Vanochtend om 5 uur wakker geworden met behoorlijke buikkrampen. Daarbij ook pijn in de rug. Diverse keren naar toilet geweest omdat ik dacht aan obsipatie. Uiteindelijk licht diarree gehad maar ook slijm met een bloedsliertje bij het afvegen. Daarna om de tien minuten weer een krampaanval gehad. Echt in de onderbuik/onderrug/schaamstreek. Was even bang dat de bevalling zich echt ging aandienen (ben nu 36+3). Inmiddels is de regelmaat weer verdwenen maar heb bij het minste of geringste direct weer krampen. Heb nog niet eerder in de zwangerschap krampen gehad (en ook mijn vorige zw.schap niet, 34+3 keizerssnede). Zouden dit oefenweeen kunnen zijn? Is dit iets om de gyn voor te bellen of gewoon even afwachten????
Oja, baby is sinds 30 weken al volledig ingedaald én ligt zo goed als vast. Indalingsweeen lijken me dus zeer onwaarschijnlijk.
Dit heb ik ook..!! Dus ik lees even met je mee (sorry dat ik je niet kan helpen alleen) Ik heb al een week elke avond steeds consequente harde buiken die rond de 5 á 10 minuten steeds opkomen. Dit houd dan ongeveer 2 a 3 uur aan en dan zakt het weer.. Maar gister had ik 4 keer ongeveer een harde buik met daarbij dezelfde pijn als jij omschrijft. Ik twijfel ook nog steeds of het niet mijn darmen zijn waar de kleine tegen aandrukt tijdens een harde buik ofzo. Maar het doet op dat moment wel goed zeer..!!!!!! Het is nu sinds gister avond niet weer gebeurd, maar ben erg benieuwd naar de antwoorden
Ze zeggen dat als je onder de douche stapt of in bad gaat zitten en als ze dan afnemen dat het oefenweeen zijn, helaas ben ik expert hierin, ik heb bij de eerste vanaf 30 weken voorweeen gehad, van de 7 nachten ongeveer 3/4 nachten in bad doorgebracht en bij de tweede pas bij 32 weken ben bij beide ingeleid (38 en 39 weken)
Pffff. nog altijd erg veel last van krampen in onderbuik/onderrug. Vannacht verschillende keren wakker geworden. Zo dus toch maar even naar zkh voor extra controle. Ben ook opnieuw roze slijm verloren (delen slijmprop) dus ben benieuwd...... Krampaanvallen zijn niet regelmatig maar helaas wel behoorlijk pijnlijk.
Ik kreeg ook een diarree aanval voor mijn eerste bevalling...en slijmprop verloren en die avond is ze geboren! Vaak maken je darmen zich leeg voor de bevalling! Maar kan het begin zijn van je bevalling maar ook voorweeën...
Nou dames, het waren dus toch echt weeen. Dit ondanks het feit dat er geen enkele regelmaat in te bespeuren viel. Ben uiteindelijk afgelopen zaterdag om 21.30 uur bevallen van een lieve dochter.