De beste wandeltijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jen30, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Dit herkennen jullie vast allemaal als kersverse moeders... al weken doe je 'iets' het zelfde en ineens denk je; 'doe ik dat wel goed'.
    Dat heb ik nu ineens over de wandeltijd.
    Wandelen met mijn dochtertje vind ik heerlijk, ze is 12 weken oud. Het eerste halve uur is ze wakker en dan valt ze heerlijk in slaap.
    Om 11 uur krijgt ze een fles en dan gaan we meestal om 11:30 weg. Ze valt dan rond 12:00 in slaap en slaapt dan 2 tot 2,5 uur. Zolang ze slaapt blijf ik meestal lopen want zodra je thuis komt en je zet de wagen stil... tadaaa :( brullen geslagen en krijg ik haar nooit meer in slaap.
    Nou vraag ik mij dus gewoons eens af wanneer jullie gaan / gingen wandelen met een baby van 3 maanden.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wanneer ik er zin in had. Ik heb daar nooit zo hard over nagedacht eigenlijk.

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal tussen de voedingen in, dan maakte het niet uit als ze wakker werd. Maar heb ik ook een kindje wat sowieso weinig sliep.
    Of in de draagzak, dan kon ik zelf m'n rondje bepalen en sliep ze thuis gewoon verder terwijl ik een beetje kon rommelen.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Zo! Dus jij loopt zo'n 2,5 uur lang? Hihi knap hoor.
    Ik wandel wanneer ik wil. Ik heb er geen bepaald tijdstip voor.
    Als mijn zoon in slaap valt, en ik kom thuis, kan ik hem gewoon overleggen in zijn bedje. Dat scheelt een hoop..

5. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ja de muren komen op me af thuis :) En zo compenseer ik mijn gesnaai haha..

Heerlijk dat je je zoon kon overleggen!

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wanneer ik zin heb en wanneer t mij uitkomt :)

7. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Onze kleine man sliep nooit in zn bedje de eerste maanden, altijd krijsen. Dus ik ging juist wandelen wanneer hij moe was en hopen dat hij dan in slaap viel. En maar blijven lopenlopenlopen inderdaad ;) Vaak meerdere keren op een dag en dan afgewisseld met de draagdoek. Maar toen was het ook lente!

8. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik geloof dat ik het vraag omdat ik altijd bang ben dat ze gaat huilen :(

9. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de oudste hebben wij ook veel gewandeld, dat was op veel momenten de enige manier om haar te laten slapen. De ene keer kon ik haar makkelijk overleggen de andere keer hetzelfde als bij jou. Dat werd wel beter naarmate ze wat ouder was, dan kon ik haar zelfs een pyama aandoen en in bed leggen zonder haar wakker te maken. Tot ze ineens besloot helemaal niet meer in de kinderwagen te gaan slapen en het wandelen een tijdje 1 groot drama was want ze wilde niet meer in de wagen zitten.

Met de jongste wandelen we een stuk minder. Dit komt ook omdat hij vrij onrustig is en vermoedelijk (verborgen) reflux heeft. Als we dus gaan wandelen geeft hij sneller over en dat willen we juist vermijden.

De beste tijd om te wandelen, vond ik, met de oudste toen was na een voeding. Dan konden we een eind lopen en zij een tijd slapen, maar waren we toch op tijd weer thuis voor de volgende fles. Onderweg een fles geven deden we nooit omdat ze in een heel rustige omgeving moest drinken anders was ze onrustig. Leek me niet handig om dan in een druk winkelcentrum een fles te geven bijvoorbeeld.

Ik heb het daarom in het begin ook veel gepland met wandelen, maar later werd ik daar makkelijker in omdat je toch bepaalde afspraken hebt die niet echt goed in je schema passen op dat moment maar toch door moeten gaan. Dan moet je wel, ik kon er op een gegeven moment niet altijd rekening meer mee houden. En dat voelde stukken beter, veel relaxter.

Bang zijn dat ze gaan huilen had/heb ik ook. Met de eerste veel meer als nu, maar alsnog hoop ik altijd dat geen van twee gaat huilen. Met de oudste heb ik daar al minder last van. Toen zij klein was werd ik altijd zenuwachtig als ze buiten ging huilen, maar na een paar keer dat meegemaakt te hebben maakte ik me er steeds minder druk om wat mensen ervan vonden. Je wordt er echt makkelijker in, ja mijn kind huilt wel eens, ik probeer te doen wat ik op dat moment kan om iedereen weer vrolijk te maken maar lukt dat niet dan houdt het op. Nu zie ik wel eens stellen lopen met een baby die huilt en ik zie aan ze dat ze hetzelfde gevoel hebben als ik toen had. En ik vond dat zó erg, dat mensen aan me konden zien dat ik zenuwachtig werd van hun blikken. Want kijken doen de mensen toch, en dat voelde ik! Daardoor liep het op zulke momenten helemaal de soep in, tot ik leerde te ontspannen en niet te denken aan de mensen om me heen.

