De bevalling kan nu elke dag beginnen! Wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nele87, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Duxi en MissDonna!
    klinkt alsof je een pittige bevalling hebt gehad Duxi! MissDonna fijn dat je thuis hebt kunnen bevallen en het vrij vlot ging!

Ik ben vanmorgen gestript en heb nu een soort menstruatie achtige krampen en bloedverlies. Het kan een voorteken zijn, maar hoeft niet. De VK had niet de indruk dat het vandaag zou beginnen maar ze neemt het wel serieus dat ik niet nog 2 weken door hoef als dit niet helpt.
    Morgen bellen als ik de hele nacht ga rommelen, zo niet dan woensdag terug voor 2e poging.

Bah, ik hoop echt dat het gewoon gaat starten nu.

2. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Spannend bloemama

Ik ben ook net terug vanuit het zkh. Ik word vrijdag ingeleid dus ben erg benieuwd. Begin wel beetje zenuwachtig te worden

3. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dan is er in ieder geval een duidelijke stip op de horizon gezet voor jou. Ik ben ingeleid bij mijn eerste bevalling en vond het prima te doen. Zou er nu weer voor gaan als het kon.
    Is er al een plan van aanpak besproken? Ballon? gel? infuus? Ik heb toen een infuus gehad, maar had wel al wat ontsluiting toen we begonnen.

Bij mij is alles rustig op het moment, geen krampje, niks. Ga zo dochter ophalen van de opvang en ga er dan maar lopend naar toe, mogelijk zet het nog wat in gang. Pfff. Wat een ellende dit wachten.

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Klinkt als een fijne bevalling :)

5. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    In zover het fijn is haha maar het ging enorm snel met persen.

Bloemama balen dat het niet door zetten. Misschien vandaag wel??

6. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas :( vannacht niets gebeurd. Veel geplast en een erg onrustig (gejaagd) gevoel. Wel nog redelijk wat uren kunnen maken. Gelukkig maar, want vandaag ben ik de hele dag alleen thuis met peuter.
    Ik had zo gehoopt op baby dat ik al een uur huilbuien heb.
    Van mij hoeft het allemaal echt niet meer.

VK biedt als enige alternatief aan dat ik een nachtje kan gaan slapen in het ziekenhuis met slaapmedicatie maar dat is helemaal niet nodig want plassen moet ik daar ook net als thuis en dan lig ik 100 keer liever in mijn eigen bed. Ik heb vannacht 6 uur geslapen dus dat is best prima. Ik voel me niet echt gehoord, maar ja... wat zijn de opties?

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Is dit een vaste groep of sluiten telkens nieuwe aanstaande mama's aan??
    In elk geval gefeliciteerd voor alle kers verse mama's!
    Hier hoogzwanger van kindje nummer 2, bij nummer 1 ingeleid met 37,4 ivm hoge bloeddruk. Tis best gek om dan nu zolang door te lopen. Hier voorspellen ze een groot kind en om die reden is met week of 32 al afgesproken dat ze met 39 weken strippoging zouden doen. Gister bij controle was m'n bekken alleen nog helemaal leeg dus vk wilde niet strippen.. dat was even flinke tegenvaller.. ik mocht deze week al naar gyn maar heb aangegeven toch nog weekje af te wachten en mocht het er nog niet zijn aankomende maandag nieuwe strippoging!
    Ben er inmiddels wel behoorlijk klaar mee en lees herkenbare dingen over het slapen snachts! Ik ben erg blij als het me lukt 6 uur slaap te pakken! Ik probeer zoveel mogelijk smiddags nog wat te slapen!
    Sterkte met de laatste loodjes!

8. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Die slaapoptie heb ik ook gehad maar idd ook niet gedaan om dezelfde reden. In mijn beleving had ik ookweinig opties behalve wachten tot 41w dat ze pas gingen strippen.
    Even een knuffel uit medeleven. Hopelijk lucht het huilen wat op (vast niet, want je hebt nog steeds geen baby).

Overigens begreep ik in het zh dat ze vonden dat ik nog erg lang was doorgegaan met volhouden en dat ze het niet hadden verbaasd als ik had geeeist om eerder actie. Schijnt dat er genoeg mensen zijn die er voor die tijd zó doorheen zitten dat ze per se willen dat er wat gedaan wordt. Dus blijkbaar kan het wel?

9. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Hier komen en gaan de (aanstaande) mama's:) (ik zal hier bijv niet lang meer te vinden zijn). Hopelijk meld je kleintje zichzelf nog voor maandag, sterkte!

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Haha nee fijn zal een bevalling nooit zijn, maar bedoel dat het zo vlot ging :)

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    En nu bloemmama? Ik heb vanmiddag nog even genoten van een zwangerschapsmassage :)

12. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Oh heerlijk Woman1988.

Ik heb echt last van me maag, en nu ook enorm zuur😔 Hopelijk vannacht beetje slapen.

13. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Heb je aan je vk laten weten wat voor jou werkende/fijne opties zouden zijn? Weet ook niet precies wat je rechten erin zijn qua mee beslissen of opwekken bijvoorbeeld een optie is. Snap je huilbui hoor je kijkt ergens naar uit en als dan het resultaat anders is valt dat tegen en dat in combi met hormonen🙈

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hoever ben je nu bloemama?

Ik ben vandaag 41 weken en 3 dagen. En nog geen enkel teken van een aanstaande bevalling :(. Gister alle seroniteitscontroles gehad, de conditie van de baby is gelukkig uitstekend. En met mij was ook alles goed (bloeddruk etc). Ik heb nu de inleiding staan voor as vrijdag, dan ben ik 41 wk en 5 dagen. De gyn vond het minder verstandig om nog tot na het weekend te wachten omdat het risico op problemen bij de baby toch groter worden en omdat ik nog helemaal geen onsluitimg heb dus eerst nog een dag een ballonnetje moet en dan dus óver de 42 weken zou gaan. Blegh!!

Ik wil gewoon dat het spontaan begint, dat ik lekker onder de douche kan metde weeen en geen geforceerde opwekking. Moet deze week ook elke dag naar het ziekenhuis (behalve vandaag). Kan die koppen ook niet meer zien haha.

15. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Zinaa, ik zou graag met je willen ruilen. Ik was gisteren 40 weken. Ben dinsdag gestript en heb toen alleen wat krampen gehad. Inmiddels ben ik in delen de slijmprop verloren dinsdag, gisteren en vanmorgen. Ik heb straks een afspraak bij de VK en wordt dan weer gestript. Zie er een beetje tegenop, want ik vond het niet echt prettig dinsdag (tijdens en na het strippen, het afwachten en bij ieder krampje denken dat het begint).

Ook wil ik straks inleiden gaan bespreken. Ik zit er erg doorheen en merk dat ik steeds meer fysieke klachten krijg. Er loopt hier al een peuter rond, en ook na de bevalling ben ik natuurlijk nog niet meteen op de been. Het heeft m.i. allemaal lang genoeg geduurd. Mijn vorige bevalling is ingeleid, werd toen met 38 weken medisch ivm langdurig gebroken vliezen. Heb het dus al eens meegemaakt en het is me enorm meegevallen. Deze keer zou ik wel wat eerder voor een ruggenprik kiezen, om minder uitgeput de laatste loodjes tegemoet te gaan. Ben nu al zo moe.

Dat is ook een reden waarom ik wel opzie tegen een 'spontane' bevalling. Mijn vk wil pas met 6 cm naar het ziekenhuis, en daar geven ze na 7 cm geen ruggenprik meer. Persoonlijk zou ik dus graag in jouw schoenen staan (alleen dan niet dat ik nog een week moet wachten of 2 ;) )

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ik zou idd ook inleiding aanvragen bloemama!

@zinaa spannend he! Ik word vrijdag ook ingeleid, ben zo benieuwd. Ga er maar vanuit dat de baby er zaterdag pas is.

Hier idd vanmiddag ook weer naar het zkh voor controle.

17. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Bloemama wat zei de vk? Hoop dat ze je willen helpen.

Waren alle controles goed help85?

18. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja, moest nog ff laatste checks doen en procedure door spreken voor vrijdag. Ben heel erg benieuwd!!

19. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Ja nog maar 2 misschien 3 dagen en dan is de kleine er gewoon wat een heerlijk vooruitzicht zeg!

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ga nu nog voor een laatste strippoging. Dan om half 11 weeeer terug voor opnieuw alle seroniteitscontroles. En dan morgenochtend melden voor de inleiding :-S. Ben behoorlijk nerveus aan het worden...

Vandaag 41+4 en nog geen wee gehad :cool:

Deel Deze Pagina