Blijf dat gek vinden dan May dat mijn fysio juist voor is door mn bekken. Maargoed, het is uiteindelijk waar je jezelf het fijnst bij voelt ook natuurlijk. En idd niet traplopen eerste 3 a 4 dagen. Gek eigenlijk he dat je er zo snel weer vanaf kunt zijn haha... Troel, jep bij mij was het echt door mn BI. Maar ook door het soort werk wat ik deed. Alleen maar tillen, sjouwen, bukken etc. er waren ook geen klusjes die ik wel kon doen. Daarom heeft arbo toen ook besloten dat ik niet aan het werk hoefde. HIj zei wel: als je receptioniste oid was geweest hadden we wel een plan opgesteld over hoe je toch nog aan het werk kan blijven.
Ja precies.. ik zit me zo af te vragen hoe dat met mijn baan zit.... Werk met 7 pubers op een groep en die willen de ene keer veel meer van je dan de andere x.. heb slaapdiensten... En in die ochtenden moet ik op de andere groepen helpen omdat die pubers zichzelf wel redden.. en dan moet ik trap op en af. wassen draaien en schoonmaken.. (hoort er helaas ook bij) ben benieuwd wat ze daarvan gaat maken... vanmiddag loopje naar de supermarkt.. is letterlijk om de hoek! Ging niet eens... is misschien 4 min lopen... benen optillen gaat ook niet en lang zitten ook niet... hmmm even ego ..
Goed op je werk aangeven wat je allemaal niet mag. Laat het door je fysio opschrijven...heb je daar iig steun aan. En gewoon zelf goed je grens laten zien. Duidelijk zeggen: ik doe dit niet etc. En de arbo inschakelen als je werk dat niet doet. Goed op jezelf letten meis! Dat is nu het belangrijkste. En als je daardoor niet.meer kunt werken....dat is dan echt dikke pech. Dikke knuffel voor jou!
@ Troel: Jij ligt helemaal hetzelfde als ik in bed met het voedingskussen. Hihi.. wat grappig. Ik vind het wel beter liggen dan helemaal niks. Jij moet morgen naar de bekkenfysio he?! Heel veel succes alvast. Hopelijk gaan de oefeningen werken die je moet doen. En verder erg rustig aan doen hoor. Goed naar je lichaam luisteren. En dingen die je niet kan doen op werk, ook gelijk aangeven hoor. Jij en de kleine man gaan nu voor!!! Ik ga zo lekker naar bed!!! Slaap lekker allemaal!!! Fijne avond nog! Xxx
@ Noosa: 3 tot 4 dagen niet traplopen is te weinig... 1 week minimaal traplopen! Maximaal 1x trap af en 1x trap op... Traplopen is echt superslecht met BI. De reden dat ik er redelijk snel weer af was omdat ik die rust ook daadwerkelijk heb genomen. Neem ook die rust, want anders ga je er echt spijt van krijgen. Denk niet dat je de wereld aankan, want niets is minder waar. Laat de kraamhulp je maar goed in de watten leggen! @ Troel: tijdens zwangerschap mag je al helemaal geen wisseldiensten draaien als deze ten koste van je eigen gestel gaan (is wettelijk bepaald). Ik ben wel op basis van mijn BI in de ziektewet gekomen (heb een zittend beroep), maar niet op basis van de depressie (ondanks dat deze voor mij erger voelde). Als je werkgever moeilijk doet, dan direct doorgaan naar de bedrijfs-/arbo-arts, want BI is niet iets om lichtzinnig mee om te gaan.
Good morning ladies! Succes vandaag bij de fysio troel! Ben benieuwd! @noosa en may: mijn fysio (en de meeste mensen waar ik mee werk) geven het advies wat may ook geeft... Sluitlaken is er juist voor om je buik na de bevalling strakker te krijgen, mits je die niet fulltime draagt want daar krijg je slappe spieren van. Dan krijg je echt zo'n hangbuikje zeg maar. Als je in de kraamweek toch trap moet lopen (denk aan wc beneden ed. Je kan alles ook wel op een po doen maar dat is het ook net niet zeg maar) loop dan als je naar beneden gaat achterstevoren naar beneden. Dus eigenlijk zoals je de trap opkomt, loop je die ook af. En zet voetje bij Voetje. (dus niet om en om de treden pakken, maar steeds met 2 voeten op 1 tree staan zeg maar) Als je weer naar boven gaat ook voetje bij voetje zetten. Dan belast je je bekken het minst. Maar blijf zoveel mogelijk boven! Door de zwangerschap, en door de bevalling nog eens extra, worden je bekken week gemaakt zodat je kindje makkelijker geboren kan worden. Traplopen is dan echt geen goed idee... @hier: werd vanmorgen wakker van hele lage buikpijn. Ik denk bandenpijn? Herkent iemand dit? Nu zeurt het nog een beetje.
Tnx thee en Mayd! Van de trappen wist ik idd. Ga met mn fysio ook nog een plan maken waarbij ze me helpt met herstellen na de bevalling. Verder ben ik eigenwijs en doe ik toch die band. Kwaad kan het zowiezo niet bij juist gebruik. Thee, groeipijn/ bandenpijn kan heel goed!
Troel, haha, ik krijg een hele grappige voorstelling van jou in/op/bij/langs het voedingskussen met knuffel in de rug! . Maar het lijkt me toch best lekker liggen! Veel succes vandaag bij de fysio lieverd. Bianca, hopelijk lig je nu nog lekker te slapen! . Ben benieuwd wat ze woendag en vrijdag zullen zien op de echo. Er gebeurt in ieder geval al iets daarbinnen meis! Super! Essie, een slinger van 'hoera een meisje' is toch ook hartstikke leuk! En gezellig het huis versieren met andere slingers en ballonnen. Het is inderdaad te hopen dat jullie straks leuke kleertjes krijgen. Zal toch wel? Het is ook fijn om cadeaubonnen te krijgen lijkt me. Kun je lekker zelf gaan shoppen voor de kleine meid. Fijne dag vandaag lieverd! Dikke knuffel voor Noosa, Mayd en Thee! Had er gisteravond geen moeite mee om mijn mond te houden. Mijn vriendin heeft zelf de nodige problemen in haar relatie, dus we hebben voornamelijk daarover gepraat. Meiden, ik heb mezelf voorgenomen vandaag eens flink te gaan werken! Dus ben er vandaag even wat minder. Misschien kom ik vanmiddag nog even kletsen.
Werk ze Giz! Goed dat je je mond hebt kunnen houden, alleen is de reden wel vervelend natuurlijk. Jammer dat je vriendin de nodige problemen heeft... Thanks Noos! Zoiets dacht ik ook al wel. Als ik nu zit zeurt het minimaal, maar zodra ik ga staan/lopen word het weer erger. Op naar een nog grotere buik dan maar!
Ik zeg ook niet dat je die band niet moet dragen... maar hij is er niet voor je bekken, alleen voor je buik... Bij mij heeft het inbinden jammergenoeg niet geholpen... ik ben zover uitgerekt dat ik ondanks inbinden toch een hangbuikje heb. (te snel gegroeid en te snel weer buik weg... net als mensen die dik zijn en heel snel afvallen). Resultaat dus niet altijd gegarandeerd. Ik heb in de tweede week na de bevalling wel de bekkenband omgehad als ik een blokje om ging. Dit om te veel overbelasting te voorkomen.
Thanks ladies! Ben zelfs een beetje zenuwachtig.. ben ik nooit! We zullen zien.. Hahaha giz ja wel grappig he?! Hahah voor/op/in/langs/onder/ haha thanks Mayd.. wat bedoel je precies met wisseldiensten? Ik weet dat slaapdiensten niet meer verplicht zijn maar dan moet moet ik n hele avond terug komen om aan mn uren te komen..
Weet ik May Hoe doet ReneƩ het de laatste nachten? Weer dr oude ritme? Gizz, rot van die vriendin! Dan voel je ook niet echt de behoefte inderdaad om iets heel leuks te vertellen. Maar nog heel even en dan mag je het echt kwijt aan iedereen Werkse vandaag! Troel, hoelaat moet je bij de fysio zijn? Je zou dan voor n gedeelte in de ziektewet kunnen gaan zodat je alleen je avonden hoeft te draaien bv. Er zijn genoeg manieren hoor! Maar eerst maar eens kijken wat de fysio zegt...
O trouwens *even afkloppen* heb vrij weinig last meer van harde buiken! Misschien nog 1 of 2 op een dag. Merk dat ik nu weer bewuster ben van mijn bekkenbodem (veel meer ontspannen) en dat schijnt toch te helpen. Gister dus weer gezellig gehad in bed en zelfs dat ging goed Ok zorgde er wel voor dat ik niet tot hoogtepunt kwam (helaas ) want dat voelt dan echt niet fijn maar toch een grote vooruitgang!
Dat gedeeltelijke ziektewet is wel een goed idee denk ik troel! Ik zit ook gedeeltelijk in de ziektewet, ik draai sowieso nog laaaaaang niet mijn eigen uren, maar dit zorgt er ook voor dat ik geen nachten meer hoef te maken, en avonden maar tot 20 uur op wacht, wat betekend, als ik word opgeroepen, dat ik uiterlijk tot 23 uur aan het werk ben...
@ Noosa: je zult zien dat je ook minder klachten hebt als de kleine eenmaal in je bekken is ingedaald... dat geeft weer extra stabiliteit.
Ja daar ben ik op aan het wachten May, hoorde het ook al. Gek idee...oww het komt zo dichtbij allemaal haha! Als ik er aan denk wordt ik helemaal hyper!