de beste/handigste zoogcompressen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door hanna76, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wie kan mij advies geven welke zoogcompressen het beste/handigst zijn?

Ik heb nu al vast één doosje van de Etos hier in huis. Ik zag dat daar een plakstrookje op zit. Dat leek me wel handig.

Maar volgens mij heb je wel meer zoogkompressen dan één zo'n doosje nodig, dus mijn vraag is dus: wat zijn de beste zoogcompressen? Dan kan ik namelijk alvast gaan inslaan! :rolleyes:

Ik ben nu trouwens 35 weken zwanger.

Groetjes!

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik had een goedkoop doosje van de Kruidvat gekocht, maar ik heb ze nauwelijks (misschien een stuk of 6) gebruikt omdat mijn borsten snel zindelijk waren. Misschien is het handig om even af te wachten hoe het bij jou is voordat je er meer aanschaft.

Wat me wel opviel is dat die van de kruitvat niet zo handig zijn als je tepelkloven hebt want bij mij plakten ze heel erg aan mijn tepels en het losmaken was geen pretje.

Als je er inderdaad meer nodig blijkt te hebben is het misschien een idee om uitwasbare compressen te kopen (lilypads?), maar daar weten de andere dames vast meer over.

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik gebruik de compressen van natusan...een van de zeer weinige zonder plastic er in...want dat gaat broeien! man stelletje zweterige tieten krijg je ervan :confused: ;) in het begin zeker een doos per week...nu veel minder maar durf nog niet zonder :rolleyes:

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb altijd de katoenen compressen van avent gebruikt. Na een paar keer wassen, vond ik ze ideaal.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Eerst gebruikte ik altijd wegwerp-pads, maar toen vond ik ineens toch ergens uitwasbare pads, van Pur. Ik woon trouwens niet in NL en dat ze hier uberhaupt al compressen verkopen vond ik een verrassing.
    Je moet inderdaad even afwachten of je (ook) veel melk hebt: "zindelijkheid" is hier erg ver te zoeken, zelfs na een paar maanden (ben gister tijdens het voeden weer 2 keer door een compress heen gelekt (je kleintje drinkt aan de ene kant, maar de andere kant zit ook vol en begint te lopen als de melk toeschiet), shirt nat, etc.).
    Ik zweer nu bij uitwasbare pads: ze zijn een stuk dunner en je zit ze minder goed onder een tshirt (nou goed, in NL draag je nu geen t-shirts denk ik ;) ). Het is ook een stuk goedkoper (voor 16 wegwerppads, 8 paar dus, betaal ik hier 2 euro, weet niet hoe duur het daar is). Das duurder dan luiers... ;)

Uitwasbaar of wegwerp: het blijft een kwestie van regelmatig verwisselen anders krijg je genante vlekken ;)

6. Niet meer actief

Hier 2 totaal niet zindelijke borsten en de padjes zijn bijna niet aan te slepen!
    Ik had eerst wegwerp padjes van de Etos maar vond dit helemaal niets, ze verschoven steeds (ondanks de plak strip) en vaak lekte ik er gewoon langs.
    Nu heb ik uitwasbare en deze zijn top!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier ook lekkende meisjes... Ik heb ze allemala gehad, van Heltiq, de Hema, de Etos tot de uitwasbare van Avent. En daar ging ik allemaal bij de eerste voeding al doorheen aaargh! En nu heb ik ze van Natusan en ben ik niet 1 keer doorgelekt, helemaal top!

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    De eerste voeding in de ochtend, daar verspeel ik ook geen schone compressen aan. Dat vang ik op in een handdoek of zo, kga daarna toch douchen. ;)

9. Vlinder84

Oh gat, hebben jullie trouwens niet onwijs melkverlies in de douche of het bad? Ik lijk helemaal leeg te lopen dan haha en in de douche is het niet zo erg, maar in bad lig ik dus in mijn eigen melk te badderen... Cleapatra zweerde dan wel bij ezelinnenmelk, maar of mijn huidje ook zo zacht wordt van mijn eigen melk (neehee ik ben geen ezel voor ik daar flauwe grapjes over krijg ;) ) is nog maar de vraag haha!

10. Niet meer actief

Meid, de douchestraal is niets vergeleken bij wat er tijdens het douchen uit mijn tepels komt :rolleyes: ;)

Trouwens, waar zijn de zoogcompressen van Natusan te koop? Ik zocht deze namelijk maar de Etos/kruidvat verkoopt ze niet?

