Ik heb Facebook om mijn vrienden te ''volgen'' en af en toe te reageren. Ik zelf post af en toe wat. Eens per maand ofzo? Als ik meerdere leuke dingen heb wat vaker. Kan een quote, foto, incheck, status zijn. Gewoon waar ik dan zin in heb. Winacties doe ik niet. Deel wel eens een huis van een vriend dat te koop staat ofzo.
Ik vind het leuk om te kunnen 'gluren' in andermans leven . Vind het leuk om foto's te zien van anderen en wat anderen doen, doe ook altijd echt leuke ideeën op; leuke dagen op boerderijen, blote voetenpad, leuke markjes, campings, activiteiten op bepaalde plekken etc. En het is makkelijk om een soort contact te houden met mensen wat verder weg of mensen van 'vroeger', waarvan het toch leuk is om af en toe mee te 'kletsen'. Ik plaats per week zo'n 2a3 keer wat, maar haal ook mijn Facebook vaak leeg, op sommige foto's en filmpjes na, maar al mijn statussen haal ik er af. Ben ook volledig afgeschermd, ben niet te vinden op naam en je kan mij geen berichten sturen, ook geen pb, als je niet met mij bevriend bent. En die win-acties boeien me absoluut niet, mensen mogen delen en liken wat ze willen. Ik word echt geïrriteerd door al die dierenleed foto's en filmpjes en kindermishandelingfoto's en filmpjes. Ook ben ik erg makkelijk in ontvrienden, iedereen die vriendjes is met Geert Wilders en 'intelligente' PVV quotes plaatst gooi ik eraf.
Ik heb een hekel aan het delen van win acties en plaatjes. Het irritantst vind ik vage statussen. Van die statussen waarbij 25 mensen vragen wat er aan de hand is, maar waar dan geen antwoord op komt.
O en foto's en berichten van mensen die ik niet ken vind ik ook erg vervelend. Die komen langs omdat hun Facebook openbaar staat en mijn vrienden die liken of op reageren. Mij boeit die mensen helemaal niet.
Ik gebruikte het om leuke dingen mee te delen. Tot iemand anders mijn leuke dingen gebruikte om mij af te zeiken tegenover anderen. Sindsdien gebruik ik het enkel nog om op de hoogte te blijven van familie en goede vrienden.
Ik gebruik het amper nog sinds alles vol staat met reclame en win acties. Vooral die neppe waar BB het over heeft, echt niet te geloven dat ik mensen ken die daar in trappen. Maar goed, ik post zowat niks. En maar blijven openen Heb nog gedacht het te verwijderen maar ik heb contact met meerdere zp meiden via de groepen.
Dank je wel voor alle reacties! Het is eigenlijk toch gewoon een uitlaadklep/prikbord Omdat ze me irritant vonden ging ik twijfelen maar ga lekker door 😁
Voor mij is het vooral handig omdat ik veel familie heb in het buitenland(Indonesie en Australie) dus Facebook is makkelijk om contact te houden. Heb ook vrienden die veel reizen en ik zelf ook dus ik hoef maar 1x te laten weten waar ik ben.
ik plaats wekelijks wel iets kan van alles zijn sport, werk, dagje weg wat ik vreselijk vind zijn de statussen met een zielige tekst en dat mensen er dan aandacht aan besteden en zeggen wat is er dan en er vervolgens niet word gereageerd
1 a 2 keer per week een status-update, soms de ene week wat meer, andere weken weer minder. Maar net wat ik meemaak en of ik er zin in heb. Wel meer actief in besloten groepen. Winacties af en toe (zeker niet vaker dan eens per maand) en heb ook al regelmatig (vrij grote) prijzen gewonnen. Ben alleen wel heel kieskeurig daarin, ik deel alleen dingen die ik ook daadwerkelijk echt zou willen winnen (en dus niet het zoveelste broodtrommeltje met naam etc), en het moet wel realistisch zijn (geen Ipad/reizen maar New York etc) Ik doe ook niet mee aan acties waar meer dan 10.000 man aan meedoen, het moet wel een redelijke winkans zijn. Pagina's als Nederland mijn vaderland en pvv aanhangers en alles wb wilders heb ik geblokkeerd, dus dat geeft een hoop rust in mijn tijdlijn Wat ik trouwens wel enorm irritant vind zijn die 'wie was jij in een vorig leven'/ 'hoeveel % aantrekkelijk ben jij' testen. Daar wordt ik helemaal krankjorum van. Zag er laatst ook met 'Hoe goed ken jij .....', een soort quiz waarin je vragen moet beantwoorden over je Facebookvriend die vooraf die vragen heeft ingevuld. Ik vind dat soort dingen een groot risico wb je digitale veiligheid, om vragen te beantwoorden als spelletjes die bijvoorbeeld ook als geheime vraag voor wachtwoorden gebruikt kunnen worden.. Ik vind het vrij naïef om te denken dat het veilig is om op iedere willekeurige site in te loggen met je Facebook-account, en kan dat dus niet helemaal begrijpen, nog naast het feit dat het gewoon bloedirritant is.
