baby krabt hoofdje stuk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Onze kleine heeft helaas last van eczeem. Ik smeer hem iedere dag van top tot teen in met vasaline lanette en al het heel erg wordt smeer ik hydrocortisol creme.

Opzich ging dit altijd prima, maar sinds 2 weken slaapt ons mannetje niet meer ingebakerd... nadeel is dat hij nu kan krabben.. en dat doet hij dus ook. Zijn hoofd zit onder de krassen en wondjes. Ik doe af en toe wel sokjes over zijn handen maar het nadeel daarvan is dat hij ze helemaal nat sabbelt waardoor hij snachts wakker wordt met een heeeeeel koud handje.

iemand die tips heeft wat we hier mee kunnen doen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zolang er eczeem is sowieso smeren met hormoonzalf. Jeuk is verschrikkelijk en eczeem gaat niet weg van vettende zalf... :(
    Ik zou voor nu even een afspraak met een kinderarts maken, zodat die kan beoordelen wat voor zalf nu het meest geschikt is.

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Idd wat rozemarijke zegt. eczeem gaat echt alleen weg met hormoonzalf. Dus niet alleen smeren als het echt heel erg wordt, maar smeren net zolang het weg is, en dan de hormoonzalf afbouwen. Daarnaast idd smeren met een goed vettende zalf.
    De jeuk van eczeem is erg en gaat alleen weg als de eczeem weg is. Hier 2 dochters met eczeem en hebben de uitleggen en adviezen van de ka goed geholpen.
    Advies: maak een afspraak met de kinderarts.

Succes!

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik ben er dus al wel mee naar de huisarts geweest... die heeft me hormoonzalf gegeven (hydrocortisol dus) maar later werd me bij het consultatiebureau gezegd dat ik dat beter niet kon gebruiken....

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het consultatiebureau is er niet voor medische adviezen, dus dat kun je naast je neerleggen.
    Bij hardnekkige eczeem is hydrocortison vaak niet voldoende, dus ik zou, als dagelijks smeren daarmee niet werkt om de eczeem weg te krijgen, toch echt een verwijzing voor de kinderarts vragen!

Deel Deze Pagina