Hoe een goede peuterspeelzaal kiezen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Toetie froetie, Mar 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Hallo,
    Weet iemand misschien of er een site bestaat met een lijst van peuterspeelzalen in de regio met reviews daarvan.

Ik moet mijn zoontje namelijk binnenkort inschrijven maar weet niet welke peuterspeelzaal ik moet kiezen.
    Ik ga natuurlijk wel een afspraak maken om rondgeleid te worden, maar geen een peuterspeelzaal zal "negatieve" uitspraken doen over hun speelzaal natuurlijk. (voor als die er zijn)

Vandaar dat ik opzoek ben naar zo een site.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik weet niet of dat bestaat. Al via Google geprobeerd?

Heb je geen mensen in de omgeving die een kindje op de PSZ hebben en ervaringen kunnen delen? Daar hecht ik persoonlijk meer waarde aan dan aan een officieel onderzoek.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf gaan vragen bij mensen in de buurt wiens kinderen op een psz hadden gezeten en wat hun ervaringen waren. En niemand was negatief. Ook gaan kijken op de psz hier in de wijk, en ik vond dat dat ook echt wel een eerlijk beeld gaf. Natuurlijk zie je daar niet alles, maar ik ben gewoon binnengelopen dus ik zag meteen hoe het er uit zag na een dag met peuters etc, en dat kwam allemaal heet geordend en hartelijk op me over. (Op bv een open dag is alles natuurlijk tip top in orde, extra gedweild, etc etc, dus dat vind ik geen 'eerlijk beeld'.)

Enige minpunt hier; een enorme wachtlijst. We mogen van geluk spreken als mijn dochter kan starten met 2j9mnd...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gaan ze gewoon naar de psz binnen de school waar ze heen gaan.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,996
    4,008
    113
    Peuterspeelzalen hebben een beleidsplan, daar staat ook in beschreven welk niveau van begeleiding ze bieden. Zo heb je psz die alleen 'signaleren', maar ook psz die indien nodig zelf de hulp kunnen bieden die een kind nodig heeft.
    Daarnaast zou ik gewoon gaan kijken en sfeer proeven. Hoe is de sfeer, doen ze ook extra activiteiten bijv met Sint Maarten, sinterklaas, etc. Zijn er uitstapjes naar de speeltuin of kinderboerderij, dat soort dingen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Peuterspeelzalen worden ook beoordeeld, die beoordelingen kun je via google opzoeken en teruglezen.

Verder moet je even kijken want vaak vallen alle peuterspeelzalen onder één stichting, zeker in kleinere plaatsen. Dan hebben ze overal hetzelfde beleid en zal er weinig tot geen verschil tussen zitten. Dat is hier het geval. Vaak is er dan per peuterspeelzaal nog wel verschil in wachtlijsten, ook afhankelijk van hoeveel groepen ze hebben. Als er een kans is dat je dochter een VVE indicatie krijgt kun je ook nog kijken op welke peuterspeelzalen er VVE groepen zijn.

7. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Op google had ik al gekeken maar kwam niet echt reviews tegen.
    Ik woon hier nog niet zo lang en ken eigenlijk maar een moeder met een kind van ongeveer dezelfde leeftijd.
    Ik denk dat ik zonder een afspraak even binnenloop voor meer info, dan kan ik inderdaad even kijken hoe de sfeer is.
    Bedankt voor de antwoorden ;)

Share This Page