De Baby Babbelaars (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Wij eten bloemkool met vlees en aardappelen. Heel Nederlands. ;):p

Dat kleine eigenwijze meisje binnen in mijn buik ligt echt heel laag. Af en toe met plassen denk ik weleens dat ze eruit komt. Heel raar gevoel. Heb echt een drukkend gevoel bij m'n schaamstreek zeg maar.

Klinkt trouwens erg lekker wat jullie allemaal eten. Eet smakelijk alvast!

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Jullie ook een smakelijk eten!

3. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker gegeten meiden?

Ik ben nu bezig met mijn sinterklaas gedicht....pff ben ook weer veel te perfectionistisch..maar hij wordt wel leuk! Haha

4. bianca1982

bianca1982 Actief lid

15 mei 2011
    140
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Gelderland
    Vanmiddag longblaastest gehad en daar is uitgekomen dat ik iets onder het gemiddelde van mijn leeftijd/lengte/gewicht zit qua blazen. Tevens zat er een heel klein verschil voor en na medicatie (ventolin).
    Conclusie, ik heb geen astma, maar zou het wel alsnog kunnen hebben, aangezien ik het blijkbaar als kind heb gehad. Ik dacht altijd bronchitis, maar papieren zeiden wat anders blijkbaar. En in de familie komen veel longproblemen voor.
    En we hielden het voor nu op bronchitis met soms astma aanvallen. Mocht ik weer erg benauwd worden, gewoon ff bellen gaan we weer testen, want nu was ik niet echt benauwd. En op zo'n moment zou de diagnose wel gegeven kunnen worden.
    Toch ventolin gekregen, want had niet meer, maar mag alleen gebruiken bij benauwdheidsaanvallen anders niet i.v.m. zwangerschap.

Ik werd zojuist gebeld door MvM en dat kriebelde wel even, want voelt al weer als meer een bevestiging van ben ik echt zwanger. Dringt nog steeds niet helemaal door, terwijl ik van alles voel.
    A.s. woensdag in loop van de ochtend komt ze. Moet even ochtendurine bewaren in de koelkast voor een testje.

Hopelijk wordt ik ook snel gebeld door de POP-poli, maar tja we wachten geduldig af. Ik kan heel geduldig zijn, maar dit zijn echt kriebel dingen. Kennen jullie dat iets waar je naar uit kijkt of graag wilt dat het dan kriebelt en de tijd eeuwen lijkt te duren?

@Essie, he bah meid dat je zo'n last van je rug begint te krijgen. Heb je er al vanaf het begin last van of begint dat nu echt te komen. Hou het goed in de gaten zoals MayD al schreef. Het verbaasde mij dat ik nu al last had van mijn onderrug (stuitje) en bovenbeen. Dat kan toch nooit al zo snel?

@Noosa, dat is nog eens een goede tip. Ga die opschrijven, want dat zal onze katten ook afschrikken en dan zullen ze het wel laten. Ik zie namelijk onze katten denken dat is een heerlijk nieuw soort mandje speciaal voor mij. :$:p Terwijl me dat niet de bedoeling lijkt.
    Gezellig sinterklaasgedichten. Gaan jullie met de familie bij elkaar het vieren?

Dames wat klinkt het allemaal lekker wat er gegeten is. Hier heb ik gekookt. Wokaardappeltjes, boontjes en sausijsworstje.

Wat zijn jullie plannen met sinterklaas overigens om er nog weer eens wat leuks in de groep te gooien, o nee pepernoten strooien:D:p
    Wij hebben (nog) niet zoveel met sinterklaas, maar met kerst wel alles gezellig maken.

Merk dat ik even helemaal hyper ben, tikkeltje iets met doordringen zwangerschap. Alleen omdat ik gebeld ben door MvM.;)

5. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Bianca herkenbaar die hyperheid! Duurde bij mij even voor dat zakte haha!
    Wij gaan t weekend weg met schoonfamilie. Daar pakjesavond voor neefje/nichtje en lootjes getrokken (kado en gedicht) voor de volwassenen..
    Heb er wel zin in!

6. bianca1982

bianca1982 Actief lid

15 mei 2011
    140
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Gelderland
    @Noosa, haha dan komt vriendlief daar straks nog wel achter als ie van een vergadering thuis komt:p
    Wat gezellig met ze allen bij elkaar. In een huisje zoals centerparcs/landal?
    Heeft wel wat speciaals, gewoon even op een andere manier bij elkaar en dan sinterklaas vieren. Hoe jong zijn je neefje/nichtje?
    In ieder geval leuk vooruit zicht dus. Lukt het beetje met je gedicht?

7. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja we gaan nr port zelande....wordt slecht weer geloof ik maar we vermaken ons wel. Ze zijn 3 en 6..zitten er dus middenin

8. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bianca1982: Fijn dat je toch wat hebt gekregen. Hopen dat je het zo min mogelijk hoeft te gebruiken.
    En dat hyperheid is zooo herkenbaar. Net zoals uitkijken naar echo's en andere leuke dingen. ;) Dus ik begrijp je helemaal.
    Ik begin nu pas last te krijgen van mijn rug. In het begin nergens last van gehad en nu ineens wel.
    Maar heb jij nu al last van je onderrug? Dat is wel snel inderdaad. Tsja, ieder lichaam is anders. Maar lijkt me wel heel vroeg als dat nu al door de zwangerschap komt. Hou het wel in de gaten.
    Wij vieren geen sinterklaas. Vanaf volgend jaar gaan we het wel vieren. ;) Hihi.. Kerst vieren we wel met beide families.

Ik ga me nu weer verder voorbereiden op het gesprek van morgen.
    Even kijken wat ik aan ga doen. ;)

9. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Noosa: Leuk dat jullie met sinterklaas even er tussen uit gaan. Gezellig hoor! :) Dat is pas op een leuke en gezellige manier sinterklaas vieren. Veel plezier alvast!!
    En goed hoor dat je goed bezig bent met een sinterklaasgedicht. Lukt het rijmen een beetje? ;)

10. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben even gestopt ga morgen weer verder.
    Duik nu mn bedje in, ga nog even lezen.

Welterusten meiden!

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Essie: heeeeeel veeeeeel succes vandaag meis!

@ Sinterklaas: heb net gister cadeaus gekocht voor mijn 2 nichtjes van 7. Aankomende zondag gaan we naar mijn zus en vieren we sinterklaas bij haar. Ik hoop alleen wel dat ze eens iets minder roken dan normaal (ja, zij roken ook gewoon waar de kinderen bij zijn!)... Anders ben ik zo weg.

12. bianca1982

bianca1982 Actief lid

15 mei 2011
    140
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Gelderland
    Goedemorgen dames,
    Brrr, wat is het nog koud en donker.

@Noosa, heerlijk even uitwaaien in Zuid-Holland, vlakbij zee. Al wordt het guur weer. Het heeft wel wat speciaals met sinterklaas. Dan valt binnen de sfeer, gezelligheid en warmte extra op.
    Het wordt vast wel wat met het gedicht. Of is het de bedoeling voor iedereen een gedicht te schrijven?

@Essie, Ik weet niet hoelaat je het gesprek hebt vandaag, maar wil je even nog heel veel succes wensen. En ik duim voor je! Succes meid!!!!
    Zo merk je idd dat elk lichaam weer anders is, net zoals de misselijkheid. De 1 hangt voor de pot en de anders voelt zich kiplekker. Uiteraard hou ik me rug goed in de gaten, ik weet dat deze zwak is door een ongeluk vroeger.
    Ga jij voor je rug binnenkort naar een fyshio of kijk je het eerst zelf nog even aan?

@MayD, Klinkt ook al zo gezellig om samen sint te vieren. Net zoals Essie zal dat bij ons vanaf volgend jaar zijn. Wat ook een leuk vooruitzicht is :D
    Je zus weet dat je zwanger bent, kun je dan niet aangeven of ze er wat meer rekening mee houden, dat ze der eigen kinderen mee laat roken om het zo maar te zeggen, hoeft jij dat toch niet zo te ondergaan. Ik hoop dat er rekening gehouden met je wordt en het gezellig wordt zodat je niet vroeger weg hoeft.

