DE badkamer schoonmaak(middel)tip

Discussie in 'De lounge' gestart door rjdn12, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Oooh meiden ik heb tips nodig.

Wij zijn al een poosje bezig met een verbouwing boven en daardoor heb ik de badkamer erg laten verslonzen. Ik heb het wel steeds vluchtig schoongemaakt maar de douche ben ik iets te laks mee geweest. Tussen de tegels in de voegen zit nu een oranje/roodachtige aanslag. wat is dit? En met welk spul krijg ik dit weg! Hetzelfde met mijn zwarte douchetegels.
    Verder ziet mijn douchecabineglas(hoe noem je dit?!) ook vol kalk.

Wie heeft DE TIP, want nu ik het boven weer een beetje op orde hebben ergert mij dit enorm!

Alvast bedankt

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kalk@ antikal. de echte. neppers vind ik niet werken
    dat rose oranje is denk ik zeepaanslag ofzo... ik deed altijd met een oude tandenborstel en wat cif

3. Ior

Ior Niet meer actief

Hey,
    het kan zijn dat er zeepresten op de voegen zit. Als dit zo is kun je dit er gewoon afkrijgen door te boenen. Kalk op ramen krijg je bijna niet weg. Je kunt de glazen na het goed schoonmaken in de autopoets zetten, dan kan het altijd minder worden. Succes

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Kalkreiniger van de Lidl. Het bruist je kalk letterlijk weg. Het flesje zelf is niet zo handig, omdat je gauw te veel gebruikt, maar als je dit nu in een fles kan doen waar je mee kan sprayen (bijv. een plantenspuit of een lege glassex verpakking), dan gebruik je ook niet te veel. Werkt hier prima!

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Antikal kan je beter niet op je voegen doen, kunnen ze niet goed tegen. Met een sponsje krijg je de rode aanslag altijd wel goed weg. Wat altijd helpt is de tegels en het glas even naspoelen na het douchen en met de trekker droog maken. Hoef je ook niet zo vaak te boenen :)

6. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Bedanktvoor de tips! Het boenen met cif heb ik al geprobeerd. Dit werkt op sommige plekker wel maar op plekker waar het alte oranje is niet. Ik heb mij gister een ongeluk geboend.

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Dat rode kan ook schimmel zijn. Ik behandel het altijd met HG schimmel en weerplekken en daar worden de naden weer helemaal mooi schoon van.

Kalk daar gebruik ik idd Antikal (de originele) voor en dat werkt prima.

8. Ior

Ior Niet meer actief

Werkt dat ook voor "oude" kalk? De vorige bewoners maakte de de douchekabine nooit droog.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    vocht en weerplekken reiniger van HG. Word de douche stralend schoon van, zelfs als de kitranden al zwart zijn.
    Dat rode/oranje is shampooresten en zeepresten wat aan gaat koeken. Als je dat niet weg haalt word het schimmel.

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Je zal misschien wat meer nodig hebben als het wat hardnekkiger is. Gewoon eens een flesje proberen, bij de Lidl betaal je niet gauw te veel.

11. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Misschien kan je witte reus voor de badkamer proberen? Is volgens de concumentengids de beste ;)

12. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

Voor kalk op de doucheschermen : Blue wonder (voor sanitair)
    Onverdund op het glas en naspoelen of vegen met water. Ruikt ook niet chemisch (vind ik van Antikal wel) en dat is wel zo lekker tijdens de zwangerschap ;)

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kijk heeeeel erg uit met antikalk

Het croom slaat er helemaal wit van uit, vind het doodzonde, ik heb dat dus ook op de douchecabinedeur gedaan en nu is het dus verkloot doordat het chroom eromheen aangetast is door antikal

14. Delta

Delta Niet meer actief

kalk op glas krijg je wel weg met schoonmaakmiddel en een schuursponsje!

15. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb nu gemerkt dat ik de HG antikalk nog veel beter vind dan Antikal. Dus voortaan hier nu HG in huis. Alles glimt dan weer mooi.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mijn schoonmoeder maakte onze badkamer erg snel schoon met goudzeep. Waren bezig met verhuizen en de badkamer in ons nieuwe huis was echt ontzettend vies. Kalkaanslag, ook van die vieze oranje voegen etc. Echt jak! Maar was zo schoon toen..

17. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Bedankt voor de tips! Antikal heb ik in huis, woensdag ook nog even HG halen en ik kan aan de slag! Goudzeep klink ook goed, maar geen idee wat dat is.

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hihi, was laatst iemand die vroeg ook om tip douchedeur en een ander tipte om na t reinigen vaatwas uh glansspoelmiddel te gebruiken omdat er dan een beschermlaagje zou ontstaan. Nu vond ik dat logisch omdat met t servies ook goed werkt dus ik aan de slag, eerst douchedeur schoonmaken met antikal. Hik stik wat dat stinkt best, toen de tegels schoongemaakt met hg tegen schimmel (voegjes waren niet fris meer). Hijg puf, viese lucht, maar kombop, ik moest en zou, dus boenen, afspoelen en droogwrijven. Toen HET wondermiddel, de glansspoeling van de vaatwasser. Ja een uur soppen dacht ik tevree te zijn, ff pauze op wc deksel......wat zag ik daar? De zon ging zich ermee bemoeien, die scheen door t badkamerraam en waarempel, ik zag ineens hoe vet mijn douche deur geworden was van die troep....argg zucht steun. Maar weer vertrouwd mijn flesje blue eonder gepakt en toen min later moe maar voldaan naar mijn douchewandje gekeken.
    Ik zeg, doe ermee wat je wil, ik had me de moeite liever bespaard, maar he, ik was van de straat. Hihihihihi

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    JAAAAAAAAA, die heb ik vanmiddag voor het eerst gebruikt. Wat een superspul!!!

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Voor kalk werkte gewone azijn hier nog het beste...dus een fles schoonmaakazijn en dan even goed in laten weken, bijvoorbeeld door in azijn gedrenkt keukenpapier tegen de deuren/muren/vloer/kranen aan te 'plakken' en dat zo lang mogelijk laten zitten, een nacht ofzo (wel raam open). Hier verdween kalk van jaaaaaren ;)

Deel Deze Pagina