de baby nu al voelen??? Dat kan toch niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamabri, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben nog geen 11 weken en voel mijn beebje ook sinds 2 dagen, hetvis dan wel mijn 9e kind.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Bij de 8e voelde ik trouwens mrt krap 14 wk al met mijn hand aan de buitenkant.

Ik denk toch dat 9 weken echt net te vroeg is hoor, ik vind mijn 11 weken al bizar vroeg.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Als je iets heel graag wil dan voelt het wellicht ook zo.
    En sta je niet open voor het feit dat het waarschijnlijk gewoon je darmen zijn..
    Baby is nog zo klein placenta voor of achter is op deze termijn nog niet echt van invloed

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat zeg je goed;)

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Niet alles gelezen, maar ik voelde mijn vierde ook voor de 11 weken. Was niet te vergelijken met andere kriebeltjes en sparteltjes die je wel eens voelt. Kon bijna niet anders dan kindje zijn.

6. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Ik misbruik dit topic even! Ben nu bijna 18 w zwanger, is er een kans dat ik soms al de baby voel, bijv als ik loop of in bed lig? Soms denk ik gewoon iets te voelen. 1e kindje btw.

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Ja hoor dat kan heel goed rond dat termijn
    Naar mate je verder bent zul je het steeds beter gaan voelen

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Juist! Gezond verstand heet dit..

Als je zo'n topic als dit opent dan kun je wachten op dit soort reacties.
    Ik zal niet zeggen dat ik kan vertellen wat anderen voelen, maar het feit blijft gewoon dat een baby (vrucht) van 9 weken met ong 3 cm lengte gewoon de kracht niet heeft om zo hard te schoppen of slaan met armen en benen die je amper armen en benen kan noemen....

Ik denk idd ook dat sommige vrouwen het erg graag willen voelen.

O en BB88, 18 weken kan prima hoor! Dat is een mooie termijn om je eerste te voelen. Ik zat ook rond de 18 weken met de eerste en nu met de 2e vanaf 17 weken.. Wel voorliggende placenta.

Geniet ervan meid! Binnenkort gaat je hele buik heen en weer. :D

9. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Bedankt voor jullie antwoordjes!
    Haha ik vind het zo spannend, en ook een beetje eng (omdat ik niet weet hoe het is he). :p

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

18 weken kan zeker ;) dan kan je kindje ook schoppen namelijk :D geniet er maar van ;)

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Ja hoor dat kan! Ik voelde de kindjes rond 16/17 weken.Herkende de kleine prikjes ook meteen bij nr 2 en 3.
    Nu lagen ze ook dicht tegen mijn buikwand dus op zich niet vreemd :)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jij mag dat stom vinden, het is gewoon een vraag, zie dat je zelf net zo ver bent, zeker last van je hormonen :p

Niets vreemds aan dat iemand zich af vraagt of ze dan verder zou zijn, vooral omdat ik overtuigd ben de baby te voelen, en ik zelf het ook extreem vroeg vind, is het dan zo gek dat ik me dat dan af vraag? pffff

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee hoor nergens last van;)
    Ja ik vindt het vreemd, zeg nergens dat het stom is, dat je aan de hand van bewegingen je afvraagt of je niet verder bent. Want wie weet wat het is wat je voelt....
    Stom vindt ik dat je zo tegen anderen ingaat die zeggen dat het niet kan.

Maar hey als jij zo overtuigd bent dat het je kindje is....geniet ervan!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, ik weet wel wat het is, een aantal dames in het topic beweren dat het hoe dan ook mijn darmen zijn. Maar zoals ik al aangaf, weet ik hoe die aanvoelen, en ook hoe een kindje aanvoelt. Het zal wel aan mij liggen, maar mijn darmen kriebelen niet als een vlindertje (de jouwe wel? Bijzonder)
    Ik ben heel duidelijk geweest dat ik het zelf ook heel vroeg vind en aan de hand daarvan vraag ik of het kan dat je een kindje zo vroeg voelt. Als dat nl echt echt echt niet kan, lijkt het mij een logische conclusie dat ik dan verder zou moeten zijn. Met name omdat ik mijn andere kinderen rond de 13/14e week voelde

En zeg jij dan nu eens wat dan zo vreemd is aan mijn vraag, het is nl niet mijn 1e of 2e zwangerschap, maar mijn 6e. Mag dan toch wel een beetje aannemen dat ik dan wel het verschil voel tussen een kriebelend vlindertje of mijn darmen.

En dus vind ik het vreemd dat een serieus gestelde vraag wordt afgedaan als een of ander hersenspinsel.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

maar je weet wanneer je positief teste toch?

16. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Ik had bij 15 weken het vermoeden dat ik iets voelde. Vond dat erg vroeg want ook bij mij 1ste kindje. Maar voelde toch heel erg anders dan alle andere borreltjes in mijn buik. Een paar later weken wist ik toch echt wel zeker dat, dat wat ik met 15 weken voelde echt ons kindje was. Als het 'gevoel' dus de komende tijd aanhoudt en steeds sterker wordt dan is de kans dus vrij groot dat het idd. je kindje is.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

bij 15 weken wel ja stresskip ;)

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, daarom kan ik me niet voorstellen dat de termijn niet klopt, want ook daar ben ik voor 99% zeker van. Het is ook niet zo dat ik de heeeeeeeeeele dag door dat gekriebel voel, het is echt als ik rustig zit/lig en dan misschien 2/3 keer op een dag. En vandaar dus dat ik me af vraag of het dan zo vroeg al kon, met 9 weken had ik het 2x gevoeld zeg maar, in de 10e week om de dag ongeveer en nu dus 2/3x per dag, het neemt dus ook echt toe.

19. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Nou ik was ok heel vroeg met het voelen van ons kindje 5 de zwangerschap was net 13 wk en voelde het zei het tegen me schoonzus ze keek en ze zag het zelf dus zo raar!!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat zag ze dan:(

Mamabri nou dan hoef je je denk ik ook niet af te vragen of je verder bent;)

Deel Deze Pagina