Hallo! Is er misschien iemand met een tip om een baby van 4 weken met reflux te laten slapen? Sinds vrijdag slaapt ons kleintje overdag heel erg slecht. Ik geef hem ongeveer elke 3 uren een fles van 100 ml zo'n 7-8 keer per dag. Hij blijft overdag gerust wakker tussen twee voedingen. Korte slaapjes wil hij wel, alleen bij iemand op de arm of tegen de borst omdat hij dan, denk ik, wat schuiner ligt en minder last heeft van zijn reflux. J. spuugt en hikt veel en ik had zaterdag een dr Brown's fles aangeschaft maar ook dit leek niet te helpen. Eerst had ik geen idee wat er met ons kleintje aan de hand was maar na wat onderzoek op internet en ons kleintje observeren kwamen we er achter dat hij veel symptomen van reflux had. Hij heeft namelijk last van de volgende symptomen: Rare geluiden tijdens slapen: - piepen - kreunen - brommen Overdag slecht slapen / bijna niet slapen Druk tijdens slapen: - trappelen met voetjes - zwaaien met handjes Soms tijdens fles uit het niets huilen Spugen na fles en tussen de flessen door Zuur ruiken Steeds speen willen maar snel loslaten Veel huilen hele dag Minimaal 4 keer de hik per dag Gulzig drinken Gister zijn we bij de HA geweest en we gebruiken nu 1 schepje JHBPM voor 100 ml voeding en het spugen is al een heel stuk minder geworden. Het probleem is dus dat hij overdag bijna niet slaapt. Hij slaapt dus alleen bij iemand. Aangezien vriendlief fulltime werkt zit ik de hele dag met J. in m'n armen of ligt hij tegen m'n borst. Ik vind het heus niet erg om met J. te knuffelen en dat hij lekker bij mij ligt maar over een hele dag wil ik ook wel eens heel even m'n handen vrij hebben en boven dat lijkt het mij ook niet heel goed voor J. zijn houding en kindjes van 4 weken hebben zo hard hun slaap nodig. Ik heb ook zijn bedje al schuin gezet maar dan zakt hij naar beneden of ligt hij helemaal scheef en valt niet in slaap. Inbakeren heb ik ook al geprobeerd maar dit vind hij helemaal niks! 'S nachts slaapt hij wel goed omdat hij gewoon helemaal kapot is van de hele dag. Is er iemand die dit herkent? Wat hebben jullie er aan gedaan?
Ik leg mijn zoon al vanaf 2 weken oud op zn buik en het bedje schuin. Maar hij was al wel heel sterk in zij n nek. Je kan proberen om het overdag te proberen als je erbij/ in de buurt en wakker bent.
Meneer van het cb is langs geweest en hij vond het goed dat hij 8x 100 ml krijgt. Daar zit dan ook een nachtvoeding bij.
Een draagdoek! Dochter heeft de eerste drie maanden enkel óp mij geslapen. Zonder die draagdoek zou ik gek geworden zijn.
Ik had inderdaad ook al aan een draagdoek gedacht maar kan ik hem daar bij wijze van een hele dag in dragen?
Op het moment dat het hier nog niet onder controle was (duurde twee weken) heb ik haar continu op mij gedragen. Die van mij vond de draagdoek afschuwelijk, dus dat werkte niet, maar in principe kun je gewoon de hele dag de draagdoek gebruiken.
Mijn zoontje is nu 11 weken en heeft hetzelfde. Kan overdag prima 8-12 uur achter elkaar wakker zijn, met soms een 'powernap' van 10 minuten. Vandaag bij de HA geweest op aanraden van het CB en we gaan beginnen met Omeprazol. Dat neutraliseert het maagzuur. Ik mag het vanmiddag ophalen bij de apotheek en ik hoop toch zo dat het werkt voor hem.
De HA zei gister dat ik het donderdag ook nog even op het CB moest bespreken. Hij heeft wonder boven wonder vanmiddag 3 uren geslapen in zijn bedje. Wel een paar keer goed moeten leggen omdat hij helemaal scheef lag door het matras wat omhoog staat maar dit was al een stuk beter dan de afgelopen dagen!
Waarom helpt de dr brown fles niet? Volg je onderstaande leefregels voor reflux al op? - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc). - zorg voor niet te veel prikkels. - geef je kindje vaker kleine porties per dag. - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt). - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt. - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt. - zorg dat je kindje goed boert. - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop. - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat. - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje. - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten. - sommige kindjes slapen liever op hun buik.