Dag dames, Ik wil graag even jullie advies. Wij willen graag een kraamfeest houden, omdat we zoveel familie hebben en geen zin hebben als we avonden lang met het bezoek op de bank moeten zitten. Ons huis is te klein om iedereen te ontvangen (100 personen) en daarom willen we een zaaltje huren. Nu hebben we een leuk zaaltje gevonden dat binnen het budget valt dat we willen uitgeven. Alleen het zaaltje heeft een capaciteit van 50 tot 60 personen. Nu had mijn man het idee om de mensen in twee groepen te laten komen. Dus een deel van de mensen van 10.00 - 12.00 uur en een deel van 14.00 16.00 uur. Als we het zo doen scheelt het aanzienlijk in de kosten en hebben we meteen iedereen op het feest gehad. Maar... wat vinden jullie van deze tijden? En is 2 uurtjes niet te kort voor een kraamfeest? Ik ben benieuwd naar jullie reacties en wellicht heeft iemand nog een ander goed idee
Denk dat het prima is. echter hoe ga je subtiel de wisseling van bezoek doen? Zie niet zo goed voor me hoe het in zn werk zal gaan..je hebt altijd plakkers..vroegkomers..laatkomers etc
Ik denk inderdaad dat het verloop zo niet soepel gaat zijn. En 50 mensen in 2uur te woord staan, en dat 2x ik moet er persoonlijk niet aan denken.. Hier in mijn omgeving zijn de kraamborrels ook niet zo populair om die reden..
Wij hebben ook 2 uurtjes gedaan en iedereen ging redelijk op tijd weg. 2 uur is lang zat, want het kan ook best intensief voor je kleintje zijn. Onze dochter was zo'n 7 weken oud en heeft dus 2 uur lang naar mensen liggen kijken in haar kinderwagen ipv slapen.
Als je het totaal 3uurtje maakt, passen alle mensen er toch wel in? Er zijn altijd mensen iets te vroeg die ook weer optijd weggaan en mensen die halverwege pas komen..... 2x een sessie lijkt me heel vermoeiend...
Wij hebben het toen wel gedaan 2x een sessie. 1 van 12 tot 14 en 1 van 15 tot 17. Tussendoor tijd om op te ruimen etc. Het was echt een geweldig feest geworden met ontzettende leuke en lieve reacties. Iedereen begreep dat er nog een ronde was dus was iedereen beschaafd genoeg om om 14 uur weer weg te gaan. Wij hadden als hapjes, kleine gehaktballetjes, sateetjes, wat komkommertjes en tomaat, stokbrood. Bij binnenkomst voor ieder een glas prosseco en een geboorte cupcake. Mensen hoefden dus ook geen honger te hebben rond lunch en borreltijd. Onze ouders hebben ontzettend geholpen anders was het nooit zo soepel verlopen.