vocht uit tepel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door neletje, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    hoi dames !

ik ben nu 26 weekjes zwanger en sinds een paar dagen heb ik af en toe een plekje bij mijn tepel die door mijn bh heen komt. Vanacht had ik zelf dat mijn nachttopje nat was geworden, een vlek van ongeveer ter grote van een 2 euro munt. Is dat normaal bij 26 weken? Is er iets wat ik er tegen kan doen? staat een beetje gek als ik overdag ineens vlekken bij mijn borst krijg. Heb wel eens over zoogcompressen gehoord maar zijn die dingen niet heel groot en zie je die niet zitten? Ik weet nu al zeker dat ik geen borstvoeding wil geven, dus ik vroeg me ook af of er nog een manier was om dat te stoppen?

groetjes

2. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    whahaha... ja hoor heel normaal, ik heb t al sinds week 16... bij mij spuit t er soms letterlijk uit, en is letterlijk ook alles doordrenkt.... zoogkompressen vangen een hoop vocht op. zelf vind ik ze verschrikkelijk( verschuiven, lekken door). wat ik doe is een maandverbandje verknippen en die aan de binnenkant van mij bh plakken. blijft t tenminste op z'n plek en t plasticlaagje zorgt ervoor dat t niet doorlekt op je kleding.... succes.... enne afremmen nee helaas..... je lichaam is zich alvast aan t voorbereiden, dat valt niet af te remmen...

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ja, is (helaas) heel erg normaal. Ik heb het ook al vanaf een week of 16. Je borsten zijn zich aan het voorbereiden op de borstvoeding (of je het nu wil gaan geven of niet ;)). Je kan idd zoogcompressen dragen, maar ze verschuiven idd wel snel, maar ja je moet iets. Je kan tenslotte ook niet met natte plekken rondlopen ;).

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik had het vanaf week 16 al, is normaal hoor! Je kan het niet doen stoppen, eenmaal na de bevalling zal je lichaam merken dat je niets met de melk doet en zal stoppen!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij de Etos hebben ze zoogcompressen die blijven plakken aan je bh.

6. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    het is normaal dus...vind het zelf echt gek. gelukkig komt het er nog niet uitgespoten bij mij. Soms is het ook dagen niks en soms weer wel. Er zit soms ook een donker randje aan, beetje bruinig? heb nu van die dingetjes in mijn bh die ik uit mijn bikini gehaald heb, en als dat niet genoeg is moet ik toch maar aan de zoogcompressen (het woord alleen al haha :p)

7. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

ik vind de maandverbandjes inderdaad het beste werken, die dikke zoogkompressen vind ik echt geen gezicht in mijn bh.

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik ben ook sinds een week zoogcompressen aan het gebruiken, zowel overdag en 's nachts lekt het eruit. De compressen zijn inderdaad wel groot vind ik dus het idee van een inlegkruisje uitknippen vind ik nog niet zo'n gek idee.

Maar het is verder wel heel normaal in elk geval. Je kunt er niks tegen doen en ik zie het vooral als een teken dat mijn lichaam werkt en zich klaar maakt voor over een week of 20 (ach, je kunt niet vroeg genoeg beginnen, haha).

Deel Deze Pagina