Gisteravond had ik even een dipje. Ik had mij wat verder verdiept in de poli waar ik voor aangemeld ben. En was in eerste instantie zeer enthousiast, tot ik ervaringen van andere heb gelezen. En ik dacht echt, maar zo ben ik helemaal niet. Dat zijn hoofdstukken die ik enkele jaren geleden afgesloten heb na voor mezelf gevochten te hebben. Moet ik me hele geschiedenis op gaan rakelen, en kunnen ze preventief medicijnen gaan geven om te voorkomen dat je gaat flippen vanwege de zwangerschapshormonen en een klinisch kraambed waar ik op een gegeven moment moet verblijven. Dit is wel een zeer beknopte versie, maar het overrompelde, omdat het voelde om in een hoek gedrukte te worden met de stempel "ik ben (weer) gek" op me voorhoofd.
    Heb hier gelukkig met vriend over gepraat en hij zei ook dat ik niet te vergelijken ben met mensen die nog vollop in de psychiatrie zitten en medicijnen gebruiken.
    Ze moeten de behandeling op mij aanpassen wat goed is voor mij en mijn kindje. En als ze mij in een hoekje drukken met een stempel is het geen goede poli.
    Dit heeft me wel gerustgesteld en zal er open in gaan en zelf ervaren hoe het daar aan toe gaat. Hij zei ook, op internet staan vaak de negatieve ervaringen en lees je de positieve minder. Dat is eht zelfde met een product aanschaffen. Bij negatief verspreid je dat rond en positief lees je vele malen minder. Dat is dan wel weer zo.
    Uiteindelijk wel goed geslapen en afgesproken dat ik me op internet niet meer ga verdiepen in die poli. Ik heb vrijwillig toestemming gegeven, vriend zal er altijd bij zijn en hij kent me als geen ander en komt ook wel voor me op als hij vindt dat ze niet redelijk zijn. Al kan ik dat ook zelf erg goed:D

Voor nu snel douchen en dan naar afspraken toe. Vanmiddag ergens ben ik er weer. Fijne dag iedereen

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Even een extra dikke knuffel voor Thee! Het zal een vreemde dag voor je zijn vandaag. Maar dit nieuwe korreltje in je buik gaat nergens heen meis! Die blijft lekker zitten en mama misselijk maken ;).

Sterkte vandaag!

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Goedemorgen lieverds,

Ik werd wakker vanmorgen en dacht gelijk aan Thee! Wat moeilijke en rare dag zal dit zijn. Ik denk aan je en wens je erg veel sterkte.
    Gelukkig geniet je een nieuw super groot wonder in je buik. Laten we even de kontbommen en poeptoverdrankje vergeten.
    Een hele dikke vette mega grote knuffel voor jou lieverd!

@ All: Ik heb om 9:45 uur het gesprek. Nu ff optutten en dan hup de auto in. Duim voor me!!

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Bianca1982: Mijn zus rookte zelfs in haar eigen zwangerschap en ziet er het gevaar niet van in. Ik ga haar en haar man gewoon vragen niet in mijn buurt te roken (hoewel ze dat wel gewoon doet als we bij onze ouders zijn...). Ik ben zelf een ex-roker, maar geen anti-roker. Als ze wil roken moet ze dat zelf weten, maar ik vind het onverantwoord om het naast kinderen en/of een zwangere te doen. Ze komen vanaf volgend jaar maar bij ons (bij ons wordt er binnen helemaal niet meer gerookt!)

m.b.t. de POP-Poli... als jij duidelijk aangeeft hoe jij in je vel zit en hoe jij een eventuele behandeling het liefst ziet, zullen ze jouw behandeling daar echt wel op aanpassen hoor! Komt allemaal goed.

@ Thee: dikke knuf meis!

16. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach thee inderdaad. Gaat helemaal goed komen vandaag meis! Knuffel voor jou!

Essie succes!

Bianca, fijn dat je er zo over kon praten met je vriend. En je bent er inderdaad helemaal zelf bij!

Mayd, dat roken is idd lastig. Zullen ze er geen rekening mee houden?

Gizzie, hoe voel jij je? Enige kwaaltjes?

Delta....hoe is je temp meid

Zo ik ga werken, tot vanmiddag!

17. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow Mayd, zie nu pas je reactie. Goed idee om ze bij jullie uit te nodigen volgend jari. Hoef je je daar niet druk om te maken.

18. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Essie, veel succes!!

