DE badkamer schoonmaak(middel)tip

Discussie in 'De lounge' gestart door rjdn12, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb hier goede resultaten met groene zeep en azijn. het vergt wel wat spierballen :p

Heb hier ook een groene spuitfles van Ajax (?) dat ruikt naar groene appeltjes. die is ook erg goed.

2. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Voor kalk kan schoonmaakazijn idd goed helpen. Voor de voegen heeft HG speciale spray, misschien is het iets voor jou.

3. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Schoonmaakazijn in een spuitfles doen, dat op de kalk spuiten, en een paar uur in laten trekken. Alle kalk verdwijnt daarmee.
    Het kan zijn dat je het een aantal keren moet herhalen op extreme kalk plekken.
    Ik vind dit de goedkoopste en beste oplossing (heb meerdere soorten uitgeprobeerd). Je sanitair beschadigt ook niet.

4. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    jaaa schoonmaakazijn werkt echt als een tiet!

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Oei, dan ga ik eerst de schoonmaakazijn tip proberen. Bedankt!

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel

Correctie: de spuitfles is van Glassex.

7. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    inspuiten met hg vocht en weerplekkenreiniger,half uurtje laten intreken, afspoelen en klaar gaat bijna van zelf hihi.

8. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik doe dan eens in de zoveel tijd ffies met een tandenborstel en schoonmaakazijn de voegen poetsen. Het is even een k*t klus maar werkt echt goed en het tast ook niks aan zoals sommige middelen wel doen.

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Dat spul van HG werkt voor mij nog het beste maar ik gebruik het niet nu ik zwanger ben! Vind het enorm chemisch....

10. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Zou dat kwaad kunnen?

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De HG schimmelspray bedoel je? Wat een meur zeg, ik zou die niet gebruiken als je zwanger bent, die dampen zijn volgens mij zwaar giftig

Ook uitkijken met kleding/badmat. 1 druppel van dat spul bijt gelijk alle kleren uit, en krijg je er niet meer uit. (.bij mij sloegen de handdoeken en kleding na 10 seconde rood uit)

12. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Deze gebruik ik, is van Bison (van de lijm). Is denk ik vergelijkbaar met die van HG. Wonderspul, alles wordt echt goed schoon en de voegen helemaal wit. Wel ff uitkijken dat je het niet allemaal inademt.

13. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die gebruik ik dus alleen voor hardnekkige aanslag he. Voor de rest gebruik ik Witte Reus badkamer. Heerlijk spul met de keuze tussen schuim en spray.

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Die heb ik idd ook gehad, vond alleen de HG beter werken dan deze

15. wilma82

wilma82 Lid

9 mrt 2010
    61
    0
    0
    verzorgende thuiszorg
    provincie groningen
    bij de action hebben ze heel goed spul voor schimmels en ik gebruik voor kalk op douchedeur altijd cillit bang badkamer reiniger, werkt ook erg goed!!

16. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zeg: chloor/bleek! Ik heb laatst mijn badkamer onder handen genomen. Met name de voegen hoor, want de rest is altijd wel goed schoon, maar ik ergerde mezelf echt dood aan die voegen als ik stond te douchen!

Had laatst een boekje van de action dat heet: mama hoe doe jij dat? Boordevol met schoonmaaktips, vlekkentips enz. Daar stond deze tussen en ben meteen aan de slag gegaan. Oude tandenborstel gepakt. Niet dat ik die zo had liggen,maar heb gewoon mijn tandenborsten gepakt en een nieuwe gekocht voor mezelf hihi:p. Je bent eigenlijk zo klaar. Bakje pakken met chloor/bleek, tandenborstel erin dopen, voegen insmeren, even 5 minuten laten intrekken, douchekop erover heen halen, afnemen met een droge doek, en ze zijn stralend wit!

Wel uitkijken voor je kleding en de ruimte goed ventileren!

17. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut de HG schimmel, vocht en weerplekkenreiniger. Heerlijk! Je hoeft er niks voor te doen, alleen opspuiten en na een half uurtje afspoelen. En blinkend schoon! Het stinkt wel even, maar na het afspoelen vind ik het een paar dagen lang echt heerlijk schoon ruiken!

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Er zijn in ieder geval een hoop tips gegeven! :)

Ik kan ze ook wel gebruiken, want de voegen van onze badkamertegels zijn idd ook zo oranje..
    Nu nog even kiezen uit de hele hoop. :p

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    dat spul voor de schimmel heb ik ook gehaald van de action en werkt als een speer en kost geen drol

20. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Ja die grijse spuitfles is dat van de action wert echt goed!! Maar er zit ook bleek in dus vandaar het bleekt gewoon allemaal weg.
    Ik spuit dat erop en dan ff met een oude tandeborstel over de voegen heen afspoelen na drogen, klaar..

Deel Deze Pagina