Hoi dames! Wie herkent dit? Ik ben nu 15 weken zwanger van een prinsesje super natuurlijk! Maar ik ben zo bang haar te verliezen! Elke dag houd het me bezig. Klopt het hartje nog zal ze gezond zijn? Ik durf niks te kopen omdat ik bang ben dat ze nooit op deze weteld komt te staan Ik word er zo gek van:x Ik heb nog nooit wat mee gemaakt trouwens geen miskraam niks maar toch zo angstig
Heyy, Lijkt me vervelend om zo je zwangerschap door te gaan.. Had je dit met je zoontje ook zo erg? Denk dat het goed is om je te beseffen dat het maar bij een klein % mis gaat.. Hopelijk kun je je rust vinden.. Anders misschien zo'n apparaat kopen waarmee je zelf hartje kan luisteren? Als je hem niet kan vinden, schiet je miss alleen juist erger in de stress.. Moeilijk! Hoop dat je wel nog kunt gaan genieten, de rest van je zwangerschap! Groetjes Kimberly
Ik herken het.niet bij een eerste zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er geen seconde bij stil gestaan dat er iets fout zou kunnen gaan. Na die zwangerschap en deze zwangerschap heb ik 3 misdragen gehad en dan heb je reden genoeg om bang te zijn. Maar jij hebt ni eigenlijk geen concrete reden om zo angstig te zijn. Je bent inmiddels 15 weken zwanger dus de kans dat het nu nog fout gaat is zoveel kleiner. Het is nu tijd om te gaan genieten van ke zwangerschap , waarschijnlijk voel je je lichamelijk weer wat beter dus echt zonde dat je niet kunt genieten nu. Zou het zeker even aangeven bij je verloskundige dat je deze angsten hebt. Mischien dat ze iets voor je kan betekenen. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat je alsnog kan gaan genieten
meid, ik had dat ook! bij alle 4 mijn zwangerschappen( 1 mk) ik kon er amper van genieten! maar probeer te bedenken, dat veruit de meeste zwangerschappen echt goed gaan en er een gezond kindje geboren wordt. je hebt het zelf niet in de hand, mocht er iets mis gaan. het zijn natuurlijk ook de hormonen enz. en natuurlijk dat moederinstinct dat je bang bent om je kindje te verliezen. ik hoop dat als je t straks goed voelt bewegen je angst wat minder wordt en je wat meer kan genieten. xxx
Kan het zijn dat je je nu meer bewust bent van de risico's? Ze zeggen dat dit bij een 2e ook meer speelt en ik herken het zelf ook wel.. Misschien niet teveel lezen over eventuele risico's en je proberen te focussen op de mooie kanten van het zwanger zijn? Je bent de eerste 12 weken goed doorgekomen, dat is toch prachtig?! Succes met positieve gedachten!! En trouwens, het is helemaal niet erg om te erkennen dat je ook wat bang bent: jouw moederhart wil niets liever dan dit nieuwe leven veilig in je handen houden straks!
ik herken het ook bij de eerste was ik zo onbezorgd en dacht ik niet aan iets misgaan.. nu zit ik alleen maar te stressen en denk ik steeds dat er iets is.. dinsdag heb ik me eerste echo, hopelijk ben ik dan wat gerust gesteld
Hier ook herkenbaar, de eerste weken/maanden leefde ik ook van echo naar echo en van controle naar controle. Bij mij scheelt het wel dat ik nu bewegingen voel (onze kleine man is zeer actief). Maar ook hierin komt die angst soms weer een beetje terug als hij rustiger is dan anders. Maar over het algemeen helpt de combinatie goede 20-wk echo + veel bewegingen mij wel. Persoonlijk ben ik niet zo voor de Angel Sound, je kunt daar ook weer erg ongerust van worden als je het niet hoort of wanneer de hartslag anders is dan je verwacht had(trager of als je denkt te horen dat hij onregelmatig is). Maar dat is een puur persoonlijke keuze en ik weet dat er hier op het forum ook veel dames zijn die er heel blij mee zijn dat ze hem wel hebben.