Hallo allemaal, Ik moet vanaf maandag insuline gaan spuiten ivm zw.sch.suiker. Daarnaast heb ik BI, misselijkheid en veel harde buiken, ik werk dan ook al 2 dgn in de week ipv 3. Nu begreep ik dat bij insuline spuiten je sowieso wordt ingeleid bij 38 wkn. wie heeft hier ervaring mee! Klopt het en hoe ging het inleiden? Hij had het voor de insuline al over 38/39 weken.
Ik heb geen insuline hoeven spuiten omdat wij het met dieet goed in de hand konden houden. Daarom ben ik ook pas met 40+4 ingeleid. Mijn schoonzusje is inderdaad ook met 38 weken ingeleid, maar dat kwam mede omdat ze op het laatst iets 60 eenheden per dag liep te spuiten. Haar dochter was op zich geen "dikzakje". Maar ook ik werd iedere keer er op gewezen dat wanneer onze dochter te zwaar zou worden dat ik op vanaf 38 weken kon worden ingeleid.
Ik spuit ook insuline en de datum voor het inleiden staat al vast....... op de 20e wordt er begonnen, dan ben ik dus precies 38 weken. ?Bij ons in het zkh is het protocol dat je dus met 38 weken ingeleid wordt en dat heeft als reden dat die laatste 2 weken geen winst meer is voor de baby je hebt alleen maar meer kans op complicaties. Zoals ik heb begrepen, gaan ze de woensdag ervoor kijken (inwendig) als de boel al aan het verweken is, zo ja dan worden de vliesen gebroken, zo nee dan gaan ze met tabletjes de boel proberen te laten verweken. Dat kan wel een paar dagen duren.......
Bij mij staat op het schema van het ziekenhuis dat ik uiterlijk met 40 weken ingeleid word. Als ik de suiker onder controle heb met de insuline... Maar eigenlijk hoop ik ook dat het iets eerder wordt (als het tenminste zonder evaar voor de kleine is!). Het lijkt bij ieder ziekenhuis dus verschillend!
Weet iemand hoe dit in het UMCG gaat? Ik weet pas een week dat ik zwschapsdiabetes heb en kijken het eerst nog aan hoe het gaat.. Waardes zijn goed. Als je waardes goed blijven groeit de baby dan ook sneller? Of is dat vooral als je veel vaak te hoge waardes hebt?
Hilse, volgens mij is het zo dat als jij je waardes goed kunt houden met alleen een dieet, dan groeit je kind minder snel......... Ik had mijn waardes vaak wat hoog (niet extreem hoor) of ik zat tegen de toegestande waarden aan en toen blek echt dat de beed ruim 3 weken voor lag op de groei. Daarom wordt je gewoon goed in de gaten gehouden en zul je meerdere groeiecho's krijgen.
Oke thanks! Ik heb volgende week nog een afspraak zal dan ook weer even vragen.. Blijft een beetje ongrijpbaar!