De Baby Babbelaars deel 3!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Noosa, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ook even van mijn kant: meiden, jullie zijn echt geweldig! Ik heb echt het gevoel dat we hier gewoon alles kwijt kunnen en dat is zo fijn! Heerlijk!

Heeeeerlijk Giz! Je moet er nu echt aan geloven, je bent gewoon hardstikke giga ontzettend zwanger! Jeuj!!!

@delta: plas je wel genoeg? Hoeveel drink je op een dag? Mijn gewicht hielden ze/houden ze goed in de gaten, maar het was ook een combi met uitdrogingsverschijnselen bij mij. Ik zat op het randje van uitdrogen en daarom hadden ze me bijna opgenomen in het zkh. Dus niet zo zeer mijn gewicht alleen, maar meerdere dingen bij elkaar zeg maar.
    Als je er over twijfelt vind ik dat je gewoon moet bellen! Het zekere voor het onzekere nemen hoor!

@hier: bij de ha geweest voor mijn voet. Die heeft me doorgestuurd naar het zkh om een foto te laten maken. Heb geloof ik 8 keer nagevraagd aan zowel hem als in het zkh of dat echt wel mocht, maar was geen probleem.
    Heel even dachten ze dat mn voet gebroken was, en dan zou ik in het gips moeten (lekker dan.... Zit je daar, alleen, met de auto.... Zat al helemaal te bedenken hoe ik en auto thuis moesten komen :()
    Maar 'gelukkig' blijkt het een scheurtje te zijn en daar doen ze niets aan. Moet strakke schoenen aan en in beweging blijven. Een steunverbandje zou me belemmeren in mn bewegingen en dan zou ik anders gaan bewegen en zou het misschien verkeerd genezen.
    Valt allemaal weer mee gelukkig! Al doet het wel zeer hoor, zeker na dat geduw en getrek van de HA!

Net lekker boodschapjes gedaan nog, aardbeitjes gehaald, pers sinaasappelen en een citroentje (nieuwe verslaving: glas water met een citroenschijfje erin. Lekker fris!)

Zo meteen even de stofzuiger door de hut slingeren, en vanmiddag komt een vriendin op de koffie.

2. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    *tikt zichzelf op de vingers*
    Ik kan het toch niet laten meiden, wat mis ik dat mee kletsen van maanden terug.

Ben nu begonnen aan mn stapel huiswerk en het gaat alleen maar over baby;s baby;s en nog eens baby;s.. Wel erg leuk en leerzaam hoor, maar mn gevoel wil dan toch liever hier mee kletsen.

Dankdankdank voor jullie lieve reacties gister! Mijn mannetje moet kiezen tussen zijn 2 banen en dat frustreerd ons enorm. Eigenlijk heeft hij geen keus want tja, hij moet gaan voor zijn hoofdinkomen natuurlijk. Maar wel zijn uitlaatklepje laten vallen en dat doet me zoveel pijn! Ik ben enorm verdrietig en probeer op alle mogelijke manieren een oplossing te vinden.

verder ben ik vanaf afgelopen vrijdag weer 2.2 kg kwijt, het lijkt dus eindelijk een keer de goede kant op te gaan! Nog 3 volle weken te gaan en dan hoop ik ook eens goed nieuws te krijgen zodat we verder kunnen en niet meer eindeloos hoeven te wachten op hulp/informatie en dergelijke...

Sorry voor mn egootje, hoe is t met deze schatten?

gizzie wat super dat je het hartje zo duidelijk gezien hebt! JE BENT ZWANGUUUUURRR :p

3. Delta

Delta Niet meer actief

@ thee; ik heb vannochtend al 2 bekers thee op. witte thee en rooibos. ook een glas cola caffeine vrij haha (krijg geen water weg!) en ben vannochtend al 2 keer wezen plassen..
    lastig is het, maar ik drink en eet nu wel goed, dus ik wacht nog een weekje af! :) lief dat jullie mee denken!

4. Troel

Troel Niet meer actief

als je genoeg thee drinkt is t ook goed! s ook water ;) :D maar wel meer dan 2 op een dag! :p maar dat weet je vast wel..

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ah, bij Thee was het een iets anders situatie. Misschien overdrijf ik dan Delta! Maar wel in de gaten houden hoor.

Dat is shit Thee! Toch een scheurtje dus. Nu maar gewoon wachten totdat het is genezen...

Thee! Ik ben zojuist gebeld door de Hogeschool! Ze zoeken kandidaten voor tussen de 10 en 13 weken. Het is wellicht wat vroeger dan ik had gehoopt, maar het zou ook best kunnen dat ik verderop in de zwangerschap nog uitgenodigd wordt. Heb nu een afspraak gemaakt op dinsdag 27 maart. Uurtje lassie kijken!