Bianca, ik kan me jouw gevoel wel voorstellen meis. Ik heb ook een tijd helemaal niet lekker in mijn vel gezeten. Had me aangemeld bij een psychologenpraktijk, maar uiteindelijk via de huisarts bij een maatschappelijk werker terecht gekomen. Daar heb ik mijn verhaal verteld en aan de hand van mijn verhaal is er vervolg aan gegeven. Uiteindelijk waren mijn klachten grotendeels afkomstig van een traagwerkende schildklier, dus met de medicatie voelde ik mezelf stapje voor stapje terugkomen. Als jij straks jouw verhaal vertelt bij de poli zullen ze het behandelplan daarop instellen. Geef zelf aan wat je wilt en hoe je bepaalde dingen ziet. Het is jouw lijf en jij bepaalt wat er gebeurt. En gelukkig heb je je vriend ook nog die jou waarschijnlijk als geen ander kent en voor je opkomt. En wat je vriend zegt is ook helemaal waar, op internet vind je bijna alleen maar negatieve verhalen. Het zou fijn zijn als mensen ook eens hun positieve verhalen delen. Knuffel!

Noosa, zou ik al iets kunnen merken 1 dag na mijn eisprong? Gisteren was ik ontzettend misselijk, maar volgens mij kwam dat doordat ik iets verkeerds gegeten had. En heb nu nog last van mijn darmen (diarree). Zal toch echt aan het eten hebben gelegen. Is het nog gelukt met je gedichtje? Jeetje, jij zit ook al op de helft zeg! Wat gaat dat snel!

MayD, ik vind het ook onverantwoord om te roken waar kleine kinderen bij zijn, en al helemaal tijdens de zwangerschap. Ik ben zelf ook ex-roker, en hoe hypocriet ook, ook anti-roker. Vind het zoooo vies.

19. Delta

Delta Niet meer actief

essie: succes!

thee: sterkte

20. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ach dames toch jullie bezorgen mij traantjes in m'n ogen! Lief dat jullie er aan denken!

Ik voel me......raar! Hing vanmorgen weer kotsend boven de wc en dacht: yes! Dit gaat goehoed! Maar het is zo dubbel allemaal. Hoop dat deze dagen snel voorbij zijn!

Super nieuws giz! Je hebt gewoon je ei gehad! Kunnen we samen aftellen naar 12 december! Jij hebt je NOD, ik krijg dan weer een echo!

En ook super nieuws van Essie! Succes meis, mijn duimen draaien! Fijn ook dat je man iets gevonden heeft, ookal is het maar voor even. Alle beetjes helpen

Is het gelukt met het gedicht noosa? Have fun het weekend in port zelande! Wij zijn er in februari dit jaar geweest, erg leuk! Doe voorzichtig oo de wildwaterbaan daar! Ik had een gekneusde knie en Vl. Gekneusde ribben :) maar goed, toen was ik natuurlijk ook niet zwanger, en wij zijn sowieso al wel lomperikken :D

Bianca82: fijn dat je het er met je vriend over hebt kunnen hebben! Mak je geen zorgen, ze zullen een behandeling afstemmen precies op jou!
    Goed dat je mee doet met MvM! Ik ben ook druk bezig met in de maatbeker te plassen :)

Hopelijk houden ze een beetje rekening met je MayD!? Maar ben er bang voor, zeker als ze al in de buurt van hun eigen kinderen roken... Anders inderdaad gewoon aangeven, en weg gaan als het te erg is.

Blijevrouw! Eindelijk wat meer vrije tijd nu meis?! Was gister toch hè? Dat je je avond werk zou gaan opzeggen?

Heb je je ei nog kunnen spotten delta? Ben benieuwd!

Hier verder geen nieuws. Ben zondag relatief veel weg geweest (na zowat 2 weken bijna fulltime thuis) was erg fijn en erg spannend. Je kotst toch liever thuis als ergens anders, dus dat was wel even spannend. En ookal waren we 'maar' bij mijn ouders, toen we in de auto naar huis zaten wist ik dat het teveel was geweest. En ja hoor, heb gister daar een flinke klap van gehad, en vandaag lijkt het niet veel beter te zijn.
    Maar goed, moest het toch een keer gaan proberen hè?! De komende dagen maar weer gewoon thuis blijven bij mijn eigen wc potten :)
    En verder heb ik een smoorverliefde poezebeest om me heen! 1 van onze 2 katten is constant bij me in de buurt, zo lief! Gisteren lag ik op m'n zij op de bank, hij wilde graag op schoot, maar dat ging niet lukken. Gaat ie net zo lang wroeten totdat hij op m'n zij lag :D ik maar weer terug gedraaid op m'n rug, zodat hij lekker op m'n schoot kon liggen. Met z'n koppie op m'n buik :D

Deel Deze Pagina