Hoofdje 4 weken achter op groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door puckje, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Ik heb even jullie ervaring(en) nodig.

Vandaag ben ik bij de gyn geweest in het ziekenhuis omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Ben vandaag 35,3 weken zwanger.

Ik wist dat ons kindje niet zo heel erg groot zou zijn maar vandaag heb ik het volgende te horen gekregen.
    Nu blijkt bij de echo dat het hoofdje van de baby 31,4 weken is. Het buikje en bovenbeentje zijn 34,3 weken. Dus loopt het hoofdje 4 weken achter op de groei. De gyn gaf aan dat het niet verontrustend is en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar ... ik ga natuurlijk wel nadenken. Bij de 20-weken echo was alles goed, de hersentjes zijn goed aangelegd en dat bleek vandaag ook wel weer.

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft.
    Mijn man heeft ook geen groot hoofd in verhouding met zijn lichaam maar ik vind 4 weken verschil wel heel erg groot.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hmm wat vervelend zeg! Nee ik heb er geen ervaring mee, maar veel sterkte ermee!

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier kloppen de verhoudingen ook voor geenmeter hoor bij bijna elke echo is de buik echt heel ver voor. en het hoofdje is in doorsnee en omvang ook heel erg verschillend. als ze zeggen er is geen punt dan is het maar zo denk ik dan hihi. vond het ook heel vreemd dat het buikje hier dus 5 wk voorliep op de rest maar goed schijnt noormaal te zijn hoor.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Meid maak je niet teveel zorgen als je gyn dat zegt. Ik snap het wel hoor maar probeer te genieten van je zwangerschap. En anders bel je toch nog een keer de gyn, zodat hij je gerust kan stellen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het juist andersom. Ook geen reden tot zorg volgens de medici.
    De kleine heeft gewoon een heel stevige kop, wat wel meer in de familie voorkomt ;)

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier precies zo! Hoofdje liep met de 20 weken echo al 3 weken achter dus de zeiden jah kindje krijgt waarschijnlijk smal koppie.
    Met 24 weken hebben we nog een echo gehad precies zo en donderdag krijgen we een groei echo dus ben eigelijk super benieuwd! Ons kindje zou ook niet zo groot zijn!
    Ben ik opzich wel gewent want de ouste was 3160 en de jongste 2860 gram dus ik wacht wel rustig af.

7. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hai,

Mijn tante had precies hetzelfde! Kreeg ook te horen dat hoofdje 4 weken achterliep op de rest. Kindje was bij geboorte idd klein en klein koppie maar er mankeert helemaal niks aan, heerlijk gezond meisje!!! dus idd, niks om je druk over te maken!! Mijn zoontje had ook een klein hoofdje en nog steeds....!Succes meid!

8. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties. Heb het er vanavond nog met mijn man over gehad maar hij heeft, in verhouding tot zijn lichaam, ook een kleiner hoofd. Denk dat het dus in de genen zit.
    Bij Emiel was het destijds ook wel dat het hoofdje wat kleiner was maar dat was dan nu.

Ga me er maar niet meer druk over maken. Over 2 weken weer naar de gyn en dan zal er wel weer gekeken worden met de echo.

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier ligt het hoofd 2 weken voor dus ja word wat met de bevallling zo'n groot hoofd hahaha

10. jufsas7

jufsas7 Nieuw lid

29 sep 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bekend verhaal. Ik kan je alleen het advies geven om zoveel mogelijk te RUSTEN! Alleen dan groeit je kindje het best. Dus even de laatste loodjes op de bank/in bed met een leuk dvd'tje doorbrengen! Mijn dochtertje had ook een behoorlijke groeiachterstand en doordat ik verplicht moest gaan rusten is dat de laatste weken verminderd. Nu is ze ruim 9 maanden en zit ze boven de gemiddelde lijn van de groeicurve! ;) Niets meer van te zien dat ze een kleintje was!

Maak je geen zorgen! Daarnaast hebben ze mij altijd verteld dat de groei van het buikje (buikomvang) het belangrijkste was, omdat daar alle orgaantjes inzitten. Die moet dus wel goed groeien.

Geniet nog even van je buik!

Deel Deze Pagina