Gék word ik er van... De opmerking dat ik er nog zo energiek en fris uitzie en de daarbij behorende conclusie dat de bevalling dus ook nog wel een tijdje op zich zal laten wachten.. Ik zie er fris en energiek uit, maar dat houdt niet in dat ik me niet met grote regelmaat hartstikke moe voel, dat ik soms sta te tollen op m'n benen, dat ik geen last heb van tachtigmiljard kwaaltjes, dat ik niet slecht slaap, dat ik niet om de haverklap harde buiken en voorweeën heb... Ja, ik boetseer elke ochtend m'n haar nog in model en ja, ik leg elke avond kleding klaar voor de volgende dag, zodat ik er nog enigszins leuk uitzie met m'n bijna 38 weken. Verder probeer ik mijn energie veel te sparen, zoals mij ook geadviseerd wordt aan alle kanten... Natuurlijk ben ik blij met 't compliment dat ik krijg, begrijp me niet verkeerd, maar die suffe conclusie 'dan zul je vast nog niet gauw gaan bevallen', dáár word ik zo moe van! Misschien heeft iedereen wel gelijk hoor en duurt 't nog vier weken (liever niet!), maar 't is net alsof iederéén die ooit 'n kind heeft gebaard ineens een soort van huis-, tuin-, en keukenverloskundige is geworden of zo! 't Is net alsof men mij niet helemaal serieus neemt of zo... 't Zullen de hormonen wel zijn, maar goed... Ik ben 't voor nu weer even kwijt. Met vriendelijke dank voor 't lezen...
Hihi kan me dat heel goed voorstellen! Ik vind het echt knap van je dat je nog zo goed je best doet. Als ik het huis niet uit hoef loop ik gerust de hele dag in joggingpak. Doe mijn haar snel in een staart, ga echt niet nog föhnen en het in model brengen (ook niet meer als ik weg ga). Dat duurt mij allemaal te lang en kan ik ook niet goed meer aan. Begin dan ook te tollen op mijn benen. Ik denk dat het wel een mooi compliment is wat je steeds krijgt, maar dat het je de strot uit komt, kan ik me ook wel weer voorstellen. Succes met de laatste weken en hopelijk laat de bevalling niet heel lang op zich wachten (kun je iedereen ongelijk gaan geven )
Ah, bij mij bestaat m'n haar ook uit niet veel meer dan 'lekker 'n dot gel erin gooien', maar ik heb dan ook al jaren een korte coupe... Ik denk als ik 't langer had gehad ik ook m'n haar in 'n knot had gedraaid en klaar, haha! Maar ik vind het gewoon zo raar dat je er blijkbaar op een bepaalde manier uit moet zien zo gauw je 'in de buurt' van je bevalling komt... Misschien heeft dat ook helemaal niets met uiterlijk te maken, maar met uitstraling, maar ik hoef met m'n 38 weken echt niet te horen dat 't vast nog hééééél lang gaat duren, omdat ik er niet bevallingsklaar 'uitzie'... Ik wil gewoon 't liefste vandáág nog bevallen, zeg maar, dus dan zinkt me de moed in de schoenen...
Hé Mijke (superleuke naam trouwens!) Ik zag er aan het einde van mijn zwangerschap ook nog redelijk florisant uit en heb die opmerkingen gekregen. "Goh, wat ben je nog actief" "wat zie je er goed uit"... "nou dat zal nog wel even duren"... Het was niet zo raar dat ik de laatste weken nog goed in beweging was.. ik was weken uitgeschakeld geweest door zeer ernstige hoge rugpijn (met indalen ging dat grotendeels over).. ik was blij dat ik weer wat kon... ENNE... ik ben bevallen met 38 weken en 5 dagen!! haha.. succes met de laatste loodjes
Ja, ik hoor het ook nog vaak. Maar ik ben eigenlijk wel blij met die opmerkingen... vorige zwangerschap zag ik er de laatste weken echt niet uit... dan voel je je echt niet fijn.
Nee, dat is ook zo... Als je je niet happy voelt met hoe je eruit ziet, dan is 't juist wel fijn als de zwangerschap daarna je dat soort dingen hoort. 't Feit dat je complimentjes krijgt is natuurlijk ook heerlijk, laten we wel wezen, maar dat daar vervolgens een conclusie aan verbonden moet worden is simpelweg niet prettig... @Cygnet2: thx voor je complimentje. 'k Heb lange tijd 'n hekel gehad aan m'n naam... Kan ik me nu niet meer voorstellen, haha!
Dit komt wel idd wel bekend voor. Ik zie er nu gelukkig ook beter uit dan in de vorige zwangerschap en mensen zijn dan inderdaad geneigd te denken dat het dan DUS nog lang duurt. En daar zit je natuurlijk niet op te wachten, want wie is er nou niet benieuwd naar zn kindje??? Je wilt toch graag bevallen zo langzamerhand! Vorige keer zei iedereen bij mij met 37 weken al steeds dat de baby vast snel zou komen. Nou die bleef mooi zitten tot 41 wk en 2 dagen. Word je ook niet blij van. En maar aan horen:''Goh! Wat ben jij DIK!! en wat zie je er MOE UIT!!'' Pfff.. Lekker lomp..
@MissFlower: Hihi, dat je er moe uit zag of dat je vást nog niet ging bevallen, omdat je zo fris en fruitig was? En 't omgekeerde is inderdaad ook erg lomp zeg, zo niet lomper... Je bent inderdaad gewoon benieuwd naar je kleintje; je bent daarbij op een gegeven moment gevoelsmatig en fysiek ook tóe aan bevallen en dan is 't niet fijn als mensen je nog even fijnzinnig laten weten dat zij denken dat 't nog wel heel lang gaat duren... En wat ik dan ook jammer vind, is dat men automatisch maar aanneemt dat ik geen klachten heb etc, omdat ik er dus nog redelijk fruitig uitzie (en ik heb dan ook nog eens een 'bescheiden buik' ook; echt, de eerstvolgende die dat zegt ga ik sláán! Voor mij is die buik enórm namelijk! Prachtig, maar wel enórm!)... Krijg je van die minzame glimlachjes, als je vertelt dat je behoorlijk veel last hebt van voorweeën... Alsof dat met de grootte van je buik van doen heeft!
Ja ik heb beide soorten opmerkingen ook vaak gehad. Ik zie er dus blijkbaar soms goed uit, en soms krijg ik ook te horen: wat ben je dik geworden! Ja leuk, en bedankt! Daar voel ik me gelijk een stuk beter door... Ach het is mijn derde zwangerschap en ik raak er nu wel een beetje aan gewend dat iedereen gewoon van alles over je te zeggen heeft, en ook alles denkt te mogen zeggen, tegen een zwangere vrouw! Ik trek me er maar niet meer te veel van aan....
Nee, ik ben ook niet iemand die zich daar makkelijk door geraakt voelt, alleen de laatste week merk ik dat ik 't ineens heel vervelend vind... Zullen de hormonen wel zijn...
dat ik bezig was met bevallen.. kreeg steeds te horen dat het niet te zien was en vk zei daarom ook dat ik zelf moest aangeven wat ik wou omdat zij mij moeilijk kon peilen
Zo zeg!! Nou, dan kunnen we wat mij betreft die opmerkingen ook wel richting 'bakerpraatjes' verhuizen, als ik dat zo lees!!
ha ha zo herkenbaar. WIj zijn nu ook 37 weken zwanger en regelmatig vragen ze : ben je het al zat ??? Nee, het gaat nog prima. Leuk he die mensen die zo met je meeleven. Succes met je laatste loodjes.
haha het is ook nooit goed voor ons hormonenbommetjes! Er mag niet gezegd worden dat we een grote,kleine of bescheiden buik hebben Er mag niet gezegd worden dat we een makkelijke of moeilijke zwangerschap cq bevalling hebben. Ik doe er zelf ook aan mee hoor maar ik begrijp ook dat de buitenwereld soms gek van ons wordt haha. Maar wij zijn als zwangere toch zieliger