Nee toch....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmimi, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste is een gezellige, vrolijke meid en houd van aandacht. Nu was het ons opgevallen dat vanaf het moment dat het 's avonds langer licht is, mw er langer over doet om in slaap te vallen. Ze ligt om ongeveer 19.15 in bed en vaak duurt het tot 20.30 of soms langer voor ze slaapt. Eerst dachten we dat het kwam omdat het zo licht was in haar kamer, dus een verduisteringsgordijn opgehangen, alleen doet dit niks. Ze blijft aan het kletsen en rommelen met de speen, knuffel en slaapzak.
    Ze is nu bijna 18 mnd, en ik krijg steeds meer het idee dat ze haar middagdutje over moet slaan, ook al duurt die meestal dan niet zo lang. Ze slaapt van ongeveer 13.15 tot 14.30 ivm schooltijden van haar zus. In het weekend vaak wel iets langer maar dat maakt geen verschil of ze langer of korter slaapt.
    Met 18 maanden slapen kindjes tussen de middag toch nog? Helemaal zonder dutje dan duurt een dag toch veel te lang??

Hoe gaat dat bij jullie op die leeftijd?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste (14 maanden) doet dat vaak ook. Gisteravond is ze een uur aan het rommelen geweest in bed voordat ze ging slapen. Ze slaapt tussen de middag 2, soms wel 3 uur. Daar heeft het, bij haar in ieder geval, niet mee te maken want ze is echt helemaal op als ze 's middags naar bed gaat. En 's avonds is ze ook echt moe. Volgens mij heeft ze gewoon die tijd nodig om de dag een beetje te verwerken en tot zichzelf te komen, zeg maar. Zolang ze niet huilt vind ik het overigens ook absoluut geen probleem.

3. Sempje

Sempje Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! Dan is ze echt moe als we haar naar bed brengen, ligt ze vervolgens soms wel tot 21.30 (!) te kwebbelen. Gelukkig niet elke avond, want ze kan er 's ochtends soms erg chagrijnig van zijn. Hier begon het ook toen het langer licht bleef, ook hier een verduisteringsgordijn aangeschaft, maar helaas met matig resultaat. Onze dochter is trouwens 16 maanden oud.
    Ik heb helaas geen gouden tip! Ik laat haar maar lekker kletsen :)

4. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon doet het ook. Hij is alleen wat ouder... laat hem maar lekker kletsen hij valt vanzelf in slaap.
    Middagdutje heeft hij ook nodig

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat doet ie hier ook al een tijdje, gaat 19/19.30 naar bed en ligt dan tot 20.30 te draaien/spelen/kletsen...hij is verder stil dus maak er niks van eigenlijk en z'n middagslaapje heeft ie nog echt wel nodig.

6. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hier heb ik ook van die avonden. Gisteravond sliep ze eindelijk om 23:30 uur! Ik weet niet waar ze al die energie vandaan haalt.
    Ik lees mee voor de gouden tip ;)

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Kan heel goed een fase zijn. Ik zou het middagslaapje zeker niet afschaffen. Mijn peuter van 33mnd kan er ook echt niet zonder ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier bleven ze ook langer wakker als de avonden langer waren. Geen probleem, ze sliepen hier altijd op verzoek en haalden het de volgende dag wel in door overdag wat meer te slapen. Ze gingen meestal tussen 21-22 uur naar bed, samen met ons.

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dus eigenlijk moet ik er niet teveel achter zoeken? Idd als ze 's middagslaapje naar bed gaat is ze echt wel moe en is ze eigenlijk altijd wel direct stil en in slaap:(

Ik ben het van de oudste niet gewend, dat kletsen 's avonds en die heeft tot ruim 2,5 jaar een middagdutje gedaan. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel erg vroeg zo zonder middagslaapje, ze is nog zo klein.......

En iemand zei al, als ze niet huilt is het goed toch? En idd huilen doet ze niet, ze speelt alleen tennis met haar speentjes:D aan de herrie te horen en ip hoeven we er ook niet naartoe...... We laten haar dus maar lekker kletsen dan!

Dames bedankt!

10. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier sliep de oudste nog met 18mnd. De jongste is daar nog niet, maar wss ook.

Wil alleen meegeven dat onze oudste hier ook last van heeft hoor. Of ze nou wel of niet smiddags ff slaapt maakt niks uit. Ze is gewoon klaar wakker en slaapt pas rond 20:30.
    Wij blijven wel gewoon 19:00 aanhouden als bedtijd. Hopelijk went ze er op den duur aan.
    Vraag me alleen af, onze slaapt dus pas laat, maar ze is ook al rond 6:30 wakker! Terwijl ze voorheen tot 8u sliep! Iemand die dit herkent?

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dochter deed dat met die leeftijd ook, na een paar maanden was het weer als vanouds gelukkig.

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    onze jongste heeft het ook sinds de klok verzet is (de ene dag slaapt ze meteen, maar de andere kan ze zo tot 20.30ur liggen kletsen)
    middagslaapje is hier echt nog wel nodig (anders wordt het tijdens het eten niet zo gezellig zeg maar)

Onze oudste sliep tussen de middag nog tot net voor haar 3e verjaardag!

13. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook! Mijn zoontje is 14 maanden en gaat meestal rond 19.00-19.30 naar bed. Vorige week had hij een avond dat hij pas tegen 21.30!!! in slaap viel...
    Ik laat hem maar, zolang hij niet huilt vind ik het wel goed.

Deel Deze Pagina