De Baby Babbelaars (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thee jij komt natuurlijk zoveel bij gezinnen thuis...

Wat raad jij nou aan qua kleding aanschaffen? Vind het zo moeilijk.
    En ik zit ook nog te twijfelen over n luieremmer. Heeft iedereen dat? En zijn er ook luieremmers zonder die navulzakken maar waar gewone vuilniszakken in kunnen?

2. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Noosa: volgens mij staat op de uitzetlijst van onze instelling 6 pakjes. Maar dat is echt maar minimaal hoor!
    Ik denk dat het handig is als je 1 of 2 pakjes in 50 hebt, die hebben ze maar heeeeeeel kort aan. En dan een paar in 50/56 en wat in 56. Ligt er ook aan wat voor baby dat ze denken dat je gaat krijgen. Essie bijv krijgt zeer waarschijnlijk een kleinere baby. Dus zij zal meer 50 nodig hebben in het begin als 56
    En dan ligt het nog aan het 'merk' Hema valt bv vrij groot in vergelijking met prenatal. Zeeman en wibra vallen relatief breed. En Noppies en Mexx en E sprit ed vallen heel klein en smal.
    Hema kan je dus met gemak meer in 50 kopen als bv Noppies. Met andere woorden: het is nog best lastig! Mijn ervaring is ook dat er vaak nog wel wat pakjes worden bij gehaald. Je kan toch echt pas na de geboorte goed inschatten of hij in een 50, 50/56 of 56 past.
    Je zal ongetwijfeld ook nog kleertjes gaan krijgen, maar mijn ervaring is dat dat meestal grotere maatjes zijn, vanaf 62 ofzo. Want: "de kleine maatjes zal je wel genoeg hebben" ;)
    Niet te veel aanschaffen, als in 30 pakjes, maar ook zeker niet te weinig. In het begin zal je hem wat vaker gaan verschonen. Hij zal wat spugen, je knoeit met je borst of flesvloeding. Jongetjes verassen je nogal eens met plassen :D of je tante met dat verschrikkelijke parfum heeft hem vast gehouden en nou stinkt ie een uur in de wind :p en ga zo maar door. En je wil ook niet steeds de wasmachine laten draaien voor 2 pakjes. Vandaar dat ik 6 echt het minimale vind.
    Om in het begin te verschonen zijn losse broekjes met shirtjes makkelijker als een compleet pak uit 1 stuk. Nou is dat voor jou misschien anders (je werkt op een kdv toch?) maar voor vl zal het wennen zijn ;) wat betreft sokjes, zijn de bambino sokjes van kruidvat/trekpleister de enige sokjes die fatsoenlijk blijven zitten. Jammer alleen dat ze uit het assortiment gaan :(
    Dus ik kan je niet echt een kant en klaar antwoord geven, sorry! Doe wat jij denkt dat goed is. Mocht het te weinig zijn, het is altijd zo bij gehaald. Het is ook jammer als je straks 10 pakjes hebt die hij nooit heeft aangehad omdat hij er te snel uitgroeide. Gewoon zorgen dat je van iedere maat wat hebt, dan kan er eigenlijk niets fout gaan! En van een 50/56 of 56 kan je altijd nog de mouwtjes en broekspijpjes een beetje oprollen, mocht het echt veul te groot zijn.

Over de luieremmer: hoe gaat dat in jullie gemeente? In onze gemeente betalen wij per leging per kliko. Kan dus giga oplopen. Daar door mogen/kunnen we luiers apart inzamelen die we dan of naar de milieustraat kunnen brengen, of in de container bij het kdv. Maar dan moet dan wel in speciale luierzakken, ivm het recycelen. Dus in onze gemeente heb je echt helemaal niets aan die luieremmers met cassete's. Want die zakken kunnen we dan nuet gebruiken.
    Mijn ouders wonen in een andere gemeente, waar het niet uitmaakt hoevaak en hoevol je de kliko aan de straat zet. Die betalen gewoon jaarlijks een vast bedrag. Dus dan kan je wel etv de luiers gewoon in de kliko gooien. En dan heb je wel wat aan die speciale cassete's.
    Je hebt ooj luieremmers zonder die cassete's, waar dus iedere huis/tuin en keuken vuilniszak in kan. Of je een echte luieremmer wil gebruiken is maar net wat je fijn vind. Als je er ook poepluiers in doet moet je toch echt dagelijks de zak verschonen, want dat ga je hoe dan ook toch ruiken. Wat hier veel mensen doen is alleen de plasluiers in de luieremmer, en dan de poepluiers of in de kliko, of in de schuur bewaren. Als je ze in de kliko doet kan je evt bij de hema/action/etos ed een luierzakjes kopen. Daar zit een soort parfum in zodat je de poepgeur minder ruikt. Wel zo prettig in de zomer, als je kliko in de volle zon staat, 2 weken lang ;)
    Wij gaan de luiers steeds wegbregen naar de mileustraat, omdat het gewoon te veel scheelt in de kliko. De plasluiers zal ik boven in de emmer met zo'n speciale zak gooien, en poepluiers in de schuur in een grotere emmer met zo'n speciale zak. En dan 1 keer in de week weg brengen. Beter ook, aangezien ze de kliko hier maar 1 keer in de 2 weken komen legen. En ik de plasluiers emmer zal ik ook gewoon iedere dag verschonen, op den duur ga je dat ook ruiken. (tijdens het werk verschoon ik ook dagelijks alle emmers/prullebakken, terrwijl die minibabyplasjes en poepjes nog helemaal niet zo ruiken)
    Ik denk dat je eerst moet bedenken of je je luiers in de kliko gaat doen, of apart gaat weg brengen. Dan of je de poepluiers apart gaat weggooien van de plasluiers. En of het je dan waard is om een speciale luieremmer te kopen, of dat het ook met een gewone luieremmer af kan.
    Kies je voor een speciale luieremmer, dan heb je ze met cassete's en zonder.
    Het is maar net wat jullie fijn lijkt.
    Uiteindelijk hou je met een speciale luieremmer de geurtjes iets langer weg. Maar op den duur ga het toch ruiken, dus je moet het toch met de regelmaat verschonen.

