de beste/handigste zoogcompressen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door hanna76, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook eigen merk van de DA. Die zijn wit en schijnen bij mij minder door. Heb ze ook van het kruidvat geprobeerd maar vond die veel te stug en schuurde teveel. Gelukkih zijn mijn tepels zindelijk ;)

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Bij mij lekte alles door en dan ook alles. De enige pads waar ik niet bij doorlekte en die op zijn plaats bleven zitten waren Jippies. Grote pads, heel dun en hetzelfde spul erin als in Pampers. Ze absorberen als een gek en worden heel zwaar maar lekken echt niet door! Nadeel is dat ze wel duur (4,99) zijn maar je hoeft minder vaak te wisselen. Ze zijn trouwens apart per stuk verpakt in een plastikje dus ook makkelijk mee te nemen.

Ik heb nog 2 nieuwe dozen staan maar heb er niks meer aan, kben vorige week gestopt met borstvoeden ;) .

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik ben erg tevreden over de pads van het kruitvat! Deze lekken bij mij niet door en ik vind ze ook goed van prijs! De wasbare van avent lekken wel door bij mij! Vorige week trouwens actie bij kruitvat (2 kopen 1 gratis)!

4. loveable

loveable Lid

12 aug 2007
    22
    0
    0
    Ik heb overdag altijd de lillypads! Super die dingen! Werken prima! En 's nachts had ik Natusan, ideaal lekte meestal niet door! Ik kon ze gewoon bij AH halen!

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb bijna alle eigenmerk wel geprobeerd maar niks was goed genoeg. bleef doorlekken!
    nu gebruik ik al een tijd de natusan en die vind ik echt het fijnste!
    heb ook lillypads liggen maar dat was een miskoop voor mij. Heb ze snachts gedragen, dacht lekker zonder bh maar toen werd ik in een nat bedje wakker... die dingen dus toch losgelaten en alles onder de melk...
    overdag heb ik ze ook weleens gedragen maar als dan tijdens het voeden mijn andere borst begint te lekken houden ze dat ook niet lang tegen. Ik zou ze dus niet aanraden, maar misschien als je borsten zindelijker zijn als de mijne, dan zou het best eens een uitkomst kunnen zijn..

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

wasbare ;) die nemen stukken meer op dan de wegwerp! en voordeliger.
    ls je ze van wolkoopt heeft het ook nog voordelen wat betreft bacterien, maar dat ben ik ff een beetje kwijt hoe dat zat :p

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik vind die van AH eigenmerk erg fijn!

8. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Dozen en dozen van die compressen zijn er hier doorheen gegaan! Natusan, Etos en AH merk. Met 10 maanden hield het lekken pas op. Nu baby twee onderweg is heb ik alvast wasbare zoogcompressen gekocht. Want 2 a 3 dozen per week x 9 maanden = een heleboel!
    Daar wil ik mijn geld niet meer aan verspillen.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik vind die jippies ook heel fijn (bij de thuiszorg gekocht) Ook van Lansinoh geprobeerd en die waren ook heel prettig.
    Gebruik nu natusan(bij de AH gekocht) maar die blijven nogal plakken met het gevolg dat ik van die fijne wondjes heb.
    Ik gebruik er nu heel veel vanwege spruw, maar als dat over is wil ik over op zijde compressen. die schijnen echt geweldig te zijn.

10. melanie faber

23 dec 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Vooral 's-nachts...heb dan dubbele 'poffertjes'. je kan dan ook niet meer slapen.
    Heb enorm veel melk, het spuit soms gewoon in dr mondje...Jasmijn groeit erg goed....dat wel! :D

11. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook, mijn zoontje verslikt zich nogal eens en dan laat hij los en kijkt hij me zo boos aan van wat doe je nou! en dan spuit het zo in zijn gezichtje... moet er altijd wel om lachen ;)

12. lee74

lee74 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    haha, ja klinkt herkenbaar :)

13. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik gebruik die van de hema, heb er in het begin erg veel nodig gehad, borsten lekten erg vaak, heb ze nu nog zelden nodig maar bij een tweede koop ik herbruikbare. Zonde eigenlijk van al die gekochte dozen.

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ~Ik heb die van Natusan geprobeerd... ik vond het een ramp... plakken steeds aan mijn tepels :( doet gewoon pijn om ze eraf te halen...

Ik ben gister om 16.00 nog vlug naar de AH geweest en heb het laatste doosje AHpads meegenomen... deze plakken niet en vangen alles op :D

15. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mocht er toevallig iemand in (de buurt van) Amersfoort wonen, ik heb nog zo'n 5 doosjes over, Kruidvat en Etos enzo, die wegwerp. Ze staan hier niks te doen, dus wie ze wil hebben mag ze komen halen hoor :)

Ik heb dus altijd die wegwerp gebruikt, ging prima.

Deel Deze Pagina