De bevalling filmen

Discussie in 'De lounge' gestart door Gina, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je of wil je de bevalling laten filmen?

1. Ja

2. Nee

3. Ik weet het nog niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ieder moet het voor zichzelf weten maar ik doe het maar niet.. Heb al gruwel foto's die mij genoeg vertellen!

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nee echt never nooit niet. Er mogen wel foto's worden gemaakt, maar pas als ons meisje er is. Niet van te voren.
    Ik vind een geboorte iets tussen de ouders en niet iets waar iedereen van kan meegenieten. Ik hoef het ook niet voor mezelf. Ons meisje is de herinnering aan de bevalling. En daar gaan we het meeste van genieten.
    Maar das ieder voor zich hoor.

Liefs,
    Duveldraakje

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn vriend plaagt mij er steeds mee, dat hij de vk aan de kant duwt omdat hij dan beter zicht heeft met het filmen hihi.. maar hij weet dat dit voor mij echt geen optie is. Er komen geen videocameras aan te pas. Inderdaad foto's als ons kindje is geboren is voldoende voor mij.

4. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Mijn broer en schoonzus hebben ook gewoon gefilmd in het ziekenhuis hoor ;)

Groetjes MB2005.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik had het heel graag gewild! Niet het puffen maar de bevalling zelf! Maar ik was toen zelf niet meer echt bij en het werd ineens zo hecties dat het niet gefilmd is! Als ik ooit nog es ga bevallen wil ik het zeer zeker op film hebben! Zou zelf ook wel willen zien hoe de baby geboren word! :)

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    nee hoor geen film en foto's van tijdens de bevalling...pas zodra Teun op me buik lag...dat is mooi en genoeg

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Zat er ook aan te denken bij deze, maar doe het toch maar niet.
    Toen bij mijn dochter heeft de assistente in het ZH ook foto's hemaakt van m'n muts :oops: , mijn man knipte de navelsteeng door....
    Je zag alleen een stuk hand van mijn man, en een stuk van de navelstreng en mijn .... :oops: :oops:

dus bij deze zeg ik het van te voren :)

jessica

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat je zijn steun de rest van de bevalling ook wel nodig zal hebben, dus dan komt er niet veel van filmen....

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik laat het wel filmen, door me vriend of anders me moeder. ze zijn er bijde dus als de een de camera bedient kan de ander me steunen.

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Tijdens de bevalling is er niet geflimd. Na de bevalling, dat Ewout op mijn buik ligt is wel geflimd, en dat is juist heel erg mooi vond ik. Ook zijn er foto's NA de bevalling gemaakt. Heel byzonder vond ik dat. Dus geen donkere gaten en zo ;)
    Bij deze bevalling wil ik het weer op dezelfde manier, geflimd en gefotografeerd hebben. Is wel een heel mooi aandenken.

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb niet gestemd
    maar ik HAD het wel willen filmen...
    wel gewoon op statief en puur voor mij om de bevalling van een ander ehoek ook te zien!
    zo had ik ook een foto willen hebben waar het hoofdje stond!
    Maar helaas van dat alles niks!
    Het enigste wat ik op de film heb staan van me bevalling was 1 wee en daarna ben ik aan het bellen! hihi tja het ging zo snel en het laatste half uur moest mijn vriend achte rmij zitten!
    de kraamhulp had niet eens de tijd om water te koken voor de kruiken! hihi {bevalling van 3 uur}

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook wij hebben t gefilmt (naja, mn zusje dan hihi). En ik ben blij dat we dit gedaan hebben. Ook voor later om dit unieke moment nog eens te beleven (vanuit n ander oogpunt gelukkig ;) ) En t heeft mij geholpen om de bevalling n plekje te kunnen geven (ging niet van n leien dakje zeg maar..). Mn ouders/man zn ouders hebben zo evengoed subtiel van de bevalling op film genoten hoor!

13. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    ik heb het ook laten filmen. ik wilde heel graag mijn vader erbij hebben om het te filmen. toevallig kon hij op het tijdstip dat ik ging bevallen. hij heeft geprobeerd alles te filmen maar helaas moment supreme was hij te laat. (dochterlief had bedacht er meteen uit te floepen in een sprong). verloskundige moest haar nog opvangen anders was ze uit bed gevallen.
    mijn vader heeft het van de onderkant gefilmd en ik vond er echt niks vreemds aan maar wilde dan ook graag zelf zien wat er daar onder gebeurde. en ik wilde mijn vriend bij mij hebben en niet bij de filmcamera.
    tevens heeft mijn vriend daarna de apgarscore gefilmd. beide dingen had ik niet willen missen. maar wel jammer dat het moment dat ze er uit kwam er net niet op stond maar dit staat in mijn geheugen hoor, dat plaatje ook al zijn er geen foto's gemaakt daarvan.
    een volgende keer zou ik het weer zo doen. en natuurlijk is de film van de bevalling voor mij en mijn vriend en voor verder helemaal niemand!
    maar weet je je bevalt maar 1x van haar en tuurlijk blijft het in je geheugen maar de beelden zijn voor altijd.

liefs femke

14. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ik heb verkeerd gekozen...ik koos voor JA maar klopt niet helemaal... we hebben de bevalling niet gefilmd maar wel kort erna, toen ze al net geboren waren. De zuster heeft dan voor ons gedaan. Dus de bevalling zelf niet!

15. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    ik zou al zeker geen familie willen die de bevalling filmt, en zeker niet in close -up :(

16. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    nee ik wil zo het niet willen
    maar mijn vriend daarintegen wel :confused:
    hij zei: is leuk
    en ik zei: leuk voor wie?

17. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Bij de eerste bevalling moest ik er ook niet aandenken maar nu wil ik het wel laten doen.Ik ben bij de bevalling van mijn schoonzus geweest en ik heb haar bevalling gefilmd,gewoon netjes vanaf haar oogpunt gefilmd je ziet echt niets wat niemand mag zien of wat je niet wat gezien mag worden.
    Ik heb daarna de film in elkaar gemonteerd op de computer muziek eronder gezet en op het moment dat guusje geboren werd heb ik de muziek van james blunt You are beautifull er onder gezet en we moesten allebei weer huilen toen we de dvd gingen kijken,dus ja deze keer wel.
    groetjes jeslin

18. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Bij de eerste bevalling moest ik er ook niet aandenken maar nu wil ik het wel laten doen.Ik ben bij de bevalling van mijn schoonzus geweest en ik heb haar bevalling gefilmd,gewoon netjes vanaf haar oogpunt gefilmd je ziet echt niets wat niemand mag zien of wat je niet wat gezien mag worden.
    Ik heb daarna de film in elkaar gemonteerd op de computer muziek eronder gezet en op het moment dat guusje geboren werd heb ik de muziek van james blunt You are beautifull er onder gezet en we moesten allebei weer huilen toen we de dvd gingen kijken,dus ja deze keer wel.
    groetjes jeslin

19. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Toen ik deze topic zag van de week heb ik mijn man gelijk de videorecorder van mijn zoon zijn kamer af laten halen en de video van zijn geboorte opgezocht.

Was geweldig om te kijken!
    Ookal was ik erbij.... heb ik toch wel wat gaten gehad, het ging allemaal zo snel.
    Vanaf de eerste wee tot dat hij op mijn buik lag 4,5 uur.
    Ik heb samen met mijn zoon (inmiddels ruim7) de band bekeken en hij was super trots dat hij zo klein was geweest en dat ie gelijk zijn oogjes open deed.

Mijn zusje heeft het vanaf de zijkant/hoofdkant gefilmt en er is niks te zien wat ik niet wil.
    Ik zag juist dingetjes die ik eigenlijk alweer was vergeten.

Bij mijn meid is het ook opgenomen, maar helaas niet op video gezet want de camera was daarna helaas stuk gegaan.
    Dus ik heb het wel op een bandje maar helaas nog niet terug kunnen kijken.
    Denk dat ik het morgen weg ga brengen zodat ze het voor mij op dvd zette en die van mijn zoon wil ik ook op dvd want dat is wat meer up to date.

Deze keer wil ik het ook weer op de film, mijn schoonzusje en zusje zullen erbij zijn.
    Mijn zusje is "fotografe" en zal de foto's maken en mijn schoonzusje zal filmen.
    Hoop iig dat het zo zal lopen en als ze niet opijd zijn dan gewoon de camera ergens neerzetten zodat mijn man zijn handen vrij heeft.

Ben iig blij dat ik zowel foto's heb als film.

20. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik wilde het absoluut niet gefilmd hebben. Maar Roy had het toch gedaan. In eerste instantie was ik kwaad, maar achteraf heb ik er geen seconde spijt van gehad, en heb ik de bevalling tig keer gekeken.

Deel Deze Pagina