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Sodeju wat een lap tekst! :$

Enniewee, mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!

4. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt thee!! Hier heb ik echt wat aan!
    Ga is ff speuren op inet. Denk dat ik poepluiers gewoon in kliko ga gooien en plasluiers in (luier)emmer op kamer.

Met pakjes, ik vind pakjes in een stuk ook onhandig...ook qua lange benen en kort bovenlijfje etc.
    Heb vandaag 2 setjes hema maat 56 gekocht, 1 mt 62.
    Dus nog even voor mt 50 kijken ergens. Tijd zat nog dus....wij hebben trouwens geen droger dus het duurt wat langer voor t in de kast weer ligt.

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Sorry geen tijd tot nu toe gehad vandaag....
    Heb alles wel gelezen lieverd, maar ben te moe om te reageren sorry sorry sorry..
    Alleen mayd sprong ertussenuit met haar toeter haha! Mooie buik, maar kan me indd voorstellen dat je zoveel pijn hebt en nu wel wilt bevallen!

En eva.ik.had je al.gesmst.maar.hoop.stiekem toch.nog op goed nieuws van je!
    Hoe is het met de andere naderende nods?

Ik ga slapen ben.zooooooooooo moe!
    Trusten!
    P.s ben er morgen ook maar heel ff savonds bday.van schoonvader we gaan lekker lunchen!

6. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker slapen dan Bianca!!

7. Delta

Delta Niet meer actief

dankje bianca !! er is nog geen bloed door gezet.. we zullen zien.. maar ben dr bang voor :(

slaap lekker lieverd!!! xxxx

8. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah delta! Dikke knuffel voor jou!

9. Delta

Delta Niet meer actief

dankjewel noosa... ben zo benieuwd wanneer ongi door zet he.. pfff ik zie gewoon zoveel vrouwen die allemaal binnen een half jaar zwanger zijn! dan denk ik echt nog meer; wat is er mis met me? waarschijnlijk helemaal niks.. gewoon dom pech!

10. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel maar er hoeft nog helemaal niks mis te zijn met je hoor meis!

Het is eigenlijk raar he dat het zo lang kan duren he..als je zo vaak klust kan je het eitje niet missen.
    En toch duurt het bij zoveel mensen half jaar tot n jaar.
    N lijf kan raar in elkaar zitten.
    Maar Jou tijd komt echt heel snel! Ik heb nog hoop voor je hoor deze ronde!

11. Delta

Delta Niet meer actief

nee dat is ook zo.. maar het is een gevoel he..
    indd je zou denken dat als je genoeg klust, dat je je ei niet kan missen.. want ik stop echt niet totdat ik weet dat mn ei voorbij is!! al heb ik in het verleden wel eens tot dag 14/15 geklust.. en had deze ronde ook dag 17 ei.. dus tja.. ik heb geen idee.. dat is het nadeel he! dat je niet altijd weet in het begin wanneer je ei komt!! maar goed, in april, na mn 12 ongi ga ik naar de ha... hoop alleen zoo dat het niet nodig is.. we zullen zien..

12. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb je nog een aantal rondes!!

Ik ga slapen.....weltrusten meis!

13. Delta

Delta Niet meer actief

trusten!!

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Thee: Mac nog binnen? Super!!!! Ik vind je wel een toppertje hoor. dat gekots was echt niets voor mij geweest.

@ Delta: persoonlijk vind ik dat je je veel te druk maakt... kijk eens naar wat mijn cyclus was en ik ben ook zwanger geraakt. Bedenk dat het zwanger worden zo afhankelijk is van 100-den verschillende factoren! Het is 1 groot kansspel waarbij je een grote dosis geluk moet hebben. Ik ben er (nogmaals) van overtuigd dat als je er wat minder of relaxter mee bezig bent, je kansen wat meer vergroot worden. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, want je bent er gewoon ook mee bezig... dat weet ik ook wel. Feit is wel dat ik in de meest onverwachte en relaxte maand (waarin we maar 3x intiem zijn geweest) zwanger ben geraakt...

15. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Goedemorgen lieffies,

En weer een nieuwe dag. Mannetje gaat vandaag laminaat
    leggen in de babykamer. Ben benieuwd.
    Ik ga strijken en relaxen. Hihi! :)

Jullie nog iets doen vandaag?

Fijn weekend allemaal!!

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ga vandaag boodschappen doen en de was....

Verder geen plannen.

17. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    noosa, hier in de gehele regio kun je bij het kinderdagverblijf of peuterspeelzaal etc speciale vuilniszakken ophalen voor incontinentie materiaal. En de gevulde zakken kun je daar ook in de containers doen kost helemaal niets... Misschien een tip?

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Euh..... ik doe straks katoenen luiers... voor het allereerste begin wel wegwerp. Onze clico wordt gewoon over het hele jaar betaald, ongeacht hoe vaak je hem aanbiedt....

19. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    sorry ik schreef may maar bedoelde noosa;)

20. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is handig blije! Alleen hier werkt t niet zo.
    We betalen vast bedrag per jaar voor kliko.....

GOEDEMORGEN trouwens lady's!

Delta, hoe is t bij Jou?

Deel Deze Pagina