Ik ben nu 39.4 weken zwanger, mocht de baby zich niet melden voor volgende week woensdag(28-12) dan gaat de verloskundige kijken of ze kan strippen. Lees alleen maar oude berichten op internet, dus zoek "recente" ervaringen😊
Het is hier al wel 4 en 2 jaar geleden, maar ben twee keer gestript. De eerste keer was ik 4 dagen overtijd, en kwam ze 2 dagen na het strippen. De tweede keer was ik 8 dagen overtijd en heeft de tweede of derde poging pas iets gedaan. Al weet je dat natuurlijk nooit. Hier wel positieve ervaringen, dus.
Hier 2 weken terug met 40.1 gestript. Had een cm ontsluiting dus kon toen al gestript worden. Was op m'n eigen verzoek omdat ik al een week uren wakker lag 's nachts met voorweeen. Het strippen vond ik zelf een heel naar gevoel, maar daarna gewoon weer op de fiets naar huis gegaan, wel licht bloed en slijm verlies. 12 uur later begonnen de weeen en 22 uur na het strippen lag onze zoon op m'n borst.
Gestript om 10:00 met 40 weken omdat ik al 3 dagen niet meer sliep met die hittegolf en een hele drukke baby. Vond het een heel naar gevoel. 2 uur later begon het te rommelen en 's avonds rond 20:00 had ik regelmatige weeën om de 8 minuten. De volgende dag om 16:00 had ik ineens een baby. Als ik me nog een keer zou laten strippen zou ik wel zorgen dat ik de nacht/dag van te voren in ieder geval een paar uur geslapen had. Nu was ik al 3 nachten wakker voordat ik aan de bevalling ging beginnen. Dat was natuurlijk niet echt een succes...
Hier strippen ze niet voor 41 weken, dan is het niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt. Ik ben met 41 weken gestript, 1,5 dag later begon de bevalling. Vanaf het strippen had ik wel voorweeen en het strippen zelf vond ik erg pijnlijk. Je moet sowieso voldoende ontsluiting hebben. Verder hetzelfde als Betsy, al paar nachten nauwelijks geslapen en de nacht na het strippen al helemaal niet meer. Vervolgens begonnen de weeen 's avonds en moest ik de hele nacht bevallen. Erg vermoeid dus de bevalling in gegaan. Dat zou ik zeker wel anders willen.
hier met 40.5w. (laat in de middag) gestript. had toen 2cm ontsluiting. Na het strippen begonnen de voorweeën weer. Maar het zette helaas niet echt door. Uiteindelijk begon met 41wk de weeën 's nachts en 's avonds eindelijk bevallen. Denk wel dat het strippen toch wel een zetje heeft gegeven. hadden trouwens afgesproken om evt. met 40,6 de vliezen te breken als het niet door zou zetten. maar wilde het nog 1 dag de kans geven, was man niet echt blij mee achteraf erg blij mee geweest.
Drie keer gestript in de 41e week en drie keer niets gedaan. Gynaecoloog gaf aan dat het vaak pas zin heeft vanaf 41 weken en dat 1 op de 7 vrouwen bevalt binnen 24 uur na het strippen.
Ik ben met 39w1d gestript op eigen verzoek, omdat ik al weken ontzettende pijnlijke voorweeen had. Ik had toen een kleine cm ontsluiting en het strippen lukte niet helemaal. 3 uurtjes later braken mijn vliezen spontaan en 15 uurtjes na het strippen had ik onze dochter in mijn armen
Ik was 24 februaru uitgerekend. 1e keer strippen was woensdag 2 maart. Dat was zo pijnlijk dat ik helemaal begon te zweten. Deed uiteindelijk niks. Vrijdagmiddag 4 maart om 13.30 nog een keer gestript, echt een rotgevoel. 16.30 begonnen de weeen, en zaterdagavond laat is zoonlief geboren.
Gister gestript met39.1 2x zelfs want er was een leerling die mocht het ook doen! Harde buiken gehad enz maar verder helemaal niks ben bang dat het niet geholpen heeft😐
Bij mijn zoon ben ik in de 41e week 2x gestript, ik had 2 cm ontsluiting. Het strippen zelf heb ik niet als pijnlijk ervaren, hoogstens een wat raar gevoel. Helaas heeft het mij niets geholpen behalve wat krampen
Hmm best veel dames waarbij het pijnlijk/onprettig was en weinig gedaan heeft.. Dank jullie voor de reacties alvast😀
Eerste keer onprettig/pijnlijk, de tweede keer rampzalig (mijn lijf trapt daar kennelijk geen tweede keer in en ik kreeg dus niks meer ontspannen), met vliezen breken diezelfde dag was t dus helemaal feest. Denk dat je ervaring samenhangt met je talent om je spieren te ontspannen, ik heb daar altijd al moeite mee gehad.
Op n vrijdag gestript met 40+2 1cm ontsluiting en maandagmorgen gescheurd vlies. Haalde weinig uit was wel naar gevoel.
Ik ben gestript met 41 weken en in totaal 3x. het deed geen pijn. het zorgde niet voor weeën maar wel voor 2 cm ontsluiting waardoor de vliezen direct gebroken konden worden bij de inleiding. ik heb 42 wkn gelopen maar bij de volgende wil ik dat niet. Ik zou dan ook beginnen bij 40 wkn met strippen.
Ik ben vanmorgen gestript. Ik vond het een irritante ervaring maar niet pijnlijk. Wel bloed verlies sinds het strippen. Ik had 1cm ontsluiting. Ben benieuwd of het allemaal heeft geholpen hoor!
Hier gestript met 41+2, geen voelbaar effect. 3 dagen later weer gevraagd om te strippen, kon het niet omdat ik al 4 cm bleek te hebben, volgende dag eind vd middag zijn de vliezen gebroken en 2,5 uur later onze man in mijn armen. Beide keren overigens nagenoeg niks van gevoeld en geen bloeding gehad.
Hier een positief verhaal! Gestript op 38+6. Had al 2cm ontsluiting die door het strippen naar 3cm is gegaan vk durfde niet verder omdat mijn vliezen gaan staan en ze bang was deze gelijk te breken. De hele dag wat gerommel gevoeld en wat bloed/slijm verloren. Rond 20.50 eerste wee om 20.52 de volgende ivm snel bevallen direct de vk gebeld. Om 21.15 vliezen gebroken (door vk) vanwege meconium houdend vruchtwater naar het zkh gegaan tussentijds weeenstop gehad (waarschijnlijk stress) en om 23.48 is onze zoon geboren!
Eerste keer gestript met 38 weken, geen effect. De tweede keer met 40 weken en ben twee uur daarna bevallen. Moet er wel bij zeggen dat het mijn tweede kind was en ik ongemerkt al vier cm ontsluiting had. Of ik ook die dag was bevallen zonder te strippen is natuurlijk moeilijk te zeggen. Wel bloed verlies en vond het erg pijnlijk.
ik zou het niet doen, 38 weken, direct effect, maar de bevalling was veel te pijnlijk, ik zat helemaal niet in een bevallingsmood (andere wereld) maar zag elk detail in de kamer, GEEN AANRADER, ook te veel bloedverlies gehad