De beste zwangerschapstest / wanneer testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tuinvrouw, 2 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Ik heb zojuist een account aangemaakt. Ongeveer een half jaar geleden ben ik gestopt met de anticonceptiepil ivm bijwerkingen. Sindsdien gebruiken we een condoom en ik houd netjes in een app mijn cyclus bij. Vooralsnog altijd een cyclus van 26-29 dagen gehad. So far so good.

    Na mijn (vermoedelijke) eisprong heb ik bijzondere symptomen. Buiten wat lichte krampjes rondom de eisprong kreeg ik ongeveer 4/5 dagen flinke krampen. Daarnaast opvallend veel witte crème achtige afscheiding en eergisteren leek het ook slijmerig wit en extra veel. De krampjes zijn sinds mijn eisprong af en toe aanwezig en ‘schieten’ soms door naar m’n lies en met vlagen een enorme pijn in m’n onderrug. Mijn tepels zijn lichtgevoelig sinds vorige week. Vooral de hoeveelheid afscheiding vind ik voor mijn doen zeer opvallend. De rest kan ik wellicht nog wel plaatsen onder PMS klachten?

    In de app zag ik dat we twee dagen voor mijn vermoedelijke eisprong gevreeën hebben. Ik herinner mij dat we stom bezig waren en de condoom verkeerd om gebruikt hebben, maar volgens mij hoeft dat niet veel uit te maken? Uit enigszins stress een vroege zwangerschapstest gehaald van het jumbo huismerk. Deze was negatief. Ik zou nu ongeveer ongesteld moeten/kunnen worden.

    Wat is de meest betrouwbare zwangerschapstest die je gewoon bijv bij de Kruidvat kan halen? Ben ik te vroeg met testen? Of kan je cyclus toch nog flink afwijken nadat je een half jaar gestopt bent met de pil?

    Alvast dank voor diegene die wat tips hebben!
     
  2. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Als je een condoom hebt gebruikt lijkt de kans nihil dat je zwanger bent. De klachten die je omschrijft kunnen ook bij een naderende menstruatie voorkomen. Je hoofd kan je ook gek maken.

    De test die je hebt gedaan is gewoon betrouwbaar. Ze meten allemaal het hcg hormoon.

    Ik zou geduldig afwachten. Door stress kan je menstruatie ook uitblijven.

    Je zou over 2 dagen ook opnieuw kunnen testen voor je gerustelling. Testen van de action zijn goed!
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  3. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw

    Ja precies… Normaal heb ik niet zoveel pms klachten en eigenlijk bijna geen afscheiding in de week voor m’n menstruatie dus vandaar dat het voor mijn doen opviel. Waarschijnlijk is het wel door de stress. Ik ga langs de action voor die testen. De vroege of de normale variant? Mocht ik na het weekend nog niet ongesteld zijn dan maar nog een keer testen.
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.585
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    De normale zijn prima om mee te testen.
     
    Roni7888 en Tuinvrouw vinden dit leuk.
  5. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Uiteindelijk een licht positieve test maar 1,5 week na m’n verwachtte ongesteldheid datum toch ongesteld geworden. Nu de minipil aangevraagd om te kijken of deze pil minder bijwerkingen geeft als de reguliere anticonceptie pil die ik voorheen slikte. Alleen condooms geeft mij de zenuwen..
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.585
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk niet dat er iets van een zwangerschap is geweest, maar dat je eisprong later was.

    Goed dat je extra bescherming hebt aangevraagd zodat het niet nogmaals kan gebeuren.
     
  7. Tuinvrouw

    Tuinvrouw Lid

    2 dec 2022
    22
    2
    3
    Vrouw
    Geen idee, wellicht een ‘maandagochtend’ pakje testen? Het maakt niet uit. Ik hoop dat de minipil gaat bevallen!
     

Deel Deze Pagina