De beste (moeder)fiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kaatje92, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Onze dochter is alweer 4,5 maand oud. Mijn vriend en ik zijn ons inmiddels aan het oriënteren op de beste/handigste moederfiets. Welke fiets raden jullie aan? Waarom? En in welke prijsklasse valt de fiets?

    Alvast bedankt!
     
  2. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Niemand?:cry:
     
  3. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ik heb een Gazelle Heavy Duty NL. Geen echte moederfiets qua instap, maar is wel heel geschikt om meerdere kinderen op te vervoeren. Ik heb een voor- en achterzitje van Yepp. Het transportgedeelte is een stukje naar voren gezet door de fietsenmaker, maar er kan nog wel een fietskrat op staan.

    Ideale fiets!
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  4. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Oehh en een dubbel standaard zie ik! Dank je!
     
  5. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik heb nog geen idee! Zodra onze uk zelfstandig gaat zitten wil ik het zitje uitproberen op mijn oma fiets. Vind t zo zonde om een speciale, dus dure, mamafiets te gaan kopen. Komt ook omdat wij alleen recreatief fietsen hoor, dus niet zo vaak. Voor iemand die de fiets standaard gebruikt is t weer anders natuurlijk. Maar ben alsnog wel benieuwd naar ervaring van anderen hierbij. Is het echt zoveel fijner, een mamafiets? En welke dan inderdaad?
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn oudste ging direct achterop zodra hij kon zitten. Ik vind dat veel veiliger voor mijn gevoel dan voorop.
    Toen kwam de tweede en de eerste kon nog niet zelf fietsen. Toen heb ik een moederfiets gekocht, een Cortina Roots, toen moest dochter dus wel voorop. Ik vond een moederfiets toen wel heel fijn, omdat ik het al helemaal niks vind, dat stoeltje aan het stuur. Met deze fiets had ik genoeg ruimte tussen zadel en stoeltje.
    Maar voor een eerste kindje zou ik zelf niet zo snel een moederfiets kopen. Een dubbele standaard is wel ideaal, ik kon 2 kinderen op de fiets zetten, en dan ook de buggy nog bevestigen. Hij stond erg stevig.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb een Batavus mambo deluxe
    Koste ongeveer 600 euro.
    Hele fijn fiets :)
    Mijn vriend pakt ook altijd mijn fiets als die de kans krijgt.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  8. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ja, dat is echt heel handig en ook een stuurslot!
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  9. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Super!
     
  10. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ja, die heb ik ook gezien! Aanrader dus?:)
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    absoluut!
    Fietst heel fijn en is heel stevig.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  12. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Ik heb een gazelle miss grace. Aangepast door transpoststuk wat naar voren te plaatsen en een bagagedrager erop.

    Hiervoor had ik een Batavus Mambo deluxe. (gestolen) Maar ik vervloekte dat ding. Vreselijke fiets vond ik het. Niet vooruit te branden.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.872
    7.817
    113
    Amsterdam
    Ik vind het om met kinderen erop te rijden prima te doen. Maar In mei ga ik met m’n fietsenplan weer een hele andere fiets kopen. Ik noem het mijn tank, ding is loeizwaar en ik n verhouding niet vooruit te branden.

    als tip idd dubbele standaard maar zou er ook naar kijken dat het wel een wat lichte fiets is. Ik heb van bovenstaande echt spijt gekregen. Ik zelf ben te klein voor een zgn mama fiets en toen was dit naar mijn idee de beste andere optie. Echter denk ik nu dat een mamafiets niet iets noodzakelijks is. Vooral kijken wat voor stoeltje wil ik past die erop en een dubbel standaard is wel behoorlijk handig, maar die kan op elke fiets wel gemonteerd worden.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  14. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Tja, daar heb ik geen last van, dus ook niet over nagedacht. Lijkt me een goede tip dus voor TS om lengte en spierkracht mee te nemen in haar overweging.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  15. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  16. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.470
    2.304
    113
    Is een bakfiets geen optie voor je? Voor mijn gevoel veel veiliger omdat je daarmee niet snel kan omvallen. Daar kan je trouwens nu ook al een maxi Cosi in bevestigen op deze leeftijd dus dan hoef je niet meer te wachten tot ze echt goed kunnen zitten
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  17. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dan wordt het al snel een elektrische bakfiets, omdat ik veel verhalen heb gehoord dat het met een ‘gewone’ fiets heel zwaar fietst. We fietsen ook nogal veel in het voorjaar/de zomer en dan vind ik een bakfiets niet zo praktisch.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  18. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb een Gazelle Bloom. Nieuw prijzig, maar ik heb hem van mp, dus goed te doen en zeer blij mee.
    Bij onze oudste had ik geen speciale moederfiets, gewoon zitje op mijn huidige fiets gezet (Gazelle Orange). Ging op zich prima, alleen was het krap opstappen met zitje voor, deed dat meestal op de 'mannenmanier'. En fiets ten alle tijden vasthouden.
    Toen de tweede er was dus de moederfiets gekocht, want met 2 zitjes kon ik niet meer opstappen en het was te onstabiel. Nu zeer blij met stuurslot en dubbele standaard. De fiets is wel zwaar, maar daardoor ook stabiel en ik vind m niet perse veel zwaarder fietsen dan de fiets die ik daarvoor had. Merk het alleen als ik hem moet tillen, op fietsendrager bv, dat hij wel flink wat weegt. 7 versnellingen en naafdynamo zijn ook zeer fijn.
    Nu zwanger van nr 3 nog geen enkel probleem met buik en opstappen of onstabiel voelen. Hoop tot het end te kunnen fietsen. Fietskar erachter gekocht. Trapt dan wel zwaarder, maar de fiets kan het prima hebben.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  19. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    648
    382
    63
    Ik had ook een moeder fiets. Batavia mango de luxe. Op zich fijne fiets. Maar niet voor mij. Gaat best zwaar. En ik vind een kind op de fiets erg kwetsbaar. Dus ik heb voor een bakfiets gekozen. Waarom vind je een bakfiets niet zo praktisch? Mijn man en ik fietsen ook veel samen. Hij op een gewone fiets en ik op de bakfiets of andersom. Het is voor boodschappen ook ideaal.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  20. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dank je! Ik had de gazelle bloom ook gezien, maar vond die echt wel te duur. Kan weleens kijken op marktplaats wat het aanbod is.
     
    1Hanneke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina