Ik opende laatst een topic omdat mijn productie rechts steeds minder werd. Nu heb ik dat dmv vaker kolven/aanleggen aan die borst weer redelijk rechtgekregen, maar nu merk ik de laatste dagen weer dat mijn ventje niet meer graag uit die borst drink. Ik leg hem aan, en voordat hij toeschiet heeft hij al zeker drie keer losgelaten. Tijdens het drinken blijft hij ook steeds maar loslaten, ook als de melk niet meer hard stroomd.... De andere borst daarintegen is geen probleem, daar ligt hij gewoon rustig te drinken. Ik snap er echt helemaal niks meer van, het is net alsof hij die rechter borst niet meer wil ofzo? nou wil ik niet meteen heel erge scenario's gaan bedenken, maar ik heb weleens gelezen dat als je een gezwel hebt in je borst je kindje soms ook ineens niet meer aan die borst wil drinken, dus ik begin me langzaam aan toch een beetje zorgen te maken (wil niet erg overdrijven en meteen van het ergste uitgaan, het zal vast niet zo zijn maar toch spookt het in mijn hoofd). Hebben jullie dit weleens gehad en zijn jullie er misschien achter gekomen waar dit door kwam?
Als je bang bent voor een gezwel moet je in ieder geval als je borst leeg is je borst goed onderzoeken met zelfonderzoek. Ik denk niet dat het dat is hoor! Toevallig heeft Luca de laatste weken ook een voorkeur ontwikkeld voor de linkerkant. Ik kan het een beetje oplossen door hem in de rugby houding, dus zijn onderlichaam onder mijn arm, te voeden, dan ligt hij op dezelfde zij als dat hij uit mijn linker borst zou drinken. Als hij dus weer de hele tijd loslaat bij het drinken uit de rechterborst, neem ik hem in rugby houding en drinkt hij toch weer beter. Gevolg is in ieder geval wel, dat ik rechts minder voeding dan links. Maar goed als hij zoveel lekkerder drinkt uit links dan is dat zo. Ik heb niet het idee dat er iets mis is met de rechter borst, hooguit dat mijn ventje de melk uit de andere gewoon lekkerder vindt! Misschien komt er toch chocolade melk uit? Probeer ook of een adnere houding je dochter kans stimuleren wat beter eruit te drinken, en anders loopt het misschien net zo als bij mij, dan kun je er niets aan doen. Mocht je toch onzeker blijven of er iets mis is met je borst, altijd even naar de dokter gaan. Als je borst leeg is, moet hij soepel aanvoelen en zacht. Blijft er altijd een harde plek moet je er evt. wel even mee naar de dokter gaan.