De beruchte laatste loodjes deel II

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sientje, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoe dan ook..het wachten is bijna voorbij!!! ;)
    Hou nog even vol Sientje, het einde is in zicht.

    Jansen
     
  2. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi sientje

    Nou hopen dat de baby zich voor dinsdag aankondigd . Dan kan het lekker thuis . en dan word je wachten eindelijk beloond .

    sterkte

    yvonne
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Oooooh, echt spannend!! Ik hoop voor jullie dat het nog spontaan komt voor dinsdag! In ieder geval heel erg veel succes met de bevalling straks en wat een geweldig idee; volgende week om deze tijd heb je zeer waarschijnlijk je baby'tje in je armen, geweldig!!!! :D
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik hoop dat het nog een beetje te doen is voor je! Slaap je nog een beetje snachts? of ben je op van de zenuwen? Lijkt me wel een grappig idee dat je wel zeker weet dat het kindje binnen een week word geboren, hoe dan ook ;) Maar ik hoop natuurlijk het meeste dat het voor dinsdag geboren word. :D

    Ik had trouwens in de vorige topic al vermeld dat mijn buurvrouwtje met oud en nieuw uitgerekend was. En ze is 3 Januari bevallen van een jongetje; Joey. Dus het huis hiernaast is helemaal blauw versierd! :)
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ben ik weer even, vanochtend weer een CTG gehad, alles prima met de beeb maar nog geen activiteit wat betreft de weeën.
    Wel gisteravond een beetje slijm met een beetje bloed verloren en vanochtend ook, maar dat is hoogst waarschijnlijk een gevolg van het strippen van gisteren, dus nog steeds afwachten....maar goed wat Jansen ook al zegt het wachten is bijna voorbij ;) !
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En nu maar liters en liters bitter lemon drinken.... wil soms ook wel helpen.
    Of manlief nog een keer vastbinden ;)

    Succes en sterkte de komende dagen.
    Groetjes van Kiki
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Is slijm met wat bloed ook niet vaak de slijmprop zo vlak voor de bevalling...??
     
  8. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Veel succes Sientje, ik denk aan je!!
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    succes met de bevalling en vooral het wachten, hoop dat je je kleintje snel in je armen hebt.
    lijkt me moeilijk zolang wachten als D day voorbij is.

    groetjes Talia
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Zie dit nu pas :oops: wat lief van Marjon dat ze aan me denkt, hoe is t nu met haar??
    Doe haar de groeten terug, en zeg maar dat ze vaak in mijn gedachten is.
    Liefs,
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ja, dit kan wel de slijmprop zijn, maar heb het vanochtend nog even nagevraagd en dan kan het zijn dat de bevalling inderdaad snel begint, maar het kan ook nog wel weken duren dus ik moet me er niet aan vast houden dat het al te veel betekent zei de zuster.
     
  12. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    heel veel sterkte de komende dagen en dat je maar snel mag gaan bevallen,ff een vraagje wat is strippen eigenlijk heb er nog nooit van gehoord.
    groetjes jacky
     
  13. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Sientje , hoop voor je dat het nu toch snel gaat beginnen voor je .

    Strippen betekend dat ze je vliesen breken .
    Normaal gebeurd dit spontaan , maar ze breken ze ook wel met een staafje met een heel klein inimini haakje om de bevalling op gang te helpen .

    Groetjes Joyce
     
  14. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    HUH?

    Strippen wil volgens mij zeggen dat ze het wat losser maken onderin
    Maar niet dat ze de vliezen breken hoor...
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nee klopt strippen is NIET het breken van de vliezen, strippen betekent dat je vk via de vagina je baarmoedermond ingaat en probeert deze wat soepeler te maken door het als het ware los te masseren hiermee hopen ze de rijping van de baarmoeder wat sneller door te laten zetten.

    Het breken van de vliezen wordt pas gedaan bij het inleiden van de bevalling in het ziekenhuis.
    De staafjes die jij bedoelt zijn denk ik de Dilapanstiftjes deze worden ook gebruikt om de baarmoeder te laten rijpen door ze vaginaal in de baarmoeder in te brengen maar ook dit gebeurt eigenlijk alleen bij het inleiden.
     
  16. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ja zie je wel, ben bij me jongste drie keer gestript zonder resultaat dat wel. Maar heb geen wateroverlast gehad.

    En bij het inleiden hebben ze inderdaad bij een paar centimeter ontstluiting mijn vliezen gebroken.

    Sarina ik wil je nogmaals heel veel succes wensen, en hoop voor jouw dat het strippen wel wat doet!!
    Dus kleine baby van Sarina kom er nu maar uit! Wij willen je ook heel graag zien :)


    Hou je het zelf nog vol Sarina?
     
  17. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ow , nou sorry voor de foutieve info dan :oops:
    Dit is wat ze bij mijn eerste bevalling gedaan hebben , en dat noemde ze dus strippen .
    Vandaar mijn antwoord :oops:

    Groetjes Joyce
     
  18. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Jawel hoor Petra aftellen naar dinsdag, meer kunnen we niet doen en maar hopen dat het stiekem toch eerder komt.
    En op dit moment voel ik me mega opgefokt maar das een ander topic ;) http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

    enne Joyce, maakt niks uit hoor, zo leren we allemaal iets van elkaar!

    groetjes,
     
  19. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Succes daar, en hopelijk nog op naar een spontane bevalling. En zo niet dan is ook bijna de tijd daar dat jullie je nieuwe wereldwondertje mogen begroeten!

    Liefs Carry
     
  20. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Gelukkig wel :)

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina