De zon, tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GDuif, 7 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat heerlijk! De zon schijnt weer! Heerlijk! Maar voor ons voor het eerst met ons meisje, vorig jaar was ze nog een kleine baby en toen speelde ze nog niet veel.

We hebben een chalet in Zeeland en zijn hier dus veel, nu ook. Dus veel buiten zijn, heerlijk. Vanmiddag tshirtje aangegeven en armpjes, gezichtje en voetjes ingesmeerd met factor 50. Lekker op de fiets naar het strand. Op het strand 1 uur geweest, broekje uit gedaan en daar lekker laten ravotten. Toen ook haar beentjes ingesmeerd en nogmaals armpjes en gezichtje.
    Mevrouw weigert alleen iets op haar hoofd. Haarklipjes trekt ze bv ook uit, maar nu ook haar pet. We zetten hem steeds terug, ook als dit betekent 50x hetzelfde doen. Moet zeggen dat ze hem op gegeven moment, ook terug op de fiets wel op liet zitten.

Nu zijn we terug in chalet en vind ik haar wangetjes wat rood ( maar kan ook komen door vermoeidheid en doorkomende tandjes), maar ben zo bang dat ik toch te weinig gesmeerd heb. Ze heeft van zichzelf wel wat pigment, toen ze baby was dachten mensen dat ze misschien indisch bloed had ( is niet zo, maar wij zijn allebei ook wat zuid-europees gekleurd zeg maar, mensen denken vaak dat we Italianen zijn.)

Hoe vaak smeren jullie? En met petje gewoon even doorzetten? En hoe doen jullie dit met een dreumes? We vinden het heerlijk om buiten te zijn, maar vandaag zat ik hele tijd te stressen of ze niet zou verbranden....

2. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Ik denk dat je het al goed doet.
    Vaak smeren, opnieuw nadat ze in het water is geweest en ook in de schaduw smeren. Ook in de schaduw kunnen ze verbranden. Dat zal nu zo’n vaart niet lopen denk ik, maar in de volle lente en zomer wel. Dat kan heel snel gaan.

Misschien zit een pet te strak. Dan zijn en nog zonnehoedjes, die zijn lichter. Of een soort hoofddoekje. Die zitten vaak driekwart op hun hoofd en is lichter en precies lang genoeg. Soort katoenen haarbandje.

Ik denk dat haar tandjes er meer mee te maken hebben dat ze rode wangetjes had.

GDuif vindt dit leuk.
  3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Onze dame heeft een heel wit huidje (net zoals ik) en we houden haar regelmatig in de schaduw en inderdaad een goede zonnebrand met factor 50! Vandaag heb ik niet gesmeerd, was bij mezelf ook niet nodig, ze was ook veel in de schaduw.

Als het warmer en zonniger wordt: half uur voordat je naar buiten gaat even helemaal uitkleden en van top tot teen insmeren. Dan loop je ook niet het risico dat je plekjes vergeet of per ongeluk overslaat.

Petjes zijn gewoon wennen.

GDuif vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Vorige zomer hebben we hem thuis ingesmeerd met factor 50 en constant in de schaduw gehouden.
    Deze zomer smeren we hem in en hij heeft een petje en een soort vissershoedje wat onder zijn kin geknoopt kan worden.

Heb hem vandaag niet ingesmeerd trouwens, maar hij had ook gewoon een lange dunne broek en een romper lange mouwen aan

GDuif vindt dit leuk.
  5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Snap wat je bedoelt. Vandaag veel buiten geweest maar ze zat voornamelijk in de buggy met zonnekap. Wel haar handjes en gezicht ingesmeerd. Komen we thuis: rode wangen. Uurtje later weggetrokken.

Morgen gaan we naar een speeltuin en dan gaat ze echt van top tot teen in factor 50 en een pet op. Zal ook wel 100x opnieuw opzetten zijn.

Ze vroegen vorig jaar aan ons of ze veel in de zon had gezeten haha. Dat is inmiddels wel weg.

GDuif vindt dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.645
    113
    Petje op is doorzetten haha. Anders zijn er ook van die hoedjes met touwtjes. Ze zal er eerst wel boos om worden maar hoedje/petje is wel belangrijk vind ik.

GDuif vindt dit leuk.
  7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.449
    1.130
    113
    Hier petje/hoedje op. We smeren met factor 30 iedere 2 uur.

