De beste (moeder)fiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kaatje92, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik heb het een keer geprobeerd, maar toen vond ik het niks. Voor lange afstanden misschien te zwaar? Of heb je hier andere ervaringen mee?
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik had m voor 275 geloof ik... Incl voor en achterzitje. Alles prima werkend. In die 3 jaar alleen een keer banden moeten vervangen en ketting spannen, maar fiets ook veel.
    Ik vond in dit geval een goed merk tweedehands een betere keuze dan een goedkopere fiets nieuw.
    Succes met de zoektocht!
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  3. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Ik heb een Cortina U4 transport fiets met 7 versnellingen en een gazelle cabby bakfiets.

    Beide bevallen erg goed. De bakfiets fietst lichter dan de transport fiets.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  4. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Bedankt!!
     
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Bakfiets for life man!
     
  6. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    :roflmao:
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.715
    113
    Ik had de Gazelle Bloom, super fijne fiets, Alleen de standaard was prut, maar dat is al een heel wat jaar terug, dus hebben ze vast aangepast. Ik zou nu kiezen voor een gazelle of cortina.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  8. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Ik heb cortina U1 al 5 jaar. Logge fiets, maar ik kan er dankzij versnellingen prima met een 2.5 jarige en 5-jarige op rond fietsen. Ook langere tochten over heuvels.
    Daarnaast hebben we 3-wielbakfiets voor korte afstanden.
    Ik zou achteraf gezien altijd een electrische 2-wiel bakfiets hebben genomen. Dan had ik daar alles mee kunnen doen. Dat vind ik nu te duur aangezien oudste ook al vaak zelf fietst.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  9. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Ik fiets al 9 jaar op een witte bsp metropolis. Daarvoor een lompe moederfiets gehad, wat een onding. Dit is mijn tank, superstevig, bij de jongste de voordrager naar voren laten zetten met extra lange bouten zodat er ruimte was voor voorstoeltje en windscherm. Toen paar jaar achterzitje van bobike gehad en nu een zitje waarbij hij met zijn voeten in de fietstassen zit. Ideaal, hoefde niets aangepast te worden En als hij niet achterop zit heb ik gewoon mijn fietstassen ter beschikking.
    3 versnellingen en gewoon een simpele terugtraprem.
    Kostte toen geloof ik 500 euro
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Hier ook een gazelle bloom en ook super tevreden. Ik had hiervoor een kapitein madre bij de makro gekocht, wat een verdriet ding was dat. Daar is de gazelle bloom echt goed te hanteren bij.

    Ik fiets er ook mee naar mn werk (zonder zitje) en met 7 versnellingen fietst dat prima.

    Bij de fietsenmaker hebben we van de week een bagageverlenger er op laten zetten en twee grote fietstassen alleen dan moet je wel even rekening houden dat t gewicht erachter ff dubbel telt dus niet net als ik vanmiddag een paar flessen drinken en een paar pakken melk meenemen er in en dan nog 5kg aardappels. Mn man was gelukkig mee dus die heeft mn dochter aan de hand mee naar huis genomen en ik liep met de fiets aan de hand want die klapte dus achterover door t gewicht. Ging net goed.

    Maar denk dat je dat kan voorkomen door hetzij geen fietstassen te hanteren maar bijv fietskrat voor, hetzij je achterzitje op zo'n stang boven je bagagedrager te hanteren. Wij hebben een urban ikki stoeltje, super fijn ding maar niet voor boodschappentassen achterop ook niet met een verlenging van je bagagedrager :)
     
  11. Dana1989

    Dana1989 Bekend lid

    1 apr 2014
    752
    403
    63
    Hier ook een Gezelle Bloom. Ik heb de fiets via marktplaats gekocht paar jaar geleden. Ben er echt heel blij mee. Fietst erg licht ondanks dat het wel een zware is in gewicht.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  12. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.936
    462
    83

Deel Deze Pagina