Dames, echo's kunnen echt geen kwaad hè?? Ook niet zo kort op elkaar (23 + 27 maart)?

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Jeuj Giz! Lekker uurtje naar Lassie kijken! En inderdaad, als je steeds goed zit met termijn mag je gewoon vaker komen! Lekler doen!
    Zoveel echo's kunnen geen kwaad joh! In Belgie krijg je bij iedere controle een echo.
    Ik heb uiteindelijk 4 foto'tjes meegekregen en mocht iets voor de baby uitzoeken uit een mandje. Super leuk!

Let er wel op dat het bij F heul stom is aangegeven. Als het goed is heb je een lokaal nr doorgekregen? Ik ging daar naar toe en dacht serieus dat ik fout zat. Helemaal terug gelopen naar de bali maar ik bleek toch echt goed te zitten. Staat totaal niet duidelijk aangegeven. Meerdere mensen die tegelijk met mij binnen mochten hadden er moeite mee....

@blije: hele hele hele dikke knuffel voor jou meis! Lijkt me een super moeilijke situatie.....

@delta: dan ben je al goed op weg vandaag! Probeer minimaal 2 liter te drinken, zeker als je afvalt! Ik moest mezelf ook steeds dwingen, nu nog eigenlijk!
    Hahaha cola zero zonder caf. Heb ik ook hele liters weg gedronken. Was bij mij ook het enige, samen met verse jus wat ik binnen hield. (kon er ook zo lekker van boeren, dat luchtte steeds zo fijn op!)
    Vl steeds maar lachen, "dat noem je toch geen cola meer? Is gewoon bruin water!"

7. Delta

Delta Niet meer actief

haha troel; jaaa wel meer! ik dwing mezelf nu een glas water te drinken..

gizzie; ja bij thee was het veeel erger dan ik nu..

thee; haha indd cola caf vrij! heerlijk :D en dan een theetje tussendoor, en dan weer wat water proberen. komt goed .. hihi
    ja precies, goed drinken is heel belangrijk! jezelf indd dwingen en er bij stil staan is heel belangrijk. ik let daar ook echt op hoor en kom ook wel aan die 2 liter denk ik op een dag!

oh ja, ik heb trouwens wel wat last van jeuk bij vagina, de buitenkant ingang zeg maar. maar ik heb geen rare afscheiding of vieze geurtjes? ik was mezelf elke dag heel goed met lauw water onder de douche, gewoon lang de sproeier erop zeg maar haha.

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Blije, wat een rotsituatie voor je vriend zeg :(. Ik weet niet wat zijn uitlaatklep inhoudt, maar kan hij dat niet op een andere manier (hobbymatig misschien) nog doen? Wel echt vervelend voor hem hoor.

Wel top dat je aan het afvallen bent meis! Ik hoop ook echt op goed nieuws begin april. Dikke knuffel!!

Thee, thanks voor de tip. Heb inderdaad een lokaalnummer doorgekregen. Ik ben toch al zo'n oen in dat soort dingen ;). We rijden op tijd aan, haha. Jeeej, ik wil ook graag fotootjes hebben! USB stick is super, omdat je dan alles digitaal hebt, maar het is wat lastiger uit te printen.

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Als het bij een beetje jeuk blijft kan het denk ik geen kwaad Delta. Maar als de jeuk erger wordt en/of je krijgt er rare afscheiding bij, dan zou ik even naar de HA gaan. Kan een schimmelinfectie zijn (wat vaak voorkomt bij zwangere vrouwen).

Ik heb trouwens ontdekt waar mijn geurtje vandaan komt! Haha, en dan heb ik het niet over DKNY :D. Ik merk dat ik minder geurig ben als ik katoenen ondergoed aan heb! Ik heb nogal veel van die gladde onderbroekjes, bijpassend bij BH's weet je wel? Maar dat versterkt de geur heb ik het idee. Gisteren weer eens een katoenen slipje aan en ik rook niks! Van het weekend dus wat slippies bijhalen!

10. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Delta, volgens mij zit je wel goed opweg! Maar houd het echt goed in de gaten hoor, anders kun je beter voor de zekerheid 30x langs de vk gaan dan 1x te laat! (en dat bedoel ik natuurlijk niet verkeerd!) En dat over de jeuk, wanneer je merkt dat er een vreemd geurtje bij komt, of de jeuk erger word, gewoon even je HA bellen!

Gizzie, wat fijn dat je je beeb zovaak kunt bewonderen lekker van genieten hoor!
    Mijn mannetje zit eigenlijk in de bouw en werkt in de weekenden in de beveiliging (goh lekker anoniem nu:p), maar nu blijkt na 3 jaar dat er al die tijd in zijn contract en cao van de bouw gestaan heeft dat hij geen 2e werkgever mag hebben.
    Tuurlijk was de beveiliging een hobby maar ook zeker een fijne bijverdienste waardoor ik gewoon rustig mijn opleiding kan doen en we gewoon rond kunnen komen. Helaas valt dit nu weg....

Wel zijn we ook tegelijkertijd opgelucht, want hij had ook ontslag kunnen krijgen of per dag dat hij werkte bij zijn andere werkgever een boete die opliep tot 12.000eurotjes.
    Deze boete krijgt hij nu niet en hij moest het gewoon zien als een waarschuwing en per direct zijn baan in de beveiliging opzeggen.

11. Delta

Delta Niet meer actief

gizzie; aah oke gelukkig, het is nu al wat minder merk ik.
    haha jaaa dat is hoor, gewoon katoen is veel beter !!

12. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Goh, wat apart zeg! Als jouw vriend zijn baan in de bouw toch goed uitoefent doordeweeks, dan is hij toch zeker wel vrij om in het weekend te doen wat hij wil? Stel dat hij DJ was, dan zou hij daar ook inkomsten voor krijgen in het weekend. Dat mag dan ook niet? Vind het maar raar hoor. Weet niet of een vakbond hierachter staat.

Maar goed, 'gelukkig' dan maar dat hij geen ontslag heeft gekregen en geen hoge boete!

Mijn paps werk in de bouw, dus ik weet dat het geen vetpot is :(. Echt balen dat jullie nu de extra inkomsten moeten missen...

13. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Is echt heel erg apart! Hij zij ook van wat als ik op voetbal zat of kickboxen, daar kunnen zoveel meer dingen gebeuren! En dat zal dan wel mogen? Het ging er puur om dat wanneer er in het weekend iets gebeurd zijn baas daar doordeweeks ook mee te maken krijgt. (bijv. wanneer hij in elkaar geslagen word en niet kan werken) betaald zijn baas daar wel voor.

Heel krom maar wel begrijpelijk allemaal. Maar denk dat we er nu ook gemakkelijker mee omgaan. eergister was het een drama en zaten we der echt eventjes doorheen.

En indd het is geen vetpot:(

14. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh wacht, zo had ik het nog niet bekeken... Maar dat is lekker dan! Zijn werkgever mag zijn eigen risico's indekken ten koste van het personeel! Er kan toch altijd iets gebeuren in het weekend? Blijft raar hoor. Maar ja.

Hopelijk gaat je webshop lekker lopen meis! Dat je daar wat extra inkomsten mee binnen krijgt.

Sterkte!

15. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo schatjes!

Wat zijn jullie lekker aan het kletsen!

Blije, pff dat is echt rot zeg!! Maar wel geluk dat hij een waarschuwing heeft gekregen!
    En inderdaad wat Gizzie zegt, als je webshop snel gaat lopen dan heb je extra inkomsten!

Gizzie, bofkont met een extra echo :D En nog wel een uur lang! Super!
    Leuk om het volgend weekend te vertellen, wordt ook wel tijd ;) haha,
    Wanneer krijg je dan uitslag van de combinatietest? En mag ik vragen waarom je daarop wacht?

Thee, gelukkig niet gebroken! Maar een scheurtje klinkt ook niet fijn.....lekker bewegen dus. Veel plezier met je virendin vanmiddag, en vergeet je je foto niet ?:p

Delta, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met je! Dan zullen de kilo's er weer snel aankomen, had ik ook in het begin. 3kg kwijt maar die zaten er ook zo weer aan haha.

MayD, die kleine meid van jou is toch zo heerlijk! Ik geniet elke dag van de foto's op FB.

Zo net even lekker wat spulletjes gehaald in het tuincentrum. Leuke voorjaarstakken voor in mn vazen bij het raam, vergeet me nietjes voor in een rietenbak buiten bij de voortuin, wat druifjes voor of in huis of buiten in een bakje en nieuwe kussens voor op de bank.
    Ik heb het voorjaar in mn bol, nu nog de zon!

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    De zon komt morgen Noos, dan ben jij er alvast helemaal klaar voor!! :)

De uitslag van de combinatietest volgt maximaal twee weken na de echo. Dus uiterlijk 6 april.

