Dochter onderr narcose, zwangere mama erbij??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tamjedebamje, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje moet volgende week onder narcose d.m.v. een kapje.
    Nu zou ik heel graag met haar mee willen, maar nu is het zo dat ik zwanger ben. Als ze geholpen word ben ik net 3 maanden zwanger.
    Ik heb de anesthesist verteld dat ik zwanger ben, volgens hem en zijn collega kon ik gewoon mee met mijn dochter.
    Hij vertelde dat De meningen er een beetje over verdeeld zijn.
    Er zijn verschillende onderzoeken na gedaan, ene zegt dat beter is om niet mee te gaan, andere zegt dat totaal geen kwaad kan.
    Ze hadden er in dit ziekenhuis niet echt een beleid op.
    Hij heeft nog overlegd met zijn collega, ook deze was van mening dat geen kwaad kon.
    Het is zo weinig damp wat er vrij komt bij het onder narcose brengen, dat het echt nihil is wat er bij het kindje terecht komt.
    Op internet lees je verschillende dingen.

Zijn er hier moeders die met zelfde dillema hebben gezeten/zitten?
    Zijn jullie wel/niet mee geweest?

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Eigenlijk nooit over nagedacht tot de laatste keer dat mijn zoontje weer moest. Toen hoorde ik het idd. Ze zeiden daar dat een keer niet erg is maar als je er werkt dat het een ander verhaal wordt. Toen ik zwanger was van mijn dochter 3 keer mee geweest en bij deze nu 1 keer. Kan lijkt mij geen kwaad

3. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Zou toch wel mee gaan risico lijkt me te verwaarlozen

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik ben anesthesie medewerker, veiligheidsregels zeggen dat wij niet bij hte in slaap maken van kinderen mogen zijn bij gebruik van inhalatie damp. Pas een kwartier na het gebruik van de damp mogen wij de kamer weer op.

Belangrijk is of ze een dubbelmasker systeem gebruiken of niet.
    Bij dubbelmasker word door een afzuigsysteem het ontsnappende gas weer opgezogen waardoor er weinig vrij zou moeten komen. Het feit blijft dat kinderen bewegen en er soms aardige hoeveelheden gas in de lucht komen.

kortom: ik zou het zelf niet doen.

5. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wachtende, wat ik begreep was dat ze een dubbel afzuig systeem hadden?
    Weet niet of dat zelfde is?

6. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    ik was toen net 8 weken toen mijn zoontje geopereerd werd. bij ons in het zh wordt afgeraden. mijn man is toen mee gegaan. ik wist niet eens dat je niet mee mocht gaan als je zwanger bent... per toeval toen tegen de zuster gezegd. maar je bent al 3 maanden.. miss andere regels

7. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Nou laatst is bij mijn dochtertje de neusamandel verwijdérd en niemand die me heeft gezegd dat ik er niet bij mocht zijn. Dus ik denk dat het verwaarloosbaar is de narcose die vrijkomt, want hoe kun je anders dit werk doen? Lijkt me ook schadelijk voor de dokter dan. Succes en sterkte met de operatie van je dochtertje.

Xxx joyce

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor de dokter die niet zwanger is is het natuurlijk heel anders. Heel veel dingen zijn niet schadelijk voor volwassenen maar wel voor (ongeboren) kinderen. Ik denk ook dat de zwangerschapsduur uitmaakt, in een vroeg stadium van de zwangerschap is de kans op het ontwikkelingen van afwijkingen het grootst.

9. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal de VK er vandaag even over raadplegen.
    Lijkt me dat ze die Vraag wel vaker hebben gehad.

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Waar je ook nog rekening mee moet houden, zijn je hormonen..je kindje heeft iemand nodig die er is voor ze, dus je moet er wel tegen kunnen.

Ik ben, niet zwanger toen, meegegaan met onze dame toen ze anderhalf was, ze stribbelde heel erg tegen en ik heb er toen heel hard van moeten huilen. De keer erna, bij een andere operatie, een paar maanden later, is mijn man meegegaan, want ze hebben natuurlijk wel een rustig en stabiel iemand nodig..

Sterkte...

11. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik was een week of 20 toen onze dochter geopereerd moest worden. Tijdens het in slaap brengen, ben ik er ook gewoon bij geweest. Er is inderdaad niemand geweest die mij vertelde dat ik er niet bij mocht zijn. Bovendien wilde ik er gewoon zijn voor mijn dochter.

Een week of 6 geleden is er post-operatief onderzoek verricht aan nieren en blaas. Hierbij hebben ze ook contrastvloeistof gebruikt. Zelfs hier (waar ik het wel degelijk nagevraagd heb) was mijn aanwezigheid bij minn dochter geen probleem. De hoeveelheden die gebruikt werden waren zo klein, dat een eventueel risico zo goed als verwaarloosbaar was. Het enige waarik niet bij mocht zijn, waren de röntgen..wel in dezelfde ruimte, maar achter beschermend glas..

Kortom, doe waar jij je goed bij voelt!

Veel sterkte in ieder geval!

12. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    mijn zoontje werd ook geopereerd toen ik 15 weken zwanger was omdat je maar zo kort erbij ben kon het geen kwaad en toen hij klaar was hebben ze hem aan de zuurstof gelegd zodat als ik erbij kwam als hij wakker was alles in dat kapje zou verdwijnen kwa gassen dus ben er ook bij geweest enige nadeel is door die hormonen nog emotioneler als anders haha

13. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    omdat er zoveel tegenstrijdige adviezen zijn over wel/niet erbij aanwezig zijn, heb ik vandaag even contact gezocht met mijn verloskundige.
    Zij raden het af om erbij te zijn.
    Heb besloten dat mijn partner mee gaat met onder narcose gaan.
    Ik denk zelf dat dat kleine beetje gas wat ik binnen zou krijgen in praktijk niet heel veel risico's geeft, maar word onrustig van de tegenstrijdige adviezen.
    Ik neem dan liever het zeker voor onzekere, al vind ik dat wel lastig;)
    Ga proberen of ze een uitzondering willen maken dat vader mee gaat met inslapen en dat ik haar opwacht in de uitslaapkamer.

14. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Dan zou ik ook niet in de uitslaapkamer zijn als ik jou was. Daar zijn die gassen ook. Dat werd mij verteld op de uitslaapkamer.

15. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 11 weken zwanger toen mijn dochter onder narcose moest. Ben gewoon meegegaan.. Ook zij had me nodig!

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Papa's kunnen er ook prima zijn voor hun kind:)

Deel Deze Pagina