Hallo Meiden.. Na drie maanden huilen en vele onrust door de verborgen reflux, ging het met medicatie zo een vier weken goed. Zoontje sliep wat meer overdag en had 1 nachtvoeding. Hij sliep in nacht van 19:30 tot 2:30 dan een fles, en dan tot 7:00 voor de volgende fles. Sinds drie weken is het echter weer drama! Hij gaat om 20:00 op bed, om vervolgens weer wakker te worden om 23:00, 2:00, 4:00 en 8:00. En wil dan ook gevoed worden. Als het elf uur in de ochtend is heeft ie dus al vier flessen van 160 ml op (biedt hem 170 aan) Overdag slaapt ie max een uurtje. Naast de onrust kom ie dus ook boven de max van een liter uit. Als ik hem later op bed doe, komt ie ook gewoon om de 3-4 uur in de nacht voor voeding. Hij is wel tot voor kort 2 weken ziek geweest, met erge diarree, verkoudheid, hoesten. Heeft het daar misschien mee te maken? Wie kent dit en heeft tips? Wat doe je bijv. als jouw baby om acht uur op bed ligt en om tien uur weer wakker wordt? Ik begin een beetje moe te worden O ja, een speen helpt niet, die wilt ie niet. Hij zit momenteel ongeveer op 7 flessen van 160 ml met Omneo en JBPM, wat veel te veel is
Wat voor medicatie krijgt hij? Is dat nog steeds de juiste dosering? Heb je al gekeken of er tandjes aan zitten te komen? Ik had laatst ook opeens zo'n periode en toen waren daar opeens 2 tanden onder en 1 tand boven!
Hij krijgt 2 maal daags Losec 5mg. Ook al is ie zwaarder geworden, de dosering is volgens de KA juist. Al merk ik wel dat het de laatste tijd moeilijker wordt om het lepeltje met medicatie aan mijn zoontje te geven, hij lijkt het door te hebben en spuugt een deel weer uit. In een (medicijn)flesje of spuitje doen werkt niet. De korrels blijven achter. Ik denk niet dat er tandjes aankomen, ik voel nog namelijk niets.
Ja, Losec Mups zijn i.d.d. heel rot om te geven. Bij mij bleef er ook altijd wat in het spuitje zitten ook al trok ik nog wat extra water op.... Ik heb uiteindelijk Nexium gekregen van de ka, dat is super om te geven. Als hij niet alles binnenkrijgt kan het natuurlijk zijn dat hij toch last van het zuur heeft. Loop je ook bij de ka?
Het klinkt ook dat hij last heeft van de reflux. Als het zuur omhoog komt, slaapt hij natuurlijk niet en wil hij drinken om het te verlichten. Ik zou met dit verhaal naar de KA gaan en kijken of hij een ander medicijn voor kan schrijven of de dosering op kan hogen.
mijn zijn krijgt ook losec, hij krijgt het met een spuitje, eerst werkte dat ok niet met als bij jou en heb toen een ander spuitje gevraagd (een waarvan het spuit mondje groter is) bij de apotheek, gaat nu super goed.