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier altijd pads van Natusan (en ik geloof etos eigenmerk) gebruikt. Ik vond ze prima! Maarja dat is natuurlijk 'al' weer een jaar geleden, weet niet of ze verbeterd/verslechterd zijn in de tussentijd ;)!

Vlinder,
    Ja hoor! Hier vaak genoeg gehad ;)! Leeglopen onder de douche, vorige week trouwens zomaar ineens ook weer een keer :confused:! Je zou even kunnen voeden/kolven voor je in de douche gaat, als je het zonde vind van je melk. En anders krijg je er misschien idd wel een zacht huidje van ;)! Dat lekken in de douche is hier trouwens gestopt toen mn borsten zindelijk waren ;)!

12. Vlinder84

Ik heb die van Natusan bij ons in de apotheek/drogisterij gekocht. Je kunt bij andere drogisterijen kijken? Misschien heeft DA ze?

Bolbuikje, nee hoor vind het niet zonde. Is eigenlijk wel lekker want ik mag het maar weer kwijt zijn ;) Maar in bad is het wel ranzig, dus dat doe ik maar even niet.

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    bij ons heeft de DA ze niet en de etos en kruidvat juist wel :rolleyes: zal je net zien.

Die warme straal heé...heb aardig zinnelijke borsten maar tijdens het douche en in bad krijg ik spontaan een toeschiet reflex....met de melk drup...drup...drup :D

14. lee74

lee74 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb ze hier ook allemaal uitgeprobeerd. Bij mij lekte de meeste heel snel door. Vooral die van e etos waren echt niks. Ik zweer nu echt bij de zoogcomressen van medela! Ze zijn niet bij de drogist te koop, maar wel bij prenatal of een thuiszorgwinkel. Ik heb veel last van lekken, maar me deze compressen lekt het echt nooit door! En ze zijn wel wat duurder, maar ik hoef ze dan ook maar 1 keer per dag te wisselen in tegenstelling tot de goedkopere die ik na elke voeding zeiknat kon weggooien.

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb ook bijna alle merken gebruikt, maar lekte door alles heen... het heeft heel lang geduurd voor ik zindelijke borsten heb en zelfs nu heb ik nog vaak een 'ongelukje', dus als ik buitenshuis voed, gebruik ik nog steeds pads, anders zit ik daar maar weer met een mooi kringetje op mijn shirt :)

In het begin had ik twee dozen pads per week nodig, gelukkig verminderde dat wel snel.

Ik heb 12 wasbare van Avent, maar zelden gebruikt omdat ik daar zo doorheen lekte, zelfs twee pads voor een borst had geen zin.

16. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ik zweer op Natusan. Die blijven niet alleen het droogst, maar ook de pasvorm vind ik ideal. Ik heb veel huismerkpads geprobeerd maar alleen die van Natusan blijven bij mij echt goed zitten.

Op het CB kreeg ik trouwens de tip om overtollige melk in het badje voor mijn kleintje te gooien. Hij heeft nogal last van droge huid en eczeem en moedermelk schijnt daar erg goed tegen te helpen...

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ook mijn borsten zijn nog steeds niet zindelijk. Ik gebruik de "koffiepads" van de Hema. Bij mij lekt het vooral als mijn meisje aan de ene borst drinkt, dan loopt de ander. Ik heb ze ook wel van Kruidvat geprobeerd, maar die vond ik niks.
    Ik kreeg als tip van de kraamhulp, dat als je tepelkloven enz hebt, je daar een beetje moedermelk overheen moet deppen. Dus niet je borsten wassen na de voeding. Dan heelt het sneller.
    Die moedermelk van ons, wat een wonderspul. Moeten ze gewoon verkopen bij apotheek. Goedkoper dan zalfjes en cremepjes tegen droge huid en kloven!

18. lee74

lee74 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha, ja inderdaad! Het is ook niet voor niets dat ze het 'het witte goud' noemen :) Waar het al niet goed voor is!

19. Alita

Alita Niet meer actief

Kruidvat vindt ik erg goed!
    Lek ook wel niet..... alleen soms s`morgens.

20. ik vind het eigen merk van de DA heel erg goed

Deel Deze Pagina