Door schade en schande wordt men wijs toch? :D

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Jeetje wat wandel je lang!

Om 11.00 slaapt dl, wanneer ze wakker word even spelen, dan is ze moe en ga ik wandelen.

Dit doe ik zodat ze rustig blijft in de kinderwagen, anders gaat ze na 10 min al brullen. In wagen slaapt ze niet zo heel goed, dus thuis weer wat drinken en slapen.

11. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Mijn dochter sliep weinig tot niet in de wagen, maar genoot wel van een wandeling. Ik wandelde dus meestal juist voor een fles, bijvoorbeeld als ze iets te vroeg wakker was.

12. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    De namiddag! Ik wandel bijna elke dag rond een uur of vijf, dan is dl errug moe, te moe om in slaap te vallen. Van zo'n lekker wandelritme valt ze vaak toch even in slaap en is ze niet oververmoeid voor ze haar avondslaapje in gaat.

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij gaan wandelen een halfuurtje na haar voeding ongeveer
    Ze slaapt dan en als we terug thuis zijn slaapt ze verder
    Ze is nog nog maar 2 weken oud, is waarschijnlijk wel een verschil met een baby van 3 maanden qua wakker worden/huilen enzo :)

14. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik ga vaak weg als hij Bijna moet gaan slapen zodat hij zijn slaapje dan in de wagen kan doen. Hij is 5 maanden.
    Als ik kort weg moet ga ik meestal in de ochtend(korter slaapje)
    Gaan we winkelen of iets langer van huis ga ik meestal
    begin van de middag(meestal langer slaapje)
    Hij slaapt nog goed in de kinderwagen en maxicosi over t algemeen!

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ga ik het liefst na die fles ongeveer.
    Maar ik vertrek meestal ruim een uur er na (afh van het weer uiteraard).
    Verschonen, flesje, even bij mij liggen om uit te buiken, daarna mag ze wat 'spelen' in de box.
    Als ze moe wordt leg ik haar in de wagen en gaan we weg.
    Meestal slaapt ze die tijd niet zo lang.
    Ze slaapt in de ochtend redelijk, in de wagen ook en in de middag prima, soms wel 2-3 uur!
    In de ochtend en loop vd middag leg ik haar dus in bed.

Jen, hoe gaat t verder? Ons topic is helaas gesloten zag ik vd week. Was benieuwd naar Hoe het met de 'feestkindjes' ging!

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Tussen de voedingen ging ik bij de oudste, net wanneer het uitkwam. Bij de jongste ging ik altijd in de ochtend of halverwege de middag op die leeftijd. Toen zat ik met het middagslaapje van de oudste.

17. Tipseltje

Tipseltje Lid

9 mrt 2014
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    herkenbaar dat je daar over nadenkt, ik had dat ook! Mijn zoontje is 3,5 maand. Als hij te vroeg wakker is en niet meer wil slapen en ook nog geen tijd voor fles, dan ga ik wandelen. En anders na de fles even laten zakken en dan half uurtje wandelen. Meestal is hij dan de tijd dat we aan het wandelen zijn wakker en ligt hij lekker om zich heen te kijken. Als we bijna thuis zijn valt hij soms bijna in slaap, en dan kan ik hem altijd nog overleggen in bed! Als hij al lang heeft geslapen in de wagen niet, maar als hij nog maar net in slaap is gevallen of bijna in slaap gevallen, dan lukt het wel!

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Overleggen gaat hier ook niet.
    Zodra we naar binnen stappen zie ik meestal direct grote ogen rondkijken :D

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik has nooit vaste tijden maar ging wel altijd na eerst gevoed te hebben. Overleggen lukte hier ook niet maR soms kon hij in de bak doorslapen. En anders werd hij wakker en dat was dan ook prima.
    Was ook nooit snel terug omdat mensen zo nodig een praatje willen aanknopen om naar je baby te gluren. Ff boodschappen doem duurde soms verrekte lang met al die bemoeials

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Als ik er zin in heb eigenlijk. En als ik vermoed dat ze wel eens trek zou kunnen krijgen dan gaat de voeding mee. Ze is 3 maanden. Maar goed, ze moet ook gewoon mee naar de peuterspeelzaal bijvoorbeeld. Ow en ze heeft totaal een ander ritme iedere dag, zowel qua eten als qua slapen dus zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten plannen hihi. Lekker in de draagdoek en dan slaapt ze thuis fijn door. Of ik leg haar over in de wandelwagen en zet haar buiten neer, daar slaapt ze eigenlijk het beste door, rustig 2 uur.

Deel Deze Pagina