Ik Moet nu sowieso in het zkh bevallen ivm pre eclampsie ( zwangerschapsvergiftiging ) en de medicijnen die ik daarvoor heb. Ben daarvoor vorige week vrijdag accuut opgenomen geweest nadat ik van donderdag op vrijdag van geen klachten naar ineens heel veel klachten ging. Voor mijn gezondheid zou het beter zijn als het kindje komt maar na 2 x inwendig onderzoek afgelopen weekend bleek alles nog zo stug en dicht te zitten dat zelfs een ballon niet mogelijk was. Dus dat zou een gebed zonder einde worden met weeen opwekkers waarvan je wel weeen krijgt maar of je dan wel ontsluiting krijgt is nog maar de vraag. Nu heb ik dus medicijnen waarmee de bloeddruk in orde blijft maar je word er heel duf van en ik mag ook niet rijden. Ben er dus wel klaar mee. Moet vrijdag weer terugkomen voor controle. Maar er is nog niet gezegd dat er dan actie word ondernomen. Maar nu mijn vraag. wanneer bel je? Hun zeggen niet te schromen want bij hun is er geen dag en nacht zoals een vk. Er is altijd iemand aan her werk. Maar ik heb bv al sinds gister avond last van mijn rug dat in golven komt en last van mijn buik. Maar ik kan niet zeggen dat het echt heel erg zeer doet en mijn buik beschrijf ik meer als een honger gevoel zeg maar. Ook veel harde buiken. Maar echt pijnlijk kan ik het niet noemen meer vervelend. Heb echt een superslechte nacht gehad. Maar dat komt ook omdat je erg gaat liggen denken volgens mij. doordat ik het heel goed kan hebben weet ik ook niet zo goed of ik moet bellen. Zodadelijk moet ik komen en dan is er niks denk ik dan. Of moet ik weer blijven terwijl ze net als in het weekend het in de gaten houden maar verder geen actie ondernemen. Dan zit ik liever thuis. Wanneer herken je dat het echt weeen zijn. Het zal wel voorwerk zijn anders dan weet je het toch wel?
Wanneer het echte weeën zijn dan weet je het gewoon wel. Die komen vaak met enige regelmaat. Bijvoorbeeld bij mij eerst om het half uur, dan om de 20 minuten, dan om de 15 min, 10 min, enzv. Toen ze om de 15-10 min kwamen, waren we in het ziekenhuis. Toen had ik 6 cm ontsluiting, terwijl ik de dag ervoor bij controle by de gyn net als jij nog potdicht zat en beeb nog niet ingedaald.
Dat geeft hoop! Hier word het ook meer maar gewoon niet pijnlijk te noemen. Daarom vraag ik het me af, of het niet met de symptomen van de pre eclampsie te maken heeft
Als je echt pre eclampsie hebt hoor je toch niet thuis te zitten ?! Dat kan zich behoorlijk snel verder ontwikkelen. Is ook gewoon een indicatie voor inleiding. Heb ik zelf ook gehad...ja inderdaad met gel en leuk is anders...maar was wel nodig. Is het echt pre eclampsie of alleen een hoge bloeddruk? Want neem aan dat je bloeddruk en dergelijke niet zomaar zonder controles even een paar dagen kunnen? Maar OT, echte weeen herken je vaak wel.
Ze wilden idd ook inleiden. Maar na inwendig onderzoek bleek dat er nog niks verstreken was en ook geen ontsluiting. Volgens de gynaecoloog ging het dan teveel tegen de natuur in dat wanneer je word ingeleid je een dag weeen hebt met waarschijnlijk nog geen resultaat. Ben 3 dagen in het ziekenhuis geweest om te kijken hoe ik op de medicijnen reageer. Bloeddruk is verder daardoor weer normaal. En daardoor denk ik ook de grote zorg er vanaf. Aangezien ze dus in het zkh nog geen actie gingen ondernemen mocht ik wel weer na huis.
Ik zou, als je denkt dat het symptomen van je pre eclampsie kunnen zijn, even bellen of gaan (wss zeggen ze toch dat je moet komen). Dan ben je zeker of het voorweeën zijn of iets wat met je zwangerschapsvergiftiging te maken heeft.
Jouw verhaal is dus voor mij al rede genoeg dat ik niet ga wachten met bellen tot ze om de 5 min komen
Maar heb je alleen een wat hoge bloeddruk of echt eiwitten in urine etc? Want dat is wel echt een groot verschil. Met echte PE krijg je namelijk gewoon een inleiding...of het nou potdicht zit of niet. Mijn inleiding begon s ' ochtends vroeg en ben de volgende ochtend rond 10:30 bevallen...ook alles potdicht. Als je alleen een iets verhoogde bloeddruk hebt doen ze dat inderdaad niet. Maar als je klachten van PE hebt BELLEN!! Maar hebben ze je helemaal niet uitgelegd bij welke klachten je moet bellen dan?
Ik heb ook zwangerschapsvergiftiging gehad bij mijn eerst en werd opgenomen met 35.6 dagen zwangerschap. uiteindelijk met medicatie en geen spoortjes eiwit in urine naar de thuiscontrole gegaan maar met 37.3 ingeleid ookal was er nog niks verstreken! Vind het ook raar dat ze je gewoon naar huis hebben laten gaan....heb je thuiscontrole? En bij mij hebben ze gewoon ingeleidt want hij moest eruit!!! Succes in ieder geval!
Ik krijg een beetje kriebels bij het verhaal idd....het is niet voor niets pre clampsie...daarna komt eclampsie... Daarom denk ik of miscommunicatie of toch erg slordige controles?
Poeh jullie maken me wel een beetje aan het schrikken. Wel eiwitten in urine idd en bloeduitslagen ook niet helemaal goed. Maar dus niet tot inleiding over gegaan. Dit + ctg ( kindje prima hartfilmpje ) is afgelopen weekend elke dag getest maar omdat het stabiel bleef mocht ik dus toch thuis afwachten met medicijnen.
Oh en ze hebben gezegd dat als de klachten die ik had terugkomen ( had accuut extreme hoofdpijn misselijk en duizelig ) dan moest ik bellen en als het begint. Dus niet om de 5 min maar sowieso maar goed omdat het mijn eerste is vind ik dat lastig te beoordelen heb nou niet het idee dat het is begonnen. En als ik vragen heb/twijfels. Maar als ik hier zo lees misschien beter dat ik vanavond toch maar even bel als is het voor mijn eigen gemoedsrust
Kan het inderdaad niet echt rijmen dan hoor. Als je een echte PE hebt dan laten ze je naar mijn weten niet zomaar een paar dagen zonder controle. Als je echt denkt PE klachten te hebben zou ik echt direct aan de bel trekken. Wat voorwerk is inderdaad niet zo erg..dat is nu juist fijn. Maar kan me gewoon niet voorstellen dat je niet dagelijkse controles krijgt? Zonder inleiding is inderdaad wel fijn..maar wachten tot de PE verergert is volgens mij schadelijker. Misschien kunnen ze kijken of het voorwerk wat gedaan heeft? Dan kunnen ze misschien toch over naar inleiding met balloncath
@ wachtende heb dit weekend ook verschillende artsen gehad en soms was het ons ook niet echt duidelijk en weer navraag gedaan etc. Mijn vriend zei al dat ze volgens hem gewoon niet helemaal erop in willen gaan zodat je je niet naar gaat maken. Als mijn vriend zo thuis is overleg ik even met hem. En ik hoop idd dat als ik weer controle heb er sowieso iets is gebeurd dat het gerommel wat heeft opgeleverd en dat ik gewoon ingeleid kan worden. Bedankt
ah vervelend he zo in de onduidelijkheid. Helaas is het gewoon soms een beetje kwestie van de juiste arts treffen. Hoe dan ook...lang zal het denk ik niet meer duren voordat je je kleintje in je armen hebt...spannend
Thans wachtende. Je bent een schat. Hou je op de hoogte en idd heel lang kan het niet meer duren. Dat van die arts heb je gelijk in, het is makkelijker als ze gewoon zeggen dit is het geval, dat gaan we doen. Maar ik vond ze heel erg zo van ja dit ziektebeeld is bij iedereen anders en we houden het in de gaten en het is gewoon per x bekijken, ofterwijl weet je nog niks
Soms willen ze je niet belasten met de ' indien dit, dan doen we dat'....maar zeker bij een eerste is het gewoon wel fijn om te weten wat nou de opties zijn..en wat je kan verwachten. Wat bij ons ook een kleine verassings was...waren ze vergeten te melden...dat ik door de PE in iedergeval 24-48 uur na bevalling moest blijven. Werd uiteindelij langer door andere complicaties...maar misschien wel handig om je vluchttas daar op aan te passen. Want vermoed dat je ook langer moet blijven. Denk igg 24 uur na bevalling. Nou ik hoop voor je dat of je voorwerk ervoor heeft gezorgd dat je een inleiding met ballon kan krijgen of dat het gewoon lekker zelf begint! Voor nu maar lekker afkoeling zoeken met dit warme weer.
Nou dat hebben ze dan weer wél gezegd haha. 1 tot 2 dagen sowieso. Hebben meteen toen we thuis waren de koffer opnieuw ingepakt ( had hem natuurlijk nu ook gebruikt ) en op een andere manier want wilde graag thuis bevallen dus toen was het echt een uit nood vluchtkoffertje die we hopelijk toch niet gaan gebruiken. Nu is ie ingepakt met meer inhoud voor een paar dagen etc.