Tja, stel nou dat de uitslag niet goed is? Stel dat er hele ernstige chromosale afwijkingen worden gevonden? Wat dan? Ik wil het niet opschrijven, maar in het allerergste geval zullen we stappen ondernemen. Het zijn doomscenario's en ik ga er niet vanuit. Maar het voelt gewoon prettiger om dit blije nieuws met iedereen te delen als we zeker weten dat alles goed is! En met name mijn man vindt dat prettiger. Voor mij is het belangrijkste dat mijn ouders en broer het volgende week weten. Die twee weken daarna houd ik ook nog wel vol. Dan kunnen we met Pasen eindelijk het grote nieuws aan iedereen vertellen!

17. Delta

Delta Niet meer actief

dikke knuff voor jou blije!

noosa; haha ja dat denk ik ook ;) zeker nu het wat beter gaat..

oehh ik heb baby kamer besteld bij baby dump.. maaaar hij word volgende week al afgeleverd, ze bellen nog wel even van te voren welke dag toch???? ben namelijk niet de hele week thuis..
    betaal ook pas aan de deur.

18. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gizzie, ja zo kan je het ook bekijken natuurlijk :) Kan me er dan wel wat bij voorstellen.
    Wij hadden die test niet gedaan dus hebben er niet over na hoeven denken..wat als.
    En inderdaad als je familie het weet dat is toch wel het belangrijkste! De rest komt wel.

Soms ben ik ook nog wel een beetje bang hoor...niet voor de bevalling oid. Maar wat er nog allemaal mis kan zijn met het kindje.
    HIj kan nog blind zijn, doof of weet ik het wat. Zijn allemaal geen levensbedreigende dingen, maar je hebt gewoon nog niet de garantie dat je een gezond kindje krijgt.
    Daar wil ik niet teveel over na denken, maar soms schiet het wel door mijn hoofd.
    Herkennen jullie dat meiden?

Essie, waar ben je trouwens? Toch niet aan t bevallen he? Je hebt vanaf nu meldplicht elke ochtend ;)

19. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Mijn man en ik zijn allebei wel van die 'wat als' en 'stel dat' typjes. Dus we kiezen er al sneller voor om dingen voor ons te houden ;).

Die angst is denk ik heel normaal hoor Noosa. Je leest ook wel eens van die verhalen over zuurstoftekort bij de geboorte. Probeer er niet teveel over na te denken meis. Heb vertrouwen en blijf positief. En maak het bespreekbaar bij de VK. Zij kan je hierin ook geruststellen denk ik.

Ik ben van nature een piekeraar en denk vaak aan dingen die wellicht zouden kunnen gebeuren in de toekomst. Onlangs DE tip hiervoor ontvangen! Probeer van dag tot dag te leven, en niet te ver vooruit te kijken. Klinkt simpel, maar ik merk dat ik er iets aan heb.

Haha Essie, MELDEN! NU! :D

20. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @giz: dat hebben wij gehad met de 20 wkn echo.... Iedereen vond het spannend om te weten wat het geslacht was. En natuurlijk.... Wij ook!
    Maar ik/we zat(en) zooooooo in de zenuwen van: wat als....... Er iets is? De baby niet gezond is? We hadden sowieso al besloten dat als ze niet levensvatbaar zou zijn we de zw zouden laten afbreken. Ik zou het niet aankunnen om dan tot 40 weken door te 'moeten' dragen
    Pfff dat zijn zo'n moeilijke dingen om over na te denken! En idd, net wat Noosa zegt, nu komen de andere dingen: al gaat het 'maar' om mijn astma. Zou ze dat hebben? Ik hoop van niet! En dan hoeft astma nog niet eens een probleem te zijn...
    Pffff soms kan ik mezelf echt gek maken ermee! Bah!
    Of...... Ik heb vorig jaar gewerkt bij een kindje die een gebroken sleutelbeentje had opgelopen tijdens de bevalling. Dat is al helemaal totaal niet ernstig, maar je moet er toch niet aan denken!!
    Ben zo blij dat ze nu nog veilig en warm en vertrouwd in mijn buik zit! (wedden dat ik over een week of 12 iets anders roep? :D wedden dat ik het dan zat ben en ga smeken of ze asjeblief geboren wil worden!?)
    Niet te veel over nadenken zegt vl steeds. En hij gelijk! Maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker met die horrormonen!

Leuk Delta! Bij ons belde ze 2 weken van te voren om de dag door te geven, en de uren waar tussen ze zouden komen. Ik weet niet hoe het gaat als een kamertje op zo'n korte termijn word geleverd!?
    Welke kamertje hebben jullie uitgezocht?

Deel Deze Pagina