Bij zwemmen gebruiken we uv pakjes bescherming factor 50.

Als het kan blijven we tussen 12 en 3 in de schaduw

GDuif vindt dit leuk.
  8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje 5 jaar en de vorige jaren waren en bleven petjes drama. Hoop dat hij het dit jaar stoer gaat vinden.

Zonnecrème is beter als je factor 30 gebruikt. Tussen facror 30 en 50 is weinig verschil maar factor 50 blokkeert de zon helemaal, factor 30 net niet.
    Als je insmeert met factor 50 en je smeert daarna te laat in of je vergeet het eens dan heb je meer kans op verbranding dan als je factor 30 gebruikt omdat door factor 30 het lichaam iets beter tegen de zon kan.
    Dit is tegen mij gezegd door 3 huisartsen en eigenlijk ook wel logisch als je erover nadenkt.
    Tenzij je een roodharig kindje hebt! Maar dan ben je ook niet te laat met insmeren want dan ben je nog alerter.
    En zoveel mogelijk in de schaduw als dat mogelijk is.

Blijdorp en GDuif vinden dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    Man heeft een licht tintje en gitzwart haar maar die heeft echt factor 50 nodig die verbrand gek genoeg net zo hard als een roodharige. Ik ben blond en super lichte huid en heb t bij lange na niet zo erg, kom alleen nooit verder dan soort van goudkleurig.

Hier altijd uitgebreide siesta's gehouden ook toen we nog met zn tweeën waren, zaten dan meestal in spanje en verder zijn we ook geen zonbakkers. Voel me dan net zo'n stuk bbq vlees op een draaispit, moet wat te doen hebben en dat doe je nou eenmaal niet op t heetst van de dag.

Petjes, fietshelm en haarbandjes hadden we tot op heden mazzel mee, die blijven zitten maar wel gelijktijdig afleiden als je er mee bezig bent. Vorig jaar hadden ze een leuk wit zonnehoedje voor meiden bij de hema, was een tientje ofzo en die beviel ons zo goed dat we gelijk een grotere maat gehaald hebben.

Verder smeren smeren smeren, petjes volhouden totdat ze de moed opgeven en dan maar laten zitten (net als schoentjes/slofjes en sokken hier) en bij zwemmen of waterpret in de schaduw of een uv shirt aan, schijnt fantastisch te helpen. Vorig jaar voldeed schaduw nog maar goed, ze kon toen nog niet eens zelfstandig zitten of kruipen. Deze zomer sprint ze weg als ze de kans ziet en zo groot is t zonnescherm nu ook weer niet.

GDuif vindt dit leuk.
  10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Klein rossig meisje hier dankzij manlief dus we houden t bij factor 50 en veel smeren en schaduw. Zelf altijd factor 30 of 20 en dan verbrand ik nooit idd.

GDuif vindt dit leuk.
  11. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Ik smeer standaard te weinig denk ik, meestal 1x voor we naar buiten gaan en daarna vaak niet meer. Enkel als ze in het water geweest zijn.
    Petje zette mijn peuter (toen dreumes) ook vaak af, maar na steeds opnieuw opzetten liet hij het wel toe, vorig jaar dan, nu nog niet aan de orde geweest..
    Mijn oudste vond pas vanaf een jaar of 4 een petje fijn in de zomer, maar dan wel een dunne want anders te warm op zijn hoofd.
    Mijn peuter is minder gevoelig voor de zon dan mijn oudste die heel licht en blond is.
    Ik smeer ze beiden met factor 50, mijn oudste vaker dan de middelste. De jongste heeft nog geen zon gezien (3 maanden nu)

GDuif vindt dit leuk.
  12. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Die rode wangetjes heeft mijn dochter ook altijd als we in de zon zijn geweest, ikzelf ook trouwens, ondanks smeren. Het trekt gauw weer weg als we binnen zijn en het is verder niet pijnlijk of zo, dus verbrand zal het niet zijn. Maar wat wel, geen idee. We hebben beide sowieso altijd snel rode wangen , dus misschien is het een doorbloedings dingetje of zo.
    En een zonnehoedje heeft touwtjes voor onder de kin, na een korte driftbui laten ze het ding dan meestal wel met rust.

Deel Deze Pagina