De bevalling kan nu elke dag beginnen! Wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nele87, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Spannend hoor Zinaa.succes met de echt állerlaatste loodjes..

2. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Spannend zinaa! Hopelijk doet het strippen wat en is inleiden niet nodig!
    Kheb net nog vk gebeld omdat ik er klaar mee ben maar ze zeggen echt niks te kunnen doen zolang het kindje zo hoog zit.. ze denken dat zelfs gyn nog niet over inleiden zou willen praten en dat terwijl ze zo'n groot kind voorspellen en me eigenlijk niet over tijd wilden laten lopen... tzal er toch op 1 of andere manier uitmoeten 😬

3. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik ben gisteren weer bij de VK geweest en ze heeft me gestript (2e keer), baby zit nog erg hoog dus ze kon eigenlijk niet zo goed strippen als ze graag wilde. Al duwend op mijn buik om de baby naar beneden te duwen heeft ze wat gewroet. Ze had wel goed in de gaten dat ik er helemaal doorheen zat en heeft dus middags het ziekenhuis gebeld, ik mocht me eind van de middag melden voor onderzoek en ben daar nogmaals (dit keer een stuk hardhandiger) gestript. Ze hopen het hiermee vanzelf op gang te laten komen, had na dat strippen 2 cm. Naar huis gestuurd met de boodschap dat ik vrijdagochtend ingeleid wordt. Heel fijn dat er nu duidelijkheid is, en de baby er waarschijnlijk voor het weekend gaat zijn (ben al eens eerder ingeleid, en gezien ik al 2 cm heb kunnen ze meteen met het infuus beginnen). Spannend, maar blij dat er nu een duidelijke afspraak is. Dochter gaat vanavond logeren bij opa en oma zodat wij morgen op tijd kunnen gaan. Vandaag wel al de hele ochtend flinke buikkrampen maar ik heb niet de indruk dat dit door gaat zetten. Misschien morgen 3 cm als ik in het ziekenhuis kom. Als het nu wel door gaat dan is het ook prima natuurlijk. Heb wel meer rust nu.

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Fijn dat jij duidelijkheid hebt en voor mij fijn om te lezen dat ze ondanks een baby die hoog ligt toch wat kunnen doen... hoe ver ben jij?
    Hopelijk komt het vandaag zelf nog en anders succes morgen!

5. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Bloemama wat fijn zeg het einde in zicht!

Ben vandaag 40 weken en nog geen teken van een bevalling. Over een half uurtje naar de vk voor de controles. Is vragen wat het beleid bij haar is voor overtijd lopen mocht meneer er uit zichzelf aankomende week geen zin in hebben hihi.

6. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Spannend zinaa en bloemama; zo te lezen worden we alle drie dit weekend mama! Ik ben ook zo benieuwd naar het inleiden. Er is nog niet gevoeld of ik al ontsluiting heb. Het rommelt al wel een beetje en op ctg wel steeds baarmoederactiviteit te zien dus hoop dat er wat voorwerk gebeurt is.

Hoop dat jij ook snel duidelijkheid krijg woman1988

7. Bloemama

Bloemama Lid

14 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help85 voor jou is het de eerste bevalling? Komt echt goed, het is mij de eerste keer letterlijk goed bevallen om ingeleid te worden. Erg gecontroleerd, en ik heb uiteindelijk een ruggenprik gekregen toen het te lang begon te duren waardoor ik geen pijn meer voelde, dat was erg fijn.
    Ik ga er vanuit dat baby sowieso morgen geboren wordt, en hoop zelfs dat we in de avond naar huis kunnen of anders zaterdagochtend.

Morgen ben ik 40+3.

8. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja klopt mijn eerste bevalling! De gyn waarschuwde wel dat als blijkt dat alles nog dicht zit ik op 2/3 dgn moest rekenen. Dus hou maar rekening met zondag dan valt het mee. Fijn om te horen dat bij jou de inleiding goed is bevallen. Ik laat het over me heen komen, zo ben ik ook het hele ivf traject doorgegaan en dat viel mij toen ook 100% mee.

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Spannend!!! Mijn strippoging is maar ten dele gelukt. Het was meer verweekt en soepeler maar nog niet voldoende om echt te kunnen strippen. Hopelijk heeft ze net genoeg kunnen doen dat ik morgen aan infuus. Maar waarschijnlijk moet ik eerst nog een dag een ballon. Ik ben nu alles klaar ah maken in huis, nog een wasje, nog even bed verschonen, nog even wiegje opmaken etc. Bloednerveus ben ik voor de inleiding. Ik vond de vorige bevalling zo fijn dat het rustig opbouwde, ben erg bang voor te snel te heftig. Maar we zien het wel, hij moet er echt uit!

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik ben bij eerste ingeleid! Had zonder wat door ge hebben wel al 2 cm ontsluiting.. s morgens om half 8 vliezen gebroken en om 8.15 infuus in.. om 12 uur mocht ik persen en om 13.05 is onze zoon geboren! Hier dus positieve ervaring met inleiden!
    Kwil nu alleen graag ervaren hoe het voelt als het zelf begint... dus hopelijk heeft die kleine het er binnenkort keer aan toe!

11. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja he Zinaa spannend! Ik ben ook nu druk bezig laatste klusjes te doen in huis, wat maaltijden aan het voorkoken, laatste wasjes te doen, opruimen, vluchtkoffer klaar maken etc!

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Thanks voor het delen van je ervaring. Klinkt als 'fijne" bevalling. Ben je met of zonder pijnstilling bevallen?

13. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Het was wel in 1 keer heel heftig, wist niet wat me overkwam en ik dacht dat ik nog wel uur of 10 moest... toen ze pijnstilling klaar hadden staan (pompje) was ik al zo ver dat ik dat niet meer mocht.. dus zonder pijnstilling en het is me achteraf erg meegevallen.. verloskundige had om half 12 pas tijd om bij me te kijken en heb rond 10 uur al gevraagd om pijnstilling.. als ik had geweten dat ik al zover was geweest was ik relaxter geweest..

14. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Succes vandaag zinaa, help85 en bloemmama!! 💪🏻 Jullie kunnen het!

15. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Veel succes Zinaa, Help85 en Bloemama, zet 'm op vandaag! Mooie zonnige dag om geboren te worden!

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Bloednerveusssss!!!

Help85 en Bloemama, jullie ook heel veel geluk en succes vandaag. Misschien lukt het ons om elkaar een beetje van de voortgang op de hoogte te houden?

17. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Succes vandaag dames!

18. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ballon zit erin met 30cc. Deze moet 24u blijven zitten tenzij die er eerder uitvalt. Morgen gaan ze dan beoordelen of er genoeg ontsluiting is om de vliezen te breken. Zo niet dan wordt de ballon met 20cc verhoogd en is het weer 24u wachten. Nu nog 1u aan de ctg liggen en dan mag ik rondlopen. Moet dan wel naar de afdeling dus ml kan niet blijven slapen :(. Hebben nu nog eigen kamer.

19. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Hoe gaat het met jou zinaa en bloemama?

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik lig nog aan de ctg voor het hartfilmpje..

update: net inwendig onderzoek gehad, nog niet genoeg ontsluiting om de vliezen te kunnen breken. In mijn ziekenhuis kiezen ze voor tabletten ipv ballon blijkbaar. Dus ik heb nu de eerste twee tabletten gekregen. Nog half uurtje ctg en dan mag ik 'los' tot 14.00 voor volgende onderzoek en eventuele nieuwe tabletten.

Deel Deze Pagina