Hoe geef jij je mening?

Discussie in 'De lounge' gestart door muuske64, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe geef jij je mening?

1. Altijd recht voor zijn raap

2. Draai er omheen

3. Eerlijk, maar probeer de ander niet te kwetsen

4. Respecteer de mening van de ander

5. Denk dat alleen mijn mening telt

6. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Vraag me af in welke kategorie jullie vallen.
    Hoe ben jij?

2. sim

sim Niet meer actief

eerlijk maar wil de ander niet kwetsen,

ik zat er net aan te denken om een soort poll te maken, vraag me namelijk wel eens af met welk doel sommige hier op het forum komen :rolleyes: om overal keihard hun mening te geven, voor een beetje sensatie, of voor de gezelligheid en informatie op te doen...

3. Niet meer actief

vroeg me dat ook al af sim..

vind het trouwens jammer dat men soms een topic opent en een mening vraagt, en als die mening niet voldoet aan hun verwachting, is men boos of gefrustreerd...

of je geeft je mening en een ander is het er niet mee eens, vervolgens geef je aan dat het goed is zo verder en er toch op door blijven gaan.

Hoezo ik moet en zal gelijk krijgen :rolleyes:

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
  5. Niet meer actief

Ik kan meerdere opties invullen, Ik geef mijn mening eerlijk en recht voor zijn raap en probeer een ander te respecteren en open te staan voor een ieder ander zijn mening.

En ik heb me aangemeld destijds om informatie te verzamelen, voor wat steun want niet met iedereen kan je erover praten. En soms kan ik het niet laten om mijn mening te geven over dingen waar ik veel van weet.

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben vaak te eerlijk (althans je kan nooit te eerlijk zijn maar ik hoe dan geen rekening met gevoelens)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik ben hier in 1e instantie op het forum bij ongeluk terecht gekomen toen we ongeveer 3 mnd. gestopt waren met de pil en las in het begin voornamelijk mee voordat ik me hier ook daadwerkelijk aanmelde.

Zowel in het dagelijkse leven als op internet geef ik altijd eerlijk mijn eigen persoonlijke mening, en tja die komt voor een ander soms bot over, terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is, maar ik heb geen zin om mijn woorden op een weegschaal te moeten gaan leggen. Soms is het nodig iets nog duidelijker uit te leggen want dan begrijpt men mij niet helemaal goed, en dat betreft voornamelijk op internet omdat je dan iemands woorden niet hoort maar leest en de bedoeling van iets niet altijd goed overkomt terwijl dat in het dagelijkse leven wel zo is…..

Ik geef mijn mening altijd op basis van wat ik van iemand gelezen heb, en soms kan die nog wel eens hard zijn, maar dat is soms ook wel eens nodig….soms is het gewoon nodig om iemand met de neus op de feiten te drukken, dan iemand maar constant “hoop” te geven wetende dat diegene meer geholpen is met wat “frisse realiteit”…. ;)

Ik krijg zelf ook vaak genoeg pb’tjes van vrouwen hier op het forum waarin ze vertellen dat ze zelf ook wel zo zouden willen reageren, maar bang zijn “de hele boel” over zich heen te krijgen wetende dat er wel degelijk waarheid in berust….ik ben zelf niet bang voor kritiek mits dat ook gegrond is….en ook ik krijg wel eens kritiek, en daar kun je als persoon van leren, of je kunt het naast je neer leggen, ik probeer daar wel lering uit te trekken als men daar gelijk in heeft….

Waar ik zelf niet zo goed tegen kan, is dat men wel eens een topic opent en om een mening vraagt en dat als jouw mening anders is je vaak naar je hoofd gesmeten krijgt dat je een oordeel velt en dat je beter een ander topic kan lezen….als je om een mening vraagt weet je dat je verschillende reacties krijgt, reacties van mensen die het met je eens zijn, maar ook reacties van mensen die het niet met je eens zijn….

Dus ja eigenlijk meerdere antwoorden(heb ingevuld, eerlijk maar probeer de ander niet te kwetsen) ik ben eerlijk en probeer een ander niet te kwetsen, maar sommige mensen zijn nou eenmaal sneller op de tenen getrapt dan de ander, en ik ben ook altijd recht voor zijn raap en dat wordt wel eens gezien als bot en gemeen, terwijl ik dat verre van ben….

Ik heb ook altijd respect voor een ander zijn mening, maar ik verwacht dat ook terug, en jammer genoeg is al vaker gebleken dat dat niet altijd samen gaat….

Ik krijg ook wel eens de reactie “betweterig” te zijn, en dat vindt ik persoonlijk best wel jammer, want ik ben geen betweter, ik geef enkel mijn mening als ik iets weet en als ik iets niet weet of twijfel dan geen ik geen eens een reactie…en tja mijn manier van schrijven is vaak anders dan die van menigeen… ;)

Het is soms heel moeilijk om op schrift iets duidelijk te maken zonder daarmee andere op de tenen te trappen daar ontkom je op internet gewoonweg niet aan, soms lees je iets waar je direct een reactie op geeft zonder hetgeen precies te hebben gelezen zoals bedoeld…

En tja we hebben allemaal wel eens een “bad day” zodat we af en toe iets uit de slof kunnen schieten terwijl je de dag erna denkt “pff heb ik me daar zo druk over gemaakt” (had ik zelf gisteren ;)

8. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Geldt voor mij ook

Altijd recht voor zijn raap

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik respecteer de mening van n ander wél maar moet zeggen dat ik soms hun mening absoluut niet begrijp.. Maar dat is weer n ander verhaal..

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0

Hahaha ja dat is het (herkenning).
    Ook sluit ik mij bij Smoekie aan.

11. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Eerlijk, maar probeer de ander niet te kwetsen

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Thanx meiden! ;)

13. sim

sim Niet meer actief

ik denk ook wel eens dat er een topic wordt geopend (net deze hoor :D ) om bepaalde reacties uit te lokken...

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Sim....dat idee heb ik ook wel eens!
    Deze echt NIET hoor! ;)
    Heb ook vaker het idee dat sommige mensen de topics afstruinen om er een te vinden waar ze een flinke "discussie" kunnen "uitlokken". :oops:

Liefs Marjo

15. sim

sim Niet meer actief

denk ik ook, maar moet eerlijk zeggen, als ik dan zo'n topic lees kriebelen mijn vingers ook wel eens, maar meestal zucht ik een paar keer en denk ik als ik reageer naai ik mezelf alleen maar op 8)

16. sim

sim Niet meer actief

oh, net deze moet zijn niet dze hoor, hihi

17. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Sim....had ikke al gesnopen hoor meis! ;)

18. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Helemaal mee eens! Ik negeer zulke topics gewoon!
    Ik respecteer een ieders eigen mening.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Recht voor zijn raap.

Soms een beetje te eerlijk

Ik heb namelijk al een aantal keer een paar mensen aan het huilen gebracht, :oops:

Niet de bedoeling, maar ik kan soms zo hard zijn, :(

20. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

recht voor de raap zijn 8)

Deel Deze Pagina