foto's inderdaad van bv als iemand uitgaat eten. ja lekker boeiend haha... of van'' zo nu even sporten'' ahhh zelf deel ik winacties , niet constant hoor, en net als afgelopen zaterdag was me oudste zoontje jarig. en dan foto's van zn feestje en dat tie jarig is natuurlijk... dat vind ik wel leuk.. of af en toe een gekke foto van ons samen...
Ik heb geen Facebook, vind eigenlijk alles irritant. - mensen die hun hele dag zo gedetailleerd mogelijk beschrijven. - mensen die elke poep en scheet van hun kind posten. - van die dramatische teksten - veel winacties delen - heel veel stomme plaatjes of updates liken. En nog zo veel meer. Dat ik voor m'n eigen gemoedsrust m'n Facebook maar verwijderd heb.
Ik heb zelf Facebook en kijk ongeveer 2x per week op de site. Ik kijk vooral of er leuk nieuws is, als in: een huwelijk of geboorte bijvoorbeeld. Ik vind het leuk om mensen te volgen die ik in het verleden heb gekend, als een soort persoonlijke krant. Zelf plaats ik bijna nooit iets, paar keer per jaar hooguit. Bijvoorbeeld een bijzondere foto of leuke update. Of ik word getagt door vrienden, dat komt ook op mijn pagina als ik het toesta. Verder vind ik t niet zo interessant. Mensen die aan winacties meedoen of die 'deel dit als je een hart hebt' - dingen doen ontvolg ik, omdat die mensen dat meestal wekelijks zo niet dagelijks doen 't is bijna nooit een eenmalige actie haha. Oja: toevoeging --> sommige mensen zetten ook elke (soms letterlijk) poep en scheet van hun kind erop (echt gezien..."voor het eerst op het potje gepoept!") dat vind ik echt zo zielig voor de kinderen. Het zijn namelijk altijd heel oncharmante foto's. Vind het heel onbedachtzaam van de mensen. Iedereen weet: Internet is forever Maar goed wie ben ik
Om in contact te kunnen blijven met familie uit het buitenland. Verder plaats er echt niks meer. Foto's gaan op IG zonder een # ! Mijn foto's en vooral die van mn dochter hoeft echt niet iedereen te zien! Ik deel ze voor familie en vrienden en gebruik het als een soort van dagboekje van de gebeurtenissen.
Ik post heel weinig prive, ik heb het voor de gezelligheid, ben lid van wat groepen oa disneyland en over katten en muziekgroepen, ontdek er nieuwe bands oid Ook vaak winacties oid, win regelmatig wat
Ik post zelf prive iets 1a2 maal per week. Vaak de uitjes, uets grappigs of wat dan ook. Ik lees ook graag andermans statussen. Heb wel alleen echte vrienden die ik lees en die mij kunnen lezen. Groot gedeeldte heb ik aangemerkt als kennissen en ik post onzichtbaar voor hun. Doe graag en vaak mee met deel/reageer/like actie's en win er ook erg veel mee. Vrienden weten dat dus de helft deelt vrolijk mee . En degene die zich er aan irriteerd zet me maar op kennis of ontvriend me maar. Contact in real live vind ik toch waardevoller dan wat iemand van mn fb gedrag vind.