Niet slapen, hangerig, snel geïrriteerd, zin willen doordrammen. Ja, wij zitten er midden in. DL reageert altijd enorm heftig op sprongen, we zijn er zo 8 weken zoet mee. Maar deze sprong is eigenlijk een verlenging van die van 14/15 maanden.. pff ik hoop zo dat het snel over is. Vooral dat slechte slapen vind ik zo vervelend. Van donderdag tot zaterdagavond heeft ze eigenlijk helemaal niet geslapen, oververmoeid kind, word het niet gezellig van, nachten mee op gezeten. Ondanks dat ik weet dat het nog even gaat duren, zie ik er zoooo tegenop. Ze ligt nu al vanaf 7 uur in bed maar slapen... ho maar!!! Bah...
Hou de moed erin! Zolang je hebt uitgesloten dat er niks medisch aan de hand is? Een fase gaat over....en dan komt de volgende fase Slaapt ze misschien slecht omdat er tandjes doorkomen? Kan ook de fase van verlatingsangst zijn. Die hebben we hier gelukkig achter de rug. Erg vermoeiend...'s avonds uren bezig zijn met ZL te laten slapen. Alles geprobeerd en uiteindelijk om de 5 minuten terug naar boven en rustig zeggen dat hij gewoon kan gaan slapen. Mamma is dichtbij. Die fase duurde uiteindelijk een dikke maand. Ooh en de fase van snel geïrriteerd zijn zitten wij ook nog steeds in hoor. Sommige dagen gaan beter dan andere, maar als meneer zijn zin niet krijgt is het drama. Maar ik vind het dan wel prachtig om te zien dat zo'n klein mensje zichzelf zo snel ontwikkelt!
En nog een kleine aanvulling...ZL had hier een combi van een sprong en hoektanden (boven) die doorkwamen. Pffff...drama om alles...
Medisch is het uitgesloten. Tanden zou kunnen. .. Maar ze heeft eigenlijk al in 4 weken tijd 2 kiezen en 3 tanden gekregen dus dat is al behoorlijk veel. Maar ik sluit niks uit. ..
Ik ben niet zo thuis in die sprongetjes, maar wat je omschrijft herken ik wel meteen van mijn dochter van 17 maanden. Pfff... wat een temperament ineens... Ze heeft ontdekt dat ze heel hard kan gillen en dat doet ze nu ook te pas en te onpas als iets haar niet zint (en geloof me, dat gebeurt zo ongeveer elk half uur wel een keer). Niks is meer goed - bij het verschonen schopt ze me letterlijk van zich af; - haar broer wordt regelmatig gebeten; - ze werpt zich op de grond en begint heel hard te trappelen en te gillen als ze niet het eten krijgt wat ze wil; - steeds aan mijn been hangen en dreinen; - in de kinderwagen schreeuwen; - uit de autostoel klimmen; - haar kleren zitten ineens niet lekker en trekt ze dus uit - ze wil niet meer gevoerd worden en als ik haar wel wat van een vork wil geven dan slaat ze de vork uit mijn hand en als ze de kans krijgt smijt ze mijn bord van tafel etc. etc. Laatst stond de salontafel haar kennelijk in de weg. Ze werd woedend en begon met luid gekreun en gesteun die tafel te verplaatsen en parkeerde die uiteindelijk aan de andere kant van de kamer Het slapen is altijd al een drama geweest (of ze is 's avonds uren wakker of 's nachts).
wow. mevrouw is hier bijna 16 mnd maar herken al zo veel! Nu is ze ook heel zielig omdat dr beentje gebroken is maar ook voor die tijd begon ze al met slaan, krabben, drammen etc. als deze sprong tot nu 17 mnd duurt zijn we nog wel even bezig vrees ik hahaha
Gebroken beentje? Hoe is dat gebeurd dan? Heftig @Stefanie83: Alle dingen die je opsomt precies zo ging het hier! Kwam hier regelmatig voor dat meneertje zich zonder reden op de grond gooide en dramatisch gaan huilen! Dat is gelukkig een stuk minder. Maar als hij z'n zin niet krijgt...oei oei... De drama overdag is nog steeds erg aanwezig. Maar het slapen is nu wel beter. Van de een op de andere dag was het drama voor het slapen gaan voorbij. Waarom? Geen idee...waar kwam het vandaan? Geen idee... Ik was gewoon blij dat het over was
Och hemel ... wat een herkenning. Hier is het kommer en kwel. Slapen is een drama. Vanavond was het ook gewoon 21.45. Gisteren 22.30. Ze weigert gewoon te slapen. Huilen huilen huilen .. Snel boos, jammeren, dreinen, zeuren. Ze daagt vreselijk uit. Trekt de la 20 keer open en staat me gewoon met een lach strak aan te kijken. Ze zit opeens ook te trutten met eten, gooit als het haar niet zint gewoon alles op de grond, met als gevolg dat ik het weghaal en ze dus ook niets anders krijgt ... gegarandeerd drama. Niet lopen, halverwege op d'r knietjes vallen (en uiteraard net als ik met mijn handen vol sta). Aankleden, verschonen gaat redelijk, maar met vlagen. En ze gaat op de grond liggen en quasi-huilen (zonder tranen dus) voor extra dramatiek, het is bijna komisch ... Drama queen Ik hoop dat dit snel over gaat, want dit gaat als zo sinds we over zijn gegaan op zomertijd. Eerst weet ik het nog daaraan, maar ondertussen geloof ik daar niet meer in ...
