel 3 uurtjes per dag maar. Morgenavond weer op controle bij de vk @seks: ons meisje vind dat geloof ik niet zo grappig.... Krijg enorme buikpijn daarna. We merken nu ook beide dat mijn buik wat groter aan het worden is, maar goed, creatitief zijn is ook errug leuk ondanks de buikpijn hebben we er nog veel plezier in Afgelopen weekend waren we uiteten, zei er iemand: zo jullie gaan nog lekker voor de laatste keer eten? Euh... Nee hoor, de komende 20 weken zullen we dat vast nog wel een keertje doen... Die mevrouw dacht echt serieus dat ik al aan het einde liep.... Oke.... Ik weet dat ik een flinke buik heb voor 20 wkn zwangerschap, maar om nou te zeggen dat ie zo groot is dat ie wel 36 weken lijkt?
@ MayD: Wel lekker dat je genoeg slaap hebt gehad. Wat moet je doen als ze de fles niet leeg drinkt? Is dat erg? Wel handig dat jij zoveel weet van die middeltjes. Dan ga ik die CAULOPHYLLUM THALICTROIDES D6 maar proberen, als het mag van de vk. Heerlijk zeg dat je straks gewoon fulltime kan moederen. Dat lijkt me ook wel wat, maar helaas niet mogelijk. En die olie van Weleda... vanaf welke week moet je daarmee beginnen met smeren? Ik laat m'n man wel smeren. Lekker spannend. Hihi.. @ Noosa: Ik word ook super nieuwsgierig van die middeltjes. Het klinkt allemaal zo goed en veelbelovend. Proberen kan nooit kwaad, toch? @ Thee: Mag ik wat van jouw boobs hebben dan? Ik wil meeeeer! Hihi.. Spannend dat vandaag het kamertje bezorgd wordt. Super leuk! Ben zoo benieuwd! Leuk he creatief zijn tijdens de sex. Dat heb ik afgelopen nacht ook ervaren. Wat een lol hadden we. Het wordt trouwens weer tijd voor een buikfoto van jou. Ben super nieuwsgierig naar je buik!! Hoe is het verder met je bekken? Gaat dat goed?
Ach wat, de laatste keer uit eten! Alsof dat na de bevalling allemaal ineens over is! Wij nemen Reneé vanaamp gewoon mee hoor. De kinderwagen is er ook nog...
Hahaha Es! Kom maar halen! Ik vind ze groot genoeg zo maar ben bang dat ze nog wel blijven groeien.... Buikfoto komt er aan! Wel errug slechte kwaliteit, is met mijn telefoon genomen... Foto is van afgelopen zaterdag, toen was ik 19+3 met mijn bekken gaat het wel redelijk. De ene dag meer last van als de andere. Daarom wil mijn teamleidster ook dat ik echt nog maar halve dagen ga werken. @may: haha zo zo iets zei vl ook al: hoezo de laatste keer? Houd ons leven op dan als de kleine is geboren? Had ik al verteld trouwens dat ik sins gister een medische indicatie heb gekregen voor de bevalling? Ik beval nu dus sowieso in het zkh... Moest gister bij de longarts een longfunctie doen (ik heb astma) en mijn longinhoud gaat flink achteruit nu Komt omdat ik meds heb die wel mogen als je zwanger bent, dus veilig voor de beeb, en ze werken redelijk voor mij, maar voor mij persoonlijk zijn het niet de beste meds die ik eigenlijk wel nodig heb... Maar goed, beeb gaat natuurlijk voor nu, ik red me wel met deze meds, ookal merk ik wel dat ik meer last heb van mijn astma als normaal. Maar so be it. Maar dat betekend wel dat ik tijdens de bevalling misschien aan de zuurstof zal moeten En dat gaat thuis een beetje moeilijk. Nou wilde ik sowieso al in het ziekenhuis bevallen, maar goed, nu moet ik dus! Ik word vanaf nu ook strenger in de gaten gehouden want zodra ik het benauwd krijg, krijgt ons meisje ook minder zuurstof binnen. Allemaal niet zo grappig dus... Heb nu ook een green card gekregen om ten alle tijden naar de seh te komen als ik benauwd ben. Hoef dus niet eerst via de hap. Maar goed, beeb doet het prima binnen in mijn buik en ik red me vooralsnog ook prima. Hopen dat we deze lijn zo kunnen door trekken en dat het goed blijft gaan!
