Hallo dames! Misschien een rare vraag maar ik vraag het me echt af. Ik lees hier vaak dat dames aangeven dat het al even aan het 'rommelen' was toen de bevalling begon. Maar wat bedoelen jullie dan met rommelen? Is gewoon een beetje menstruatiepijn ook al rommelen? Of waren het dan eerst echt duidelijke voorweeen, dat jullie onder rommelen verstaan. Hier heb ik al enkele weken veel harde buiken, niet pijnlijk. En ook al enkele weken zeurende menstratiepijn. Maar is dit dan rommelen? Want dan zegt het rommelen niets over een aankomende bevalling in mijn geval. Wat was het rommelen dat voor jullie het begin van de bevalling betekende? Voor iedereen een fijne kerst en een goed eindejaar alvast!!
Volgens mijn vk was menstruatiepijn 'rommelen'. Maar het zegt inderdaad helemaal niks, want ik heb het ook al weken. Wordt er niet goed van. Bij de vorige bijna geen gerommel gehad, alleen de dag voor de bevalling.
Als ik rommelen zou gebruiken is dat voor voorweeën. De dag voor de echte weeën had ik min of meer even hevige pijnen en dat was rommelen voor mij. Het enige verschil was eigenlijk dat ze stopte na enige tijd.
Bij mij voelde rommelen als harde buiken die vaker voorkwamen en ook steeds oncomfortabeler werden.. 2 a 3 dagen voor de bevalling had ik vooral savonds heel veel harde buiken die ook wel pijnlijk waren. Lang niet zo pijnlijk als weeen natuurlijk maar moest wel vaak even op mn ademhaling letten. Oh en baby was die paar dagen ook rustiger. Had ook wel vage menstruatiepijn maar daar had ik al een paar weken last van.
Al dan niet regelmatige harde buiken, menstruatiepijnen, voorweëen: dat noem ik "rommelen". Er gebeurt wel wat, maar nog niet dat je denkt "dit is het".