Haha, zo herkenbaar alles, vooral op de grond gaan liggen huilen als er iets verboden wordt. Autoritjes zijn vreselijk, want mevrouw wil natuurlijk niet in de autostoel zitten. Alles wordt van de broer en zus afgepakt en o wee als ze het dan niet krijgt. Hoop dat 't snel voorbij is , want zo'n drama queen is best vermoeiend.
Oeh, herkenbaar allemaal. Alleen... is ons meisje al 21 maanden. Volgens mij zitten we nu op de piek. Nachten zijn een draaaama! Ze loopt al 9 maanden, maar gisteren ging ze ineens weer kruipen en brabbelen. "Klein babietje" zegt ze dan. Ik wil niemand ontmoedigen, maar kan die sprong zo lang duren..?
Ik kan me deze periode nog herinneren van m'n oudste. Toen heb ik serieus overwogen om fulltime te gaan werken, omdat ik hem 'niet zo leuk meer vond' God, wat vond ik dat vreselijk van mezelf. Ik was zo bang dat dit gewoon zijn karakter zou zijn. Gelukkig waaide het vanzelf weer over en is het nu weer het leukste joch op aarde
ik kan me die periodes nog zo goed herinneren van de anderen. Ons mannetje is nu ruim 15 maanden en is al anderhalve maand zo, behalve slapen dat doet hij gelukkig wel redelijk. De laatste dagen wat minder en hij is standaard wakker om 5 uur 'smorgens, maar dat is beter dan niet slapen. Slaan bijten en schoppen doet hij volop en ook zijn broers en zussen zijn niet veilig want hij mept er op los en pikt alles van ze af om dan met een big smile weg te kruipen. Als dit de 17 maanden sprong is heb ik nog even te gaan, want hij is nu 15 maanden
mevrouw is nogal wild haha. ze is verkeerd terecht gekomen met het spelen/klimmen.het is voornamelijk even afzien omdat ze net los liep en daar de hele dag druk mee was. maar alles wat ik hier lees.. poeh herkenning! Hier slaat ze heel verdrietig dr handje in dr gezicht als ze dr zin niet krijgt.. slaat dr hoofd tegen dr bank/je been of laat zich op de grond vallen. ook word ze agressief. trekt aan haren, slaat je in je gezicht of grijpt in je gezicht. ik vraag me af of het dr sprong is of frustratie van haar been.. vraag me af hoe lang het gaat duren aangezien ze nog geen 16 mnd is.
Wat komisch, dl speelt ook baby'tje! Die wilde vorige week zelfs melk in haar oude fles die ze uit babydoos had geplukt. Heeft een uur grijnzend aan lege fles lopen lebberen (erg komisch als je de achtergrond kent: Dl was fervent flesweigeraar).
Oh wat herkenbaar! Onze jongste is op het moment soms ook drama . Krijsen omdat hij zijn eten wil, nog harder krijsen omdat hij het niet wil. Vervolgens met zijn hoofd op de tafel, stoel, vloer bonken met soms een tand door zijn lip als gevolg. Aankleden cq uitkleden is een ware machtsstrijd en lopen wil hij ook niet. Het is vooral allemaal drama, drama en nog eens drama. Maar het kan ook gelukkig een heel lief en vrolijk kereltje zijn met een stralende lach...maar ja, als het dan niet helemaal gaat zoals hij wil....boem
Wat heerlijk die hherkenning te lezen zeg... Hier ook drama's: slapen, eten, verschonen. En sterk dat ze ondertussen zijn. En dan voel ik me ook nog de meeste tijd schuldig, omdat ik het soms echt lastig vind mijn geduld te bewaren en wel eens boos word. Hoe gaan jullie ermee om. Ik vind het echt heel lastig. Afleiden werkt namelijk ook niet denderend meer. En na de zoveelste gebroken nacht, speelt de moeheid bij mij gewoon ook een rol. Mijn geduld is dan soms echt ver te zoeken helaas .
mijne ook! Gelukkig kan mijn vriend iets geduldiger zijn. Maar als niks werkt sluit ik mezelf even buiten, tel tot 10 (of wat meer) en ga dan terug. Vooral als ze agressief is zet ik dr in de box en laat ik dr even