Buikfoto staat erin! Sodejo wat een verschil met 4 weken geleden dat had ik zelf nog niet zo in de gaten eigenlijk.....
Het vruchtje zit altijd in het vruchtzakje. Wat je er vaak ook nog bij ziet zitten (vaak naast het kindje) is de dooierzak. hiermee voed het kindje zich totdat rond de 12e week de placenta ontwikkeld is. dan verdwijnt het dooierzakje vanzelf. Ik zei het dus verkeerd! Het ging niet om het vruchtzakje, maar om het dooierzakje. Ik begreep het ook maar half vrijdag...
Thee Woww mooie buik meis!! Je gaat me inhalen denk hoor hihi Fijn dat je werkgever zo mee denkt met je! Als je nu al last van je bekken hebt zou ik idd maar 3 uurtjes per dag gaan werken. Iets is beter dan iets toch? Balen dat je zo last hebt van je astma....gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden en begeleid! Ergens is het wel fijn dat je medische indicatie hebt als je toch al in het ziekenhuis wilde bevallen. Draai je iig niet voor die kosten op. Al is het wel balen dat het echt iets te maken heeft met hoe jij je voelt en waar je last van hebt.
Wow Thee, dat is inderdaad een aardig verschil met vier weken geleden! Maar om nou te vragen hoe lang je nog moet? Dat is wel overdreven hoor. Ik vind het een mooie buik meis! Nou, dat is toch best heftig meis. Ook al was je van plan om in het ziekenhuis te bevallen, je hebt nu dus wel een medische indicatie aan je broek hangen. Aan de andere kant, je hoeft nu in elk geval niets bij te betalen . Hopelijk redt je het goed met je medicijnen tot die tijd meis! Ga je nu ook naar de fysio voor je bekken?
@ Gizzie: thnx voor de info... dat van het dooierzakje wist ik... @ Thee: als ik niet zou weten dat je een meisje kreeg, dan had ik het aan je buik wel gezien. Mooi groot bolletje alweer! M.b.t. medische indicatie: ik was blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Mijn beste vriendin moest alsnog met volle ontsluiting naar het ziekenhuis omdat er iets niet goed was... daar zit je ook niet op te wachten hoor.
Hahaha ja buik gaat hard he!? Ik schrik er soms zelf van als ik mezelf in de spiegel zie, of bijv in een winkelruit ofzo Een poliklinische bevalling wordt vergoed door mijn verzekering, dus ik hoefde die kosten sowieso niet te betalen. Maar goed, afhankelijk van hoe tzt mijn longinhoud is gaan ze zorgen dat er ook een longarts stand by is, mocht ik echt zuurstof te kort komen dat ze in overleg kunnen wat het beste is. Ik vind het allemaal prima, zolang alles maar goed gaat met de baby. Ik sla me er wel doorheen daar ben ik niet zo bang voor! Als alles maar goed gaat met ons meisje ben ik allang tevreden! Ja ik ga nu inderdaad naar een bekkenfysio, die heeft me wel wat tips gegeven. Door een ongeluk aan aantal jaren geleden is mijn rug sowieso al een hele zwakke plek, en nu door de groter wordende buik word mijn houding anders en dat merk ik aan mijn rug, en dat trekt zich dan weer door aan de bekken. Ik draag nu ook zo'n bekkenbuikverstevig dingband achtig iets en moet zeggen dat dat ook wel goed helpt! Daarmee ga je automatisch in een goede houding zitten. En ik moet een beetje leren doseren. Niet 's ochtends gaan werken en daarna het hele huis op stelten zetten, en wat meer pauze tussendoor nemen. Maar het gaat goed hoor! Ik voel me een totaal ander mens